2014-05-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja och sonen i badkaret på Islam Lily är samma pojke som Y har som profilbild. Sitter i en tågkupe (mellan Landskrona och Karlskrona kanske). Men jag tror mer på farbroders barn och barnbarn i Landskrona. Finns en M*di med rätt ålder där som tydligen också har en dotter med namn Am*ni.

Nu börjar det bli snurrigt. Tror detta är mycket större än vi anat med ankarbarn och illegal invandring.
Om Am*ni kom 2011, äldsta sonen född 2010, R*mi kom 2012, Y kom 2013, yngsta sonen föds strax efter hennes ankomst 2013. A och R gifte sig första gången 2009, enligt R och andra gången 2012 och ytterligare en gång 2013 enligt A:s sida. Vad gjorde A här med äldsta son i ett år innan mannen kom? Var var R då? Nää, tror inte han är pappa till den äldsta pojken. Möjligen den yngsta. Dax för topsning av hela släkten snart, eller?

Det är skillnad på när de gifte sig och när fotona lades upp på fb. De gifte sig 2009 och första barnet kom 2010.
Citera
2014-05-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan du lägga ut länken i tråden? Eller går inte det

Först gick jag till Google och skrev "Isl*m L*lly".
Då kommer förslag/länk upp.
Klickar på den länken då får jag fram hennes facebook.
På höger sida där står senaste inlägg (på arabiska).
Klickar på "översätt" (i den rutan) och då kommer det fram det som jag tidigare postat.

https://www.facebook.com/*aaher.*adi/info
*=m
Senast redigerad av Konfycius 2014-05-10 kl. 16:49. Anledning: stavfel
Citera
2014-05-10, 16:51
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
En man som figurerar på ett antal foton tillsammans med Lill*s barn:
Foto på barn och mannen

Samme man finns här:
Mannens fb

Mannen på ratsit

Kvinnan på ratsit

Med tanke på fb-adressen tycker jag det lutar åt att kvinnorna är nära besläktade med varandra.

Kanske redan klarlagt.
Utomhusbilderna i albumet är tagna i olika miljöer I Karlskrona
Citera
2014-05-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu har soc i Karlskrona det hett om öronen.
http://www.expressen.se/kvallsposten/flera-nya-oroslarm-om-barn-efter-dodsfallet/

Bara de senaste två dagarna har tio nya orosanmälningar om barn skickats in, skriver Blekinge Läns tidning
och
Socialförvaltningen diskuterar nu hur ett eventuellt ökat anmälningstryck ska mötas.

Undrar hur mycket de ska lyckas virra till dessa nya anmälningar?

Ja, det blir en nöt att knäcka. Enligt reglementet ska de utreda samtliga anmälningar. Det var något jag fick lära mig som övervakare och även som kontaktperson, då jag satt med mina klienter på soc.
Citera
2014-05-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag tror inte att de tidigare nämnda kommentarerna har med fallet att göra.

De tycks snarare hålla en skämtsam ton och behandla andra saker. Men som sagt: Man måste definitivt ha kunskaper i arabiska.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=753344208039344&set=a.4332187933852 22.99595.100000913167400&type=1

Kan vara så. Igen vi rör oss med tolkningar. Jag skulle gärna vilja att någon som kunde arabiska tittade på just den här texten. (tycker bing o googel är för yxiga med det språket om det inte handlar om nått ytterst konkret).

Någon som kan arabiska lite grann?
Citera
2014-05-10, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För det första är det mycket möjligt att BLT missuppfattat det hela och att socialen likaså gjort det. Men jag har inte kunnat hitta någon artikel där det står att hon dödförklarades på Blekingesjukuset.
Ambulanspersonalen kan bara avstå från livsuppehållande/upplivande åtgärder om det finns säkra dödstecken. Det framgår i det material jag bifogade igår och bekräftas av ambulanspersonal (inte den nu aktuella) jag talat med.
Hade Blekinge haft en akutläkarbil hade man kunnat tänka sig att denne (läkaren, inte bilen... ) hade dödförklarat henne i lägenheten, men sådant system finns inte i Blekinge.

