Citat:
Ursprungligen postat av
Mantrid
Detta är en väldigt svår fråga att svara på då alla personer behöver öva sig på olika saker. Men jag kan ge dig ett ospecifikt svar.
Att klättra i soloQ handlar om en sak. Att förbättras. Desto bättre du blir, desto högre kommer du klättra. Det handlar bara om att spela tillräckligt många matcher så kommer du att hamna runt den division du förtjänar.
Att bli bättre för varje match som går ska vara ditt största mål när du spelar. Att vinna kommer i andra hand. Försök att inte göra samma misstag 2 ggr.
T.ex. Du kanske blev dödad av någon när du var ur position. Hur hade du kunnat veta att du var ur position och på så sätt undvikt att dö? Det kanske saknades 2 av 5 motståndare på kartan och du hade ingen om vart dom var. Du måste hela tiden fråga dig själv om du är safe eller inte. Sen kan du börja ta kalkylerade risker. Risken du tar ska vara mindre än belöningen.
Ifrågasätt alltid vad du gjorde för fel och fundera efter matchen en stund på hur du kan undvika att göra om samma misstag igen. Försök sen att applicera detta nästa gång du spelar.
Mitt sista tips har du säkert hört innan. Flame/argumentera ALDRIG med dina lagkamrater. Det kommer enbart att förstöra dina chanser till att vinna och förbättras. Mute-knappen är din vän.
Om du är intresserad så kan jag säkert skrapa fram lite mer tips. Bara att säga till.
Lyssna inte på detta då det enbart är ett exempel på någon med dålig attityd. Om man tror att vinna bara handlar om tur så blir det mycket svårare att lära sig av sina misstag.
Man måste ha tur för att hamna i rätt lag i låg elo eftersom det finns så mycket troll som bara vill förstöra. Då jag ej är högre än silver så vet jag inte hur det är där men antar det är bättre ^^
Jag försöker förbättra mig, jag vet att jag måste förbättra mig för att chansen att klättra skall bli större.
Jag tränar på CS:a och försöker ligga runt 30 cs efter 5-5:30 minuter (har för mig det var det) sedan försöker jag undvika att dö så mycket som möjligt, och det har blivit vanligare att jag går x-2,3,4-x samt jag försöker använda mina summoners smart. Tex vet jag att jag kommer dö så flashar jag inte etc.
Men mycket i low elo handlar om vilket lag du hamnar i. För hamnar jag i ett "normalt" lag så brukar jag vinna men när jag inte hamnar med ett "normalt" lag så förlorar jag. Men om du har lust kan du ju göra ett smurf acc och klättra från bronze/silver till guld/plat lätt eftersom du är så "bra"? Du kommer förmodligen kunna carrya bättre än mig eftersom jag spelar silver, men du kommer se att mycket beror på ditt lag.
Spelat duo-q med 1 i plat och han sade att som jag spelar nu så hör jag hemma i hög silver/låg guld och det är även där jag anser att jag hör hemma =)
Även om jag förbättrar mig så är det svårt att vinna när man spelar 4 vs 5 oftare än 5 vs 5