2014-05-11, 13:00
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Lyssna inte på detta då det enbart är ett exempel på någon med dålig attityd. Om man tror att vinna bara handlar om tur så blir det mycket svårare att lära sig av sina misstag.
I lägre ELO håller jag med honom om att du måste ha tur och få normala människor i ditt lag.
Citera
2014-05-11, 13:16
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstein
I lägre ELO håller jag med honom om att du måste ha tur och få normala människor i ditt lag.
Beror väl bara hur bra man är & hur mycket motståndarlaget försöker abusea det. Handlar väldigt lite imo om hur mycket tur man har.
Citera
2014-05-11, 13:18
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Gud! Vad har hänt med folk i rankat? Hamnat med folk som dödt 10 ggr i lane och vägrar köpa defence item eller nått.. Lite less man blir ibland hah

Jag har tröttnat lite på att spela med människor under lvl 25, INGEN spelar lagspel utan alla är såååå jävla kåta på ett kill att det är sjukt. Dör dom sen så äre ett jävla gnäll över chatten om vilket dåligt lag man är och vilka n00bar Hen spelar med, sen att dom gick solo typ 1v3 äre inget snack om utan det är alla andras fel. Ibland har man tur och får ett bra team som spelar som ett också men generellt så äre bara en massa Rambo-beteende.

I synnerhet suger det om man som jag gillar att jungla eller köra support. Tappa toplane - skyll på Junglaren, Dö 1v4 - skyll på support.... Tror inget spel, förutom Monopol, har skapat sådan misantropi som LoL.
Citera
2014-05-11, 13:24
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Detta är en väldigt svår fråga att svara på då alla personer behöver öva sig på olika saker. Men jag kan ge dig ett ospecifikt svar.

Att klättra i soloQ handlar om en sak. Att förbättras. Desto bättre du blir, desto högre kommer du klättra. Det handlar bara om att spela tillräckligt många matcher så kommer du att hamna runt den division du förtjänar.

Att bli bättre för varje match som går ska vara ditt största mål när du spelar. Att vinna kommer i andra hand. Försök att inte göra samma misstag 2 ggr.

T.ex. Du kanske blev dödad av någon när du var ur position. Hur hade du kunnat veta att du var ur position och på så sätt undvikt att dö? Det kanske saknades 2 av 5 motståndare på kartan och du hade ingen om vart dom var. Du måste hela tiden fråga dig själv om du är safe eller inte. Sen kan du börja ta kalkylerade risker. Risken du tar ska vara mindre än belöningen.

Ifrågasätt alltid vad du gjorde för fel och fundera efter matchen en stund på hur du kan undvika att göra om samma misstag igen. Försök sen att applicera detta nästa gång du spelar.

Mitt sista tips har du säkert hört innan. Flame/argumentera ALDRIG med dina lagkamrater. Det kommer enbart att förstöra dina chanser till att vinna och förbättras. Mute-knappen är din vän.

Om du är intresserad så kan jag säkert skrapa fram lite mer tips. Bara att säga till.

Lyssna inte på detta då det enbart är ett exempel på någon med dålig attityd. Om man tror att vinna bara handlar om tur så blir det mycket svårare att lära sig av sina misstag.

Man måste ha tur för att hamna i rätt lag i låg elo eftersom det finns så mycket troll som bara vill förstöra. Då jag ej är högre än silver så vet jag inte hur det är där men antar det är bättre ^^

Jag försöker förbättra mig, jag vet att jag måste förbättra mig för att chansen att klättra skall bli större.

Jag tränar på CS:a och försöker ligga runt 30 cs efter 5-5:30 minuter (har för mig det var det) sedan försöker jag undvika att dö så mycket som möjligt, och det har blivit vanligare att jag går x-2,3,4-x samt jag försöker använda mina summoners smart. Tex vet jag att jag kommer dö så flashar jag inte etc.

