2014-05-10, 15:48
Medlem
rosasvartaljuss avatar
Hej hej..

Hur ser priserna ut i dag för ett guld konto? Tänkte försöka sälja mitt nu när sommaren är på intåg.

Vad tror ni?
Citera
2014-05-10, 16:30
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosasvartaljus
Hej hej..

Hur ser priserna ut i dag för ett guld konto? Tänkte försöka sälja mitt nu när sommaren är på intåg.

Vad tror ni?
Guldkonto? Finns det folk som vill köpa ett guldkonto??
Citera
2014-05-10, 17:19
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Har precis börjat spela Soraka, både support och solotop och jag måste säga hon är överfet. Riktigt jävla kul champ att spela när man börja lära sig lite combo´s och builds. Både att köra full on support och full AP är riiiiiiktigt roligt I synnerhet när folk inte riktigt är med på att hon kan bli tämligen op med full AP, dom bumrushar henne i tron om att hon kommer dö men som du säger, några Q, en E och heala sig sen spamma Q ^^

Hon är förvånansvärt kul att spela. Hennes poke combo med E, Q och autoattacks i earlygame är sjukt bra. Få in lite pokes på fiendens adc och sedan heala sin egen när de går all in brukar oftast ge ett par enkla kills. Tyvärr så skiter det sig såklart om ens egen ADC är dålig. Har inte provat henne på mid eller top men har hört att det ska funka rätt bra det med.

Vad kör man för items när man spelar henne som solo-top?
Citera
2014-05-10, 23:46
Medlem
-Zex-s avatar
Ryze, Full mana build! Är att rekomendera
Citera
2014-05-11, 00:57
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Hon är förvånansvärt kul att spela. Hennes poke combo med E, Q och autoattacks i earlygame är sjukt bra. Få in lite pokes på fiendens adc och sedan heala sin egen när de går all in brukar oftast ge ett par enkla kills. Tyvärr så skiter det sig såklart om ens egen ADC är dålig. Har inte provat henne på mid eller top men har hört att det ska funka rätt bra det med.

Vad kör man för items när man spelar henne som solo-top?

Det är lite som du vill, men jag gick gold-income först och sen full-on-psyko-Soraka AP :P

Talisman of Asc. ---> Liandry´s Torment ---> Athene´s Unholy Grail ---> Archangel´s Staff osv osv.

Körde även Boots of Lucidity för CD´n, finns säkert bättre builds men gick 19-3-28 med just den
Citera
2014-05-11, 01:19
Medlem
Jafan89s avatar
Dags att byta ut alla armor seals mot nya saker, frågan är vad egentligen som är en bra kompensation istället..

% health suger verkligen, även de som ger %/lvl för i slutet får man mer hp av flat/pr lvl sålänge man inte råkar ha sion eller chogath.

Health regen kan nog vara riktigt trevligt i laningphasen, speciellt om man kör mid, eller lite mer passiv botlane, men efter det så faller det av rätt kraftigt i behov.

Flat hp ger 72 totalt, vilket kanske är lite tvivelaktigt som bäst såfort man lämnar lvl3, men kanske gp/10 kan vara värt att fundera över som en liten extra boost som fungerar genom hela spelet?

Räknat så kommer det ge en gratis 3 minuter ward var 5.5 minut eller en gratis pink var 7.4 minut, vilket egentligen faktiskt är helt okej.
Senast redigerad av Jafan89 2014-05-11 kl. 01:24.
Citera
2014-05-11, 03:10
Medlem
När man är i promotion får man spela mot folk som är bättre rankad än mitt lag då? Eller varför hamnar jag jämt med idioter i mina promotion matcher...
Citera
2014-05-11, 07:38
Medlem
Gud! Vad har hänt med folk i rankat? Hamnat med folk som dödt 10 ggr i lane och vägrar köpa defence item eller nått.. Lite less man blir ibland hah
Citera
2014-05-11, 09:58
Medlem
Jag undrar om det finns någon som är villig att lära mig detta spel, dvs lära mig att carry? Jag har kollat på videos gjort det mesta men inget verkar fungera för mig, just nu har jag droppat från Guld III 5-6 gånger och är trött helt enkelt!!
Citera
2014-05-11, 10:44
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Jag undrar om det finns någon som är villig att lära mig detta spel, dvs lära mig att carry? Jag har kollat på videos gjort det mesta men inget verkar fungera för mig, just nu har jag droppat från Guld III 5-6 gånger och är trött helt enkelt!!

Det kvittar. Allt beror på laget du hamnar i. Jag gick från s5 till s3 ganska fort för jag hade tur och fick normala människor. De spelar för det är kul. Sedan fick jag promo tills2 och då vände allt. Har åkt ner till s4 då jag fått så mycket jobbiga personer. De fedar för det är kul, går AFK för de vill förstöra och håller på så. De skriver tom det i chatten. Jag brukar vinna min lane och då hjälpa bot el top men eftersom jag är silver så kan jag ej carrya själv när man spelar 4vs5 och i vissa fall 3vs5.

Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka det är kul att förstöra med flit.

Alla kan spela dåligt då och då och feda, det gör mig inget så långe de försöker och är aktiva i chatten så man ser och följer råd man ger. Men när folk skriver i Will troll och sedan förstör så blir man bara grinig. :@
Citera
2014-05-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstars

Detta är en väldigt svår fråga att svara på då alla personer behöver öva sig på olika saker. Men jag kan ge dig ett ospecifikt svar.

Att klättra i soloQ handlar om en sak. Att förbättras. Desto bättre du blir, desto högre kommer du klättra. Det handlar bara om att spela tillräckligt många matcher så kommer du att hamna runt den division du förtjänar.

Att bli bättre för varje match som går ska vara ditt största mål när du spelar. Att vinna kommer i andra hand. Försök att inte göra samma misstag 2 ggr.

T.ex. Du kanske blev dödad av någon när du var ur position. Hur hade du kunnat veta att du var ur position och på så sätt undvikt att dö? Det kanske saknades 2 av 5 motståndare på kartan och du hade ingen om vart dom var. Du måste hela tiden fråga dig själv om du är safe eller inte. Sen kan du börja ta kalkylerade risker. Risken du tar ska vara mindre än belöningen.

Ifrågasätt alltid vad du gjorde för fel och fundera efter matchen en stund på hur du kan undvika att göra om samma misstag igen. Försök sen att applicera detta nästa gång du spelar.

Mitt sista tips har du säkert hört innan. Flame/argumentera ALDRIG med dina lagkamrater. Det kommer enbart att förstöra dina chanser till att vinna och förbättras. Mute-knappen är din vän.

Om du är intresserad så kan jag säkert skrapa fram lite mer tips. Bara att säga till.

Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Det kvittar. Allt beror på laget du hamnar i. Jag gick från s5 till s3 ganska fort för jag hade tur och fick normala människor. De spelar för det är kul. Sedan fick jag promo tills2 och då vände allt. Har åkt ner till s4 då jag fått så mycket jobbiga personer. De fedar för det är kul, går AFK för de vill förstöra och håller på så. De skriver tom det i chatten. Jag brukar vinna min lane och då hjälpa bot el top men eftersom jag är silver så kan jag ej carrya själv när man spelar 4vs5 och i vissa fall 3vs5.

Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka det är kul att förstöra med flit.

Alla kan spela dåligt då och då och feda, det gör mig inget så långe de försöker och är aktiva i chatten så man ser och följer råd man ger. Men när folk skriver i Will troll och sedan förstör så blir man bara grinig. :@

Lyssna inte på detta då det enbart är ett exempel på någon med dålig attityd. Om man tror att vinna bara handlar om tur så blir det mycket svårare att lära sig av sina misstag.
Citera
2014-05-11, 12:55
Medlem
[quote=Mantrid|48744044]Detta är en väldigt svår fråga att svara på då alla personer behöver öva sig på olika saker. Men jag kan ge dig ett ospecifikt svar.

Att klättra i soloQ handlar om en sak. Att förbättras. Desto bättre du blir, desto högre kommer du klättra. Det handlar bara om att spela tillräckligt många matcher så kommer du att hamna runt den division du förtjänar.

Att bli bättre för varje match som går ska vara ditt största mål när du spelar. Att vinna kommer i andra hand. Försök att inte göra samma misstag 2 ggr.

T.ex. Du kanske blev dödad av någon när du var ur position. Hur hade du kunnat veta att du var ur position och på så sätt undvikt att dö? Det kanske saknades 2 av 5 motståndare på kartan och du hade ingen om vart dom var. Du måste hela tiden fråga dig själv om du är safe eller inte. Sen kan du börja ta kalkylerade risker. Risken du tar ska vara mindre än belöningen.

Ifrågasätt alltid vad du gjorde för fel och fundera efter matchen en stund på hur du kan undvika att göra om samma misstag igen. Försök sen att applicera detta nästa gång du spelar.

Mitt sista tips har du säkert hört innan. Flame/argumentera ALDRIG med dina lagkamrater. Det kommer enbart att förstöra dina chanser till att vinna och förbättras. Mute-knappen är din vän.

Om du är intresserad så kan jag säkert skrapa fram lite mer tips. Bara att säga till.

Om du har lust skulle vi kunna spela en match så kommer du få se att jag är en av få som tänker just på det mesta du nämnde. Visst, ibland begår man misstag själv men det är mänskligt och man lär sig, men när man har en support i laget som gillar att facechecka buskar om och om igen så blir man arg, kan inte låta bli, kokar inombords, spelet är inte för mig haha >.<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in