2014-05-10, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror inte man nödvändigtvis konstaterat säkra dödstecken på flickan i hemmet och inte heller tror jag att flickan dödsförklarats av läkare utan att denne var på plats, flickan transporterades
som jag uppfattar det till sjukhus och där dödsförklarades. Men det utesluter förstås ändå inte att flickan kan ha dött i hemmet. Ambulanspersonalen uppgifter till läkaren, ifrån mordplatsen,
kan ändå fastställa att flickan troligtvis redan var död i hemmet, för detta behövs inga säkra dödstecken.

Har det i t ex media framkommit att ambulanspersonalen gjort upplivningsförsök på flickebarnet?
Ifall inte blir det en tolkningsfråga av infon som finns och utifrån den kända infon tolkar inte jag
det som att ambulanspersonalen dödsförklarat flickan på plats.
För det första är det mycket möjligt att BLT missuppfattat det hela och att socialen likaså gjort det. Men jag har inte kunnat hitta någon artikel där det står att hon dödförklarades på Blekingesjukuset.
Ambulanspersonalen kan bara avstå från livsuppehållande/upplivande åtgärder om det finns säkra dödstecken. Det framgår i det material jag bifogade igår och bekräftas av ambulanspersonal (inte den nu aktuella) jag talat med.
Hade Blekinge haft en akutläkarbil hade man kunnat tänka sig att denne (läkaren, inte bilen... ) hade dödförklarat henne i lägenheten, men sådant system finns inte i Blekinge.
Senast redigerad av smålandtintin 2014-05-10 kl. 15:58.
Citera
2014-05-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Ja, när du nämner det så är det lite underligt att man sätter smycken på en pojke. Trodde man var mer strikt med könsrollerna i deras kultue. Å andra sidan kan barnet ha använt dem som en typ att leksak att förströ sig med.

Bilden på den nakna pojken känns däremot onödigt demonstrativ. Vem har glädje av att se könsorganen på ett litet barn? Fanns den någon som tvivlade på hans kön eller fortplantnigsförmåga? Varför finner hon det nödvändigt att lägga upp en sån bild, för att bevisa något? Eller påpeka något unikt?

Just det där handlar väl mer om otyget som finns på många håll i världen om att prata om små pojkars sexuella förmåga alltså om vilka kvinnokarlar de kommer bli som stora ungefär. Smaklöst och främmande för oss men tyvärr rätt vanligt upplever jag det som.

Edit/Alltså visa skämta ungefär kolla vad välutrustad och inte omöjligt att man har med en bild i den kontexten
Senast redigerad av VemKom 2014-05-10 kl. 15:59. Anledning: edit
Citera
2014-05-10, 16:05
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan du lägga ut länken i tråden? Eller går inte det

Här är länken till profilsidan. De enskilda inläggen är svåra att hitta. Jag kan inte arabiska.

För övrigt tycks det som om google translate hanterar arabiska bättre, så mitt tips är att använda den tjänsten. Det är förvisso osmidigt att kopiera statusar från en sida till en annan, men översättningen känns bättre och ibland visar den alternativ(antar att det felstavas en del).

Profillänk

https://www.facebook.com/m**her.m*di?ref=ts&fref=ts. *=a

Länk till google translate

https://translate.google.se/m/translate
Citera
2014-05-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Hon verkar vara Am*ni Madis svägerska, med makens efternamn. Hette kanske Lill* som ogift, hon har ialla fall en hel del facebookvänner med det namnet. Det var hon som var medbrottslingen som kom undan vid COOP-stölden. Kanske var det hennes dotter som var med vid Willys-stölden, när det nu inte verkar ha varit Y.

Ja och sonen i badkaret på Islam Lillys sida är samma pojke som Y har som profilbild. Sitter i en tågkupe (mellan Landskrona och Karlskrona kanske).

Nu börjar det bli snurrigt. Tror detta är mycket större än vi anat med ankarbarn och illegal invandring.
Om Am*ni kom 2011, äldsta sonen född 2010, R*mi kom 2012, Y kom 2013, yngsta sonen föds strax efter hennes ankomst 2013. A och R gifte sig första gången 2009, enligt R och andra gången 2012 och ytterligare en gång 2013 enligt A:s sida. Vad gjorde A här med äldsta sonen i ett år innan R kom? Ett år utan fru och nyfött barn? Nää, tror inte han är pappa till den äldsta pojken. Möjligen den yngsta. Dax för topsning av hela släkten, eller är det kränkande?
Senast redigerad av MmeDupin 2014-05-10 kl. 16:45.
Citera
2014-05-10, 16:14
Medlem
Citat:
Här är länken till profilsidan. De enskilda inläggen är svåra att hitta. Jag kan inte arabiska.