Men mycket i low elo handlar om vilket lag du hamnar i. För hamnar jag i ett "normalt" lag så brukar jag vinna men när jag inte hamnar med ett "normalt" lag så förlorar jag. Men om du har lust kan du ju göra ett smurf acc och klättra från bronze/silver till guld/plat lätt eftersom du är så "bra"? Du kommer förmodligen kunna carrya bättre än mig eftersom jag spelar silver, men du kommer se att mycket beror på ditt lag.

Spelat duo-q med 1 i plat och han sade att som jag spelar nu så hör jag hemma i hög silver/låg guld och det är även där jag anser att jag hör hemma =)

Även om jag förbättrar mig så är det svårt att vinna när man spelar 4 vs 5 oftare än 5 vs 5
Citera
2014-05-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Man måste ha tur för att hamna i rätt lag i låg elo eftersom det finns så mycket troll som bara vill förstöra. Då jag ej är högre än silver så vet jag inte hur det är där men antar det är bättre ^^

Jag försöker förbättra mig, jag vet att jag måste förbättra mig för att chansen att klättra skall bli större.

Jag tränar på CS:a och försöker ligga runt 30 cs efter 5-5:30 minuter (har för mig det var det) sedan försöker jag undvika att dö så mycket som möjligt, och det har blivit vanligare att jag går x-2,3,4-x samt jag försöker använda mina summoners smart. Tex vet jag att jag kommer dö så flashar jag inte etc.

Men mycket i low elo handlar om vilket lag du hamnar i. För hamnar jag i ett "normalt" lag så brukar jag vinna men när jag inte hamnar med ett "normalt" lag så förlorar jag. Men om du har lust kan du ju göra ett smurf acc och klättra från bronze/silver till guld/plat lätt eftersom du är så "bra"? Du kommer förmodligen kunna carrya bättre än mig eftersom jag spelar silver, men du kommer se att mycket beror på ditt lag.

Spelat duo-q med 1 i plat och han sade att som jag spelar nu så hör jag hemma i hög silver/låg guld och det är även där jag anser att jag hör hemma =)

Även om jag förbättrar mig så är det svårt att vinna när man spelar 4 vs 5 oftare än 5 vs 5

Som du kanske kan förstå så har vi alla börjat som lågt rankade i soloQ. Även jag. Detta inlägget gjorde bara saker och ting ännu mer tydliga. Det är fullt uppenbart att du har en värdelös attityd. Det är faktiskt otroligt enkelt för mig att klättra upp från bronze/silver/guld eller till och med platinum. Men jag förväntar mig inte att du kommer tro på mig. Du är antagligen så fast besluten på att du är bättre än alla andra att du aldrig kommer att lyckas göra någon markant förbättring.

Det blir inte annorlunda när du kommer högre upp. Inte med någon stor marginal iallafall. Jag har spelat på alla nivåer mellan bronze och diamond 1 och vilka lag man hamnar med spelar alltid roll. Men i det långa loppet så är det ovesäntligt. Det är bara du som kan göra skillnaden. Desto snabbare du inser detta desto bättre.

Jag vet att det kan vara svårt för ditt ego att greppa detta, men du förtjänar inte att vara högre rankad än vad du för närvarande är.
Senast redigerad av Mantrid 2014-05-11 kl. 13:49.
Citera
2014-05-11, 13:49
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstein

Vad är lägre elo isf? Jag känner tvärtom, ju lägre elo, ju lättare är det att carrya. I högre elo är teamplay osv lite viktigare, och då kan man inte göra mycket om man har troll teammates.
Citera
2014-05-11, 14:00
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Som du kanske kan förstå så har vi alla börjat som lågt rankade i soloQ. Även jag. Detta inlägget gjorde bara saker och ting ännu mer tydliga. Det är fullt uppenbart att du har en värdelös attityd. Det är faktiskt otroligt enkelt för mig att klättra upp från bronze/silver/guld eller till och med platinum. Men jag förväntar mig inte att du kommer tro på mig. Du är antagligen så fast besluten på att du är bättre än alla andra att du aldrig kommer att lyckas göra någon markant förbättring.

