2014-05-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det är skillnad på när de gifte sig och när fotona lades upp på fb. De gifte sig 2009 och första barnet kom 2010.

Men enligt din länk på A:s sida och samma foto på R står det att hon gifte sig med Rami jan 2013 och längre ner dec 2012.
Citera
2014-05-10, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Det har ju funnits funderingar i tråden tidigare om mannen varit bortrest och precis kommit hem och upptäckt vad som hänt.

Det borde framkommit i media av mannens försvarsadvokat att hans klient varit bortrest kan jag tycka och ifall mannen kan bekräfta detta via andra och på så vis har alibi när mordet begicks så kanske han inte skulle suttit häktad idag på sannorlika skäl för mord på Yara.
Citera
2014-05-10, 17:31
Medlem
Alltså utan att snurra till allting men

Arabisk text (sagt av en som inte kan arabiska förutom några få meningar)

Sökmotorna blir i vissa fall meningslösa i arabiskan eftersom ett ord/mening bara kan ses i en större context om det inte handlar om extremt konkreta saker. Det inte för inte ett rikt språk med mycket symboler.

Få någon som även på knackig arabiska kunde läsa delar och relevanta datum vore en nåd att drömma om Men kanske FB är fel ställe att leta på.
Citera
2014-05-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ja, det blir en nöt att knäcka. Enligt reglementet ska de utreda samtliga anmälningar. Det var något jag fick lära mig som övervakare och även som kontaktperson, då jag satt med mina klienter på soc.

Man kommer nog fram till att man ska göra en utredning om det verkligen finns ett ökande tryck av anmälningar.
Utredningen tar tid och man håller tummarna att ilskan har lagt sig. Om ilskan inte har lagt sig så går det ytterligare en tid och är det fortfarande aktuellt så konstaterar man att tyvärr finns det inga pengar till detta.

När ambulanspersonalen kom till Yara: kvinnan ringer 112 mannen hörs i bakgrunden. 112 kommer att vilja tala med paret hela tiden samtidigt som man skickar iväg ambulans och tills den är framme hos Yara - där slutar tfnsamtalet.
Om ambpersonal bedömer att inget går att göra kontaktar man en läkare som kommer. Om läkaren konstaterar att
flickan är död åker man gemensamt till sjukhus. Där skriver läkare tidpunkt plats osv.
Detta är praxis när någon dör i hemmet. Sedan tillkommer det, som här, obduktion...
Citera
2014-05-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Men det är ju samma profil på både mannen och kvinnan? Fattar inte riktigt...

Ja, tänk så fel det kan bli. Har ändrat nu till:

Mannen på ratsit
Citera
2014-05-10, 17:41
Medlem
Iobberknolls avatar
Socialförvaltningen i Karlskrona har tydligen gått på knäna i flera månader. Man hade begärt mer resurser och när det nu uppdagades så påstod någon politiker att han aldrig hört något om det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5851934

Det var en parantes, men jag såg att ni diskuterade socialförvaltningen och deras förmåga att uppfylla kraven de har riktade mot sig enligt lagen.

Och nu har tydligen folk börjat anmäla oftare. Det tror jag kan bero på att anmälarna blir rädda att deras ärenden har ignorerats precis som Yara blev ignorerad.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=105&grupp=21060&artikel=5 858712
Citera
2014-05-10, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ja, tänk så fel det kan bli. Har ändrat nu till:

Mannen på ratsit

Vilket land är dom från, kurder?
Citera
2014-05-10, 17:46
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Men enligt din länk på A:s sida och samma foto på R står det att hon gifte sig med Rami jan 2013 och längre ner dec 2012.

Facebook talar inte alltid sanning. Inlägg går att efterkonstruera och inbland beror felaktiga uppgifter på att det sitter en mindre begåvad person bakom skärmen som inte förstår vad hen skall göra.
Citera
2014-05-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Pojken ser omskuren ut. Det kanske har skett nyligen och ska delas med släkt och familj som inte finns på plats.

Låter logiskt om han nu är omskuren.
Eller så är det helt enkelt en bild på unge där könsorganen råkade bli framträdande. Det var lite skoj därför la man upp den. Många har väl interna skämt på sina konton också i svenska familjer som ingen annan begriper. Och som andra tycker är smaklösa.
Citera
2014-05-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan vara så. Igen vi rör oss med tolkningar. Jag skulle gärna vilja att någon som kunde arabiska tittade på just den här texten. (tycker bing o googel är för yxiga med det språket om det inte handlar om nått ytterst konkret).

Någon som kan arabiska lite grann?

Ja! Dem skriver bara smaklig måltid, det ser gott ut och nu blev jag hungrig, YUM YUM! Inget relevant för mordet eller fallet i övrigt.
Citera
2014-05-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin

Som jag tidigare sagt, jag tror inte hon har klarat upp hanteringen av fb och jag tror inte hon har gift sig tre gånger med samme man.

OM Am*ni
Citera
2014-05-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Ja! Dem skriver bara smaklig måltid, det ser gott ut och nu blev jag hungrig, YUM YUM! Inget relevant för mordet eller fallet i övrigt.

Om du läser mitt inlägg #3309 står det enligt min mening intressanta saker för fallet.

Däremot har det naturligtvis inget med själva mordet att göra.

Det är ju uppenbart att Aminas mammas (z) facebook "was destroied" samma natt!

Jag kan tänka mig att det beror på att mamman inte skulle få veta vad som hänt

eller så finns det andra orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in