2014-05-10, 04:20
Medlem
Här feminister har ni kvinnor som vet hur man försörjer sig själva, utan män, och utan skattepengar. Jag ser upp till dessa kvinnor, och ser er svenska skatteberoende kvinnor som underlägsna dessa entreprenörer.

http://www.youtube.com/watch?v=Tub2Jr_dnKQ&sns=em

Topic:

Vad anser ni: är svenska feminister mer ekonomiskt självförsörjande än gatuhoror? Observera att jag inte vill ha någon debatt om huruvida prostitutuon är bra eller dåligt, utan om svenska feminister försörjer sig själva bättre än gatuhoror?

Låt oss testa begreppet: "Freedom of Speech Use it or Loose It"...

Clippet är från Berlin, sexella frihetens centrum.... GoProCam!
Senast redigerad av Rights4Men 2014-05-10 kl. 04:56.
Citera
2014-05-10, 08:13
Medlem
Blir ju ganska svårt att diskutera hur bra någon försörjer sig via en arbetsmetod än någon annan när man inte får diskutera arbetsmetoden.

Jag ser inte ner på arbetsmetoden i det här fallet prostitution men att det skulle vara "bättre" eller "sämre" än någon annan metod är ju att problematisera/glorifiera själva yrket.

Alla är vi olika således bör vi vara tillåtna att försörja oss själva på alla möjliga olika sätt inom vissa diffusa ramar.

Prositution fyller ju en ganska uppenbar roll - hur den utförs kanske borde diskuteras mer än att den utförs.
Citera
2014-05-10, 08:18
Medlem
Ta t.ex mördare.

Dom flesta tycker det är okej när det är statligt d.v.s yrkessoldat.

Vad sägs då om Legosoldat? D.v.s en soldat som tar betalt för att kriga för vilket land som helst?

Yrkesmördare? En person som mördar mot betalning från privat person/företag

Se - det är inte så enkelt att bara säga "Nej det här tillåter vi inte" När det faktiskt går att utföra på klart fler sätt än ett
Citera
2014-05-10, 13:36
Medlem
Jag tror att trådstarten har missförståtts en del, kanske inte så konstigt, så jag får förtydliga mig. Vad jag menar är att den svenska statsfeminismen (och de radikala feminister som försörjer sig via olika statsbidrag) inte hade kunnat existera utan ett gigantiskt skatteuttag.

Detta, menar jag, har resulterat i en statsapparat utom all kontroll, där våra skattemedel läggs på att blåsa liv i ett dött lik, en galen ideologi utan existensberättigande. Det blir därför extra lustigt när feminister proklamerar "kvinnor kan", när egentligen gatuhoror faktiskt är starkare kvinnor som försörjer sig på ett mer självständigt sätt. De tjänar faktiskt sitt eget uppehälle, trots att de offerförklaras av feministerna. På detta vis är faktiskt gatuprostituerade, de bespottade, friare än feministerna.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-05-10 kl. 13:39.
Citera
2014-05-10, 13:56
Medlem
Nu vet jag ju inte speciellt mycket om eskorter.
Men dom strippor jag kände är bland dom starkaste kvinnor jag mött i hela mitt liv. Så jag tror jag förstår vad du menar iaf, och jag håller fullständigt med.

Själv tror jag nog att jag skulle tycka att det var jobbigt att springa runt så där och bli nekad om och om igen. Skulle nog tära en del på mitt självförtroende. Som sagt jag är inte en av dom som ser ner på yrket eskort. Dom utför ett yrke som jag med säkerhet kan säga att inte har tillräckligt med självförtroende att utföra.

Personligen tror jag det handlar om moralpanik och PK-maffia. Man behöver inte offerförklara världens äldsta yrkesgrupp för något som faktiskt går att lösa. Inte så insatt i hur det fungerar i Tyskland, men fungerar verkar det göra iaf.

Ja du, vem vet. Finns rätt många yrkes grupper förutom den klick feminister du nämner som egentligen inte tjänar något syfte. Aftonbladets journalister, ett antal politiker, ett antal ekonomer o.s.v. Jag nöjer mig med dock med att inte förstå deras existens och har inget intresse i det heller, finns så mycket annat jag vill lägga min energi och tid på här i världen
Senast redigerad av Chilledippen 2014-05-10 kl. 13:58.
Citera
2014-05-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Jag tror att trådstarten har missförståtts en del, kanske inte så konstigt, så jag får förtydliga mig. Vad jag menar är att den svenska statsfeminismen (och de radikala feminister som försörjer sig via olika statsbidrag) inte hade kunnat existera utan ett gigantiskt skatteuttag.