Det blir inte annorlunda när du kommer högre upp. Inte med någon stor marginal iallafall. Jag har spelat på alla nivåer mellan bronze och diamond 1 och vilka lag man hamnar med spelar alltid roll. Men i det långa loppet så är det ovesäntligt. Det är bara du som kan göra skillnaden. Desto snabbare du inser detta desto bättre.

Jag vet att det kan vara svårt för ditt ego att greppa detta, men du förtjänar inte att vara högre rankad än vad du för närvarande är.

Gillar verkligen personer som måste använda sig av personangrepp för att kunna föra en diskussion =) Du måste vara en väldigt trevlig person...
Om det är någon som har dålig attityd är det du som måste använda dig av personangrepp, är du "coola killen" xD

Jag skrev att jag vet jag måste förbättra mig, därför jag tränar på att CS:a men ändå har jag dålig attityd?
Läser du det jag skriver? jag skriver att jag inte kan carrya för jag är silver, tror du inte det betyder att jag vet att det är här jag hör hemma som jag spelar nu?
Varför skulle jag inte tro dig?

Svarar inte mer på det du skriver då jag inte tycker om personer som måste använda sig av personangrepp för att kunna föra en diskussion. Ha en trevlig dag.
Citera
2014-05-11, 14:20
Medlem
Citat:
Gillar verkligen personer som måste använda sig av personangrepp för att kunna föra en diskussion =) Du måste vara en väldigt trevlig person...
Om det är någon som har dålig attityd är det du som måste använda dig av personangrepp, är du "coola killen" xD

Jag skrev att jag vet jag måste förbättra mig, därför jag tränar på att CS:a men ändå har jag dålig attityd?
Läser du det jag skriver? jag skriver att jag inte kan carrya för jag är silver, tror du inte det betyder att jag vet att det är här jag hör hemma som jag spelar nu?

Svarar inte mer på det du skriver då jag inte tycker om personer som måste använda sig av personangrepp för att kunna föra en diskussion. Ha en trevlig dag.

Jag tycker inte att jag tog till mig av några personangrepp. Däremot kan jag medge att mitt inlägg var lite kaxigt och det ber jag om ursäkt för.

Jag skulle dessutom vilja tilägga att mitt inlägg var ett ärligt försök till att hjälpa dig. Det finns inte alltid utrymme till att tippa på tå runt allas känslor.

Citat:

Denna delen speciellt var det som gjorde att jag blev irriterad och att jag svarade så som jag gjorde.

"Spelat duo-q med 1 i plat och han sade att som jag spelar nu så hör jag hemma i hög silver/låg guld och det är även där jag anser att jag hör hemma =)"
-Men nu skriver du istället att du tror att du hör hemma där du för tillfället är?

"Även om jag förbättrar mig så är det svårt att vinna när man spelar 4 vs 5 oftare än 5 vs 5"
-Ren lögn.

Sakerna som du skriver känns irregulära och jag kommer anta att jag träffade en nerv med mitt tidigare inlägg.
Senast redigerad av Mantrid 2014-05-11 kl. 14:35.
Citera
2014-05-11, 14:25
Medlem
enklistras avatar
Citat:

Saken är den att han har rätt i det han säger även om du tog illa upp. Jag tänkte dra ett ganska starkt exempel. För något år sedan så var jag fast i Bronze. Det gick liksom inte att ta sig ur. När jag var där nere så var jag riktigt toxic och klagade på allt och alla för minsta lilla misstag. Det kunde vara allt ifrån att mitt lag valt fel champs, spells, items eller bara gjort någon missplay.

