2014-05-10, 00:01
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Varför måste man vara överlägsen? Det är ju som att säga att en segrande löpare inte är bäst bara för att han inte var X antal sekunder före tvåan. Och på samma sätt som du inte lade fram källor nu gjorde inte heller jag det i mitt första inlägg, det var mer ett generellt påstående än fakta. Jag har tillräcklig koll på SHL och Brynäs att veta att Brynäs är bland de bästa om inte bäst för att få produkterna till NHL.
Trodde knappast jag behövde lämna en källa på det. Men här har du att kolla in, även om det saknas någon spelare. Men du ändrar dig nu från "Brynäs måste vara de lag som är bäst att få sina produkter till NHL" tilll att man är bland de bästa? Ja, då är det rätt. Men fortfarande ett fel från början.

http://www.eliteprospects.com/player_nationalities_in_league.php?LeagueID=NHL&Na tionID=1

Citat:
Jag skiter i hur aktiv du är, och du har ingen som helst aning hur aktiv jag är förutom att jag inte har möjlighet att gå på alla matcher. Vilket jag inte skäms för. Flyttar jag till Gävle kommer jag köpa årskort, helt klart. Nu bor jag inte i Gävle och så är det med det.
Det var du som drog upp att min åsikt inte är värd något för min förening inte "spelar bra hockey". Då menar jag att om fallet skulle vara så bör det ju rimligen vara ännu mindre hos en person som inte är aktiv för en förening? Men du kan dra tillbaka ditt påstående så kan vi släppa det hela.
2014-05-10, 01:27
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Jag skiter i hur aktiv du är, och du har ingen som helst aning hur aktiv jag är förutom att jag inte har möjlighet att gå på alla matcher. Vilket jag inte skäms för. Flyttar jag till Gävle kommer jag köpa årskort, helt klart. Nu bor jag inte i Gävle och så är det med det.

Det är €ric som verkar tycka det, fråga honom. Det är ren idioti. Måste finnas hur många "icke-fans" som helst i Sverige som hejar på Barcelona och Real Madrid med hans logik. Klar som fan man vara diehard-supporter utan att se varje match på plats.

Du har tidigare klargjort hur "aktiv" du är. Förstår inte heller hur det kan vara helt klart att du köper årskort om du bor i Gävle då du skippar matcherna på hemorten nu.

Ja, det finns många sådana. Även fast jag skulle säga att Liverpool har den största delen.

Utan att gå på varje match ja. Går man inte på 98% av matcherna så är det en helt annan sak och går man inte när man har möjlighet så är det rätt klargjort.

Är du medlem i föreningen?
2014-05-10, 12:16
Bannlyst
Tony Mårtensson på gång till Almtuna?

http://unt.se/sport/almtuna-ar-ett-hett-alternativ-3143964.aspx
2014-05-10, 12:41
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porzenna
Tony Mårtensson på gång till Almtuna?

http://unt.se/sport/almtuna-ar-ett-hett-alternativ-3143964.aspx

Det där bådar ändå gott för oss måste jag säga. Efter rapporterna om att mårtensson sprang runt på hovet 2010 har jag haft honom som en drömspelare efter khl äventyret skulle vara slut. Med tanke på att han tjänat mest av alla svenskar inom hockeyn så har ju tankarna varit att pengarna inte lär betyda så mycket när återkomsten till Sverige sker. Kul iaf även om han går till Almtuna.
2014-05-10, 12:45
Medlem
Jag läser att Patric Wener är väldigt nära att bli Björklövens nya tränare. Tycker så otroligt synd om mina kollegor från norr.
2014-05-10, 14:11
Medlem
Broskvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Felix maegaard Scheel klar för Björklöven http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23951

Fett bra värvning, tycker jag! Den nya sportchefen verkar jobba bra och jag gillar hans val av vilka spelare som behålls och vilka som får gå. Står dock inte bakom beslutet att släppa Mårs. Nu behövs dock målvakter och tränare fort som fan innan vi faktiskt börjar ha ett lag.

Och jag hoppas att vi slipper Wener. Har aldrig analyserat hans tränarsätt eller taktik men vill minnas att Mora här varit jävligt missnöjda med honom.
2014-05-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broskvald
Och jag hoppas att vi slipper Wener. Har aldrig analyserat hans tränarsätt eller taktik men vill minnas att Mora här varit jävligt missnöjda med honom.

Den största kritiken jag har att komma med är inte hans "tränarsätt", den är högst medelmåttlig, men absolut inte katastrofal. Det är att hans otroligt korkade mediahantering gör att det blir en ohållsam förhållande till föreningen. Det var inte bara en eller två gånger som Wener gjorde otroligt korkade uttalanden som gjorde att både förening och spelare tappade förtroendet för Wener. Till slut blev det en hel jävla soppa, och laget underpresterade något enormt.
2014-05-10, 19:05
Avslutad
Rykten florerar på sociala medier att Hersley förlängt kontraktet på sin Kåk i Leksand.
2014-05-10, 19:15
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Rykten florerar på sociala medier att Hersley förlängt kontraktet på sin Kåk i Leksand.
Varför skulle han välja Leksand om han stannar i Sverige? Finns nog klubbar som ger bättre betalt och dessutom kan erbjuda en mer attraktiv hockey där han utvecklas bättre. Han har väl knappast hjärta för klubben heller.
2014-05-10, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Varför skulle han välja Leksand om han stannar i Sverige? Finns nog klubbar som ger bättre betalt och dessutom kan erbjuda en mer attraktiv hockey där han utvecklas bättre. Han har väl knappast hjärta för klubben heller.

Finns väl nästan ingen spelare alls idag som har hjärta för något lag. Idag är det nästan bara pengar som väger in.

Finns undantag såklart men dom är ytterst få.
2014-05-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Ja liksom Alsenfelt och Ryno så har ju Hersley verkligen utvecklats dåligt i