Detta blir ju en tolkningsfråga och vi verkar tolka olika, jag har läst omhändertagandets
rapportering, den är skriven för dom levande barnens behov och jag tror inte socialen när detta
LVU skrevs 1/5 hade en fullständig rappotering över vem som konstaterat att flickan var död,
dom verkar endast veta att Yara avlidit utan några hänvisningar till vem som dödsförklarat henne.
Men däremot står det i rapporten att ambulanspersonalen sett blåmärken och en
gammal fraktur, vilket är av vikt för att få till ett LVU och självklart får socialen informationen
att föräldrarna misstänks men att man inte vet fortsättningen utan en åklagare skall kallas in.
BLT har jag tyvärr inte läst.

Egentligen spelar det mindre roll vem som dödsförklarat flickan men ifall hon nu legat död
i hemmet så att säkra dödstecken t ex likstelhet eller likfläckar uppenbarat sig tydligt så förstår jag inte alls föräldrarnas nödsamtal till 112. Inget faller i sådan fall på sin plats, hur skall man bortförklara att två vuxna människor tillsammans med två småbarn låtit flickan ligga död x antal timmar och tillika nekar båda misstänkta till brott, det håller inte alls enligt mig.
Citera
2014-05-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
En man som figurerar på ett antal foton tillsammans med Lill*s barn:
Foto på barn och mannen

Samme man finns här:
Mannens fb

Mannen på ratsit

Kvinnan på ratsit

Med tanke på fb-adressen tycker jag det lutar åt att kvinnorna är nära besläktade med varandra.

Men det är ju samma profil på både mannen och kvinnan? Fattar inte riktigt...
Citera
2014-05-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Detta blir ju en tolkningsfråga och vi verkar tolka olika, jag har läst omhändertagandets
rapportering, den är skriven för dom levande barnens behov och jag tror inte socialen när detta
LVU skrevs 1/5 hade en fullständig rappotering över vem som konstaterat att flickan var död,
dom verkar endast veta att Yara avlidit utan några hänvisningar till vem som dödsförklarat henne.
gammal fraktur, vilket är av vikt för att få till ett LVU och självklart får socialen informationen
att föräldrarna misstänks men att man inte vet fortsättningen utan en åklagare skall kallas in.

Egentligen spelar det mindre roll vem som dödsförklarat flickan men ifall hon nu legat död
i hemmet så att säkra dödstecken t ex likstelhet eller likfläckar uppenbarat sig tydligt så förstår jag inte alls föräldrarnas nödsamtal till 112. Inget faller i sådan fall på sin plats, hur skall man bortförklara att två vuxna människor tillsammans med två småbarn låtit flickan ligga död x antal timmar och tillika nekar båda misstänkta till brott, det håller inte alls enligt mig.

Det har ju funnits funderingar i tråden tidigare om mannen varit bortrest och precis kommit hem och upptäckt vad som hänt.
Citera
2014-05-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Pojken ser omskuren ut. Det kanske har skett nyligen och ska delas med släkt och familj som inte finns på plats.

I mitt tycke ser han inte alls ut som (nyligen) omskuren, sådant sker ju i främre delen av pinnen och den ser rätt intakt ut! Stämmer heller inte överens med de inblandades "tro". Tror mest det var en fjantgrej som gick ut på att visa hur "stora ballar" bebisen har och kanske skryta med "runs in the family" eller nåt sånt.
Citera
2014-05-10, 17:17
Medlem
Jag tror inte soc "virrar" till sina anmälningar. De hinner inte med att göra det de ska göra.
De är sönderstressade och överbelastade.
Unga tjejer ska utreda svåra barnavårdsärenden. Jättetungt!! Det är därför det är så stor omsättning band socialsekreterarna. De slutar så fort de hittat ett drägligare arbete.
Citera
2014-05-10, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Det är precis det som är den springande punkten för mig. Vem som dödförklarat är ointressant. Men OM ambulanspersonal gjort det är nödsamtalet bara trams.
Citera
2014-05-10, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta
I mitt tycke ser han inte alls ut som (nyligen) omskuren, sådant sker ju i främre delen av pinnen och den ser rätt intakt ut! Stämmer heller inte överens med de inblandades "tro". Tror mest det var en fjantgrej som gick ut på att visa hur "stora ballar" bebisen har och kanske skryta med "runs in the family" eller nåt sånt.
Tror ni har rätt. Har sett likadant på italienska sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in