Jag tog ett break från lol och accepterade att jag var bronze och jag verkligen hatade spelet. Några månader senare så var jag på ett lan och jag började spela igen. Nu var det riktigt kul tyckte jag. Ignorefunktionen hade även kommit vilket jag tyckte var bra. Jag slutade vara toxic och fokuserade enbart på vad jag gjorde fel och vad jag kunde förbättra. Motiveringen inför nästa match var att jag inte skulle göra om något misstag som jag gjort de tidigare 5 matcherna. Det var nu det lossnade. Från Bronze 5 till silver på en vecka. Månaden senare var jag i guld och efter ca två månader till så var jag i plat. Det handlar bara om att acceptera att man är värdelös och kämpa för att bli bättre. Gör man inte det så förtjänar man inte heller en högre rank.
Citera
2014-05-11, 14:56
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Tur spelar faktiskt in en heldel, får man ett riktigt klappmongo i laget som spelar otroligt dåligt/feedar så är det klart att genom detta så kan motståndarna få ett övertag, speciellt om lagen är väldigt lika i övrigt så kan detta övertag rinna över och förstöra för resten av laget, råkar det vara en snowball champ med bra roaming möjligheter så kan det redan där bli stora problem.

Som tur är så verkar de flesta där jag spelar inte go full retard för det mesta, även om det är en del variation i hur bra folk är och det är då ens egen prestation verkligen påverkar om det blir en vinst, eller en förlust.
Citera
2014-05-11, 14:57
Medlem
Morteloss avatar
Hej, har stött på buggen "Cannot connect to pvp.net servers" undrar nu om ni har några tips på hur man går tillväga för att fixa problemet?

Redan kört flushdns, brandväggen är avstängd samt inaktiverat ip-helper. Inget av dessa alternativ har fungerat så är tacksam för nya förslag på vad man kan göra!
Citera
2014-05-11, 14:59
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Dags att byta ut alla armor seals mot nya saker, frågan är vad egentligen som är en bra kompensation istället..

% health suger verkligen, även de som ger %/lvl för i slutet får man mer hp av flat/pr lvl sålänge man inte råkar ha sion eller chogath.

Health regen kan nog vara riktigt trevligt i laningphasen, speciellt om man kör mid, eller lite mer passiv botlane, men efter det så faller det av rätt kraftigt i behov.

Flat hp ger 72 totalt, vilket kanske är lite tvivelaktigt som bäst såfort man lämnar lvl3, men kanske gp/10 kan vara värt att fundera över som en liten extra boost som fungerar genom hela spelet?

Räknat så kommer det ge en gratis 3 minuter ward var 5.5 minut eller en gratis pink var 7.4 minut, vilket egentligen faktiskt är helt okej.

Jag har testat flat HP (främst i botlane, ADC) och tydligen ska det ge en överlevnadsprocent på 10% jämfört med armor som ger 9%, det var i alla fall vad någon hade "räknat ut". Vet inte vad jag ska tro dock. Är lite passiv i lane phase så det hade ju varit mysigt om man kunde köra något annat

E: För övrigt är det så tröttsamt med folk som ska vara så jävligt envetna om att league enbart handlar om skillz och pr0 tactixx och filosofiskt självförbättrande genom idogt tränande och hantelhävningar utanför spelet. Spelar man som noob och försöker klättra från självupplevda helveteshålor så kan man efter en bra stund gå upp eftersom man överlag till slut vinner mer än man förlorar. Dessvärre finns promotions vilket förstör chanserna till att gå upp genom den devisen eftersom man löper större risk att misslyckas eftersom promotionfönstret är mindre förlåtande än att klättra i ligan. Då gäller det att ha fru Fortuna på sin sida eftersom något kioskmongo vill trolla när folk sitter i sina promotions.

Har inga problem med att gå upp i ligor eller så själv, men kan definitivt förstå folk med kortare stubin och som har sämre förutsättningar än t.ex. jag eller alla pros i hela världen och som råkar ut för supertrolls då och då. Däremot är det å ena sidan väldigt vanligt med confirmation bias/Donner-Kruger-syndrom vilket inte talar så mycket för alla turpropagerare heller.
Senast redigerad av Khorneflakes 2014-05-11 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in