Citat:
Ursprungligen postat av brobban
.... När jag tänker efter är det en förbannat bra lärare! Härligt med lite disciplin och träning och inte bara massa syltryggande och innebandy.
Ja, det kanske borde finnas fler sådana här lärare med tanke på den ökande fetman. Folk klagar alltid när de utsätts för något som omänskligt som hälsosamt beteende, och förräldrar är alltid väldigt snabba på att klaga när barnen misshandlas med fysträning. Klart man tröstar sig med ett kilo glass efter att behöva spring 5000 meter.
Jag hade bland annat en idrottslärare som bar kortkorta shorts, solglasögon och backslick och använde brun-utan-sol. Han älskade innebandy och cykling. Dock var han helt ok som lärare. Sedan var det en jävla kärring som alltid hade pedagodiska lekar. Dock såg hon till att träna min klass inför den årliga volleybollturneringen så vi vann stort varje år.
I gymnasiet hade jag ett riktigt original. Säkerligen landets bäste idrottslärare, som ibland kunde vara lite excentrisk men oftast var störtskön. Jag såg till att alltid ha minst ett tillval med idrott varje termin, det var bra med en trevlig lärare som avkoppling. Lundensiska spykister kanske vet vem jag talar om?