Detta, menar jag, har resulterat i en statsapparat utom all kontroll, där våra skattemedel läggs på att blåsa liv i ett dött lik, en galen ideologi utan existensberättigande. Det blir därför extra lustigt när feminister proklamerar "kvinnor kan", när egentligen gatuhoror faktiskt är starkare kvinnor som försörjer sig på ett mer självständigt sätt. De tjänar faktiskt sitt eget uppehälle, trots att de offerförklaras av feministerna. På detta vis är faktiskt gatuprostituerade, de bespottade, friare än feministerna.

Ursäkta men specifikt vilka feminister försörjer sig på ett gigantiskt skatteuttag menar du?

Gatuprostitution är knappast en "frihet" för kvinnor idag. Finns betydligt bättre, vettigare, trevligare och viktigare arbeten för kvinnor att viga sina liv åt än att ha ofrivilligt sex med stackars krakar till män som inte kan får till det på normalt vis.
Den klassiska gatuprostituerade kvinnan i världen idag försörjer inte sig själv specifikt utan en sunkig hallick eller bordellägare. Så frihet verkligen? för vem? och från vad?
Citera
2014-05-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ursäkta men specifikt vilka feminister försörjer sig på ett gigantiskt skatteuttag menar du?

Gatuprostitution är knappast en "frihet" för kvinnor idag. Finns betydligt bättre, vettigare, trevligare och viktigare arbeten för kvinnor att viga sina liv åt än att ha ofrivilligt sex med stackars krakar till män som inte kan får till det på normalt vis.
Den klassiska gatuprostituerade kvinnan i världen idag försörjer inte sig själv specifikt utan en sunkig hallick eller bordellägare. Så frihet verkligen? för vem? och från vad?

Sveriges kvinnlobby exempelvis finansieras till stor del med skattemedel, liksom ett stort antal ideologiproducerande genusprojekt. Dina fördomar och din nedlåtande attityd om dessa yrkeskvinnor i klippet säger mer om dig än om dem. De är hederliga yrkeskvinnor, till skillnad från skattefinansierade genusfnask.
Citera
2014-05-10, 15:34
Medlem
Citat:
Sveriges kvinnlobby exempelvis finansieras till stor del med skattemedel, liksom ett stort antal ideologiproducerande genusprojekt. Dina fördomar och din nedlåtande attityd om dessa yrkeskvinnor i klippet säger mer om dig än om dem. De är hederliga yrkeskvinnor, till skillnad från skattefinansierade genusfnask.

"sveriges kvinnolobby"? what??

edit: Mitt förakt ligger inte på prostituerade, mitt fulla förakt ligger på de snubbar som går runt och köper och vill kunna köpa sex av människor de inte kan få sex av frivilligt och som de inte har koll på ens gör det frivilligt. Äcklig människosyn var ordet.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-05-10 kl. 15:38.
Citera
2014-05-10, 15:37
Medlem
Citat:
sveriges kvinnolobby? what??

Är du helt obildad? Är det svårt att söka på nätet?
Citera
2014-05-10, 15:40
Medlem
Citat:
Är du helt obildad? Är det svårt att söka på nätet?

Verkar ju något obildad att inte kunna förklara sina egna begrepp...

vad exakt är Sveriges kvinnolobby? som vi försörjer med skattemedel. Vilka "vi" förresten?
Citera
2014-05-10, 15:44
Medlem
Citat:
Verkar ju något obildad att inte kunna förklara sina egna begrepp...

vad exakt är Sveriges kvinnolobby? som vi försörjer med skattemedel. Vilka "vi" förresten?

Vi = svenska skattebetalare, män bidrar med mest.
SKL = sök själv.

Det är lika bra att de svenska kvinnor som har något att erbjuda passar på att ställa om sig till livet som hora. Snart är skattemedlen som försörjer er slut. Då kan ni åtminstone börja försörja er själva.
Citera
2014-05-10, 15:50
Medlem
Citat:
Vi = svenska skattebetalare, män bidrar med mest.
SKL = sök själv.

Det är lika bra att de svenska kvinnor som har något att erbjuda passar på att ställa om sig till livet som hora. Snart är skattemedlen som försörjer er slut. Då kan ni åtminstone börja försörja er själva.

Är väl bättre att de outbildade och arbetslösa unga männen tar jobben som horor istället för att leva på soss? De har ju ingen annan vettig syssla där de behövs längre i dagens samhälle. Kvinnor kan alltid jobba med åldringar, barn och är ju som sagt mer utbildade som grupp än dessa stackars gossar..
Så bättre de får offra sin kropp för andra mäns glädje och förnedringshobbies.
Vi skulle ex. kunna hitta på lite nya yreksgrupper än att lägga upp sig sexuellt, "punchbags" ex.
Vore väl trevligt om man efter krogen kunde mot en liten nätt summa få lov misshandla något riktigt ordentligt? Du vet få lite utlopp för sina inre aggressioner och bli skönt avslappnad efteråt?

edit: [ för er som inte fattar, innan ni går bärsärk, SATIR!]
Senast redigerad av ScottWalter 2014-05-10 kl. 16:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in