För övrigt tycks det som om google translate hanterar arabiska bättre, så mitt tips är att använda den tjänsten. Det är förvisso osmidigt att kopiera statusar från en sida till en annan, men översättningen känns bättre och ibland visar den alternativ(antar att det felstavas en del).

Profillänk

https://www.facebook.com/m**her.m*di?ref=ts&fref=ts. *=a

Länk till google translate

https://translate.google.se/m/translate

Min är usel kan några ord i princip/ inte skriftspråk men vill gärna att en god vän tittar på just den här. Får nog inte tag på personen förrän sent ikväll dock. Om andra kan komma åt någon som kan arabiska tidigare så är det bra.
Citera
2014-05-10, 16:22
Medlem
Citat:
Min är usel kan några ord i princip/ inte skriftspråk men vill gärna att en god vän tittar på just den här. Får nog inte tag på personen förrän sent ikväll dock. Om andra kan komma åt någon som kan arabiska tidigare så är det bra.

Någon som kan arabiska vore guld värd.
Citera
2014-05-10, 16:23
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Just det där handlar väl mer om otyget som finns på många håll i världen om att prata om små pojkars sexuella förmåga alltså om vilka kvinnokarlar de kommer bli som stora ungefär. Smaklöst och främmande för oss men tyvärr rätt vanligt upplever jag det som.

Edit/Alltså visa skämta ungefär kolla vad välutrustad och inte omöjligt att man har med en bild i den kontexten
Är det reklam för barnsexhandel var min första tanke?
Citera
2014-05-10, 16:27
Medlem
LaScalas avatar
Nu har soc i Karlskrona det hett om öronen.
http://www.expressen.se/kvallsposten/flera-nya-oroslarm-om-barn-efter-dodsfallet/

Bara de senaste två dagarna har tio nya orosanmälningar om barn skickats in, skriver Blekinge Läns tidning
och
Socialförvaltningen diskuterar nu hur ett eventuellt ökat anmälningstryck ska mötas.

Undrar hur mycket de ska lyckas virra till dessa nya anmälningar?
Citera
2014-05-10, 16:29
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Min gissning: FruMGM har dödat barnet av hämnd och svartsjuka mot Herr MGM därför att han är otrogen med annan kvinna i Holland? Flickan var det enda sättet hon kunde komma åt honom på.

Nä, det tror jag inte. Hela familjen var dysfunktionell. Misshandeln har skett systematiskt och båda parter var inblandade. Tyvärr så verkar båda vara svin.
Citera
2014-05-10, 16:33
Medlem
Citat:

Bilden på den nakna pojken känns däremot onödigt demonstrativ. Vem har glädje av att se könsorganen på ett litet barn? Fanns den någon som tvivlade på hans kön eller fortplantnigsförmåga? Varför finner hon det nödvändigt att lägga upp en sån bild, för att bevisa något? Eller påpeka något unikt?

Pojken ser omskuren ut. Det kanske har skett nyligen och ska delas med släkt och familj som inte finns på plats.
Citera
2014-05-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Hon verkar vara Am*ni Madis svägerska, med makens efternamn. Hette kanske Lill* som ogift, hon har ialla fall en hel del facebookvänner med det namnet. Det var hon som var medbrottslingen som kom undan vid COOP-stölden. Kanske var det hennes dotter som var med vid Willys-stölden, när det nu inte verkar ha varit Y.

En man som figurerar på ett antal foton tillsammans med Lill*s barn:
Foto på barn och mannen

Samme man finns här:
Mannens fb

Mannen på ratsit

Kvinnan på ratsit

Med tanke på fb-adressen tycker jag det lutar åt att kvinnorna är nära besläktade med varandra.
Senast redigerad av AristoMarie 2014-05-10 kl. 17:33.
Citera
2014-05-10, 16:38
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Jag tror inte att de tidigare nämnda kommentarerna har med fallet att göra.

De tycks snarare hålla en skämtsam ton och behandla andra saker. Men som sagt: Man måste definitivt ha kunskaper i arabiska.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=753344208039344&set=a.4332187933852 22.99595.100000913167400&type=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in