Citat:
Ursprungligen postat av
allstars
Jag undrar om det finns någon som är villig att lära mig detta spel, dvs lära mig att carry? Jag har kollat på videos gjort det mesta men inget verkar fungera för mig, just nu har jag droppat från Guld III 5-6 gånger och är trött helt enkelt!!
Detta är en väldigt svår fråga att svara på då alla personer behöver öva sig på olika saker. Men jag kan ge dig ett ospecifikt svar.
Att klättra i soloQ handlar om en sak.
Att förbättras. Desto bättre du blir, desto högre kommer du klättra. Det handlar bara om att spela tillräckligt många matcher så kommer du att hamna runt den division du förtjänar.
Att bli bättre för varje match som går ska vara ditt största mål när du spelar. Att vinna kommer i andra hand. Försök att inte göra samma misstag 2 ggr.
T.ex. Du kanske blev dödad av någon när du var ur position. Hur hade du kunnat veta att du var ur position och på så sätt undvikt att dö? Det kanske saknades 2 av 5 motståndare på kartan och du hade ingen om vart dom var. Du måste hela tiden fråga dig själv om du är safe eller inte. Sen kan du börja ta kalkylerade risker. Risken du tar ska vara mindre än belöningen.
Ifrågasätt alltid vad du gjorde för fel och fundera
efter matchen en stund på hur du kan undvika att göra om samma misstag igen. Försök sen att applicera detta nästa gång du spelar.
Mitt sista tips har du säkert hört innan. Flame/argumentera
ALDRIG med dina lagkamrater. Det kommer enbart att förstöra dina chanser till att vinna och förbättras. Mute-knappen är din vän.
Om du är intresserad så kan jag säkert skrapa fram lite mer tips. Bara att säga till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caprice110
Det kvittar. Allt beror på laget du hamnar i. Jag gick från s5 till s3 ganska fort för jag hade tur och fick normala människor. De spelar för det är kul. Sedan fick jag promo tills2 och då vände allt. Har åkt ner till s4 då jag fått så mycket jobbiga personer. De fedar för det är kul, går AFK för de vill förstöra och håller på så. De skriver tom det i chatten. Jag brukar vinna min lane och då hjälpa bot el top men eftersom jag är silver så kan jag ej carrya själv när man spelar 4vs5 och i vissa fall 3vs5.
Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka det är kul att förstöra med flit.
Alla kan spela dåligt då och då och feda, det gör mig inget så långe de försöker och är aktiva i chatten så man ser och följer råd man ger. Men när folk skriver i Will troll och sedan förstör så blir man bara grinig. :@
Lyssna inte på detta då det enbart är ett exempel på någon med dålig attityd. Om man tror att vinna bara handlar om tur så blir det mycket svårare att lära sig av sina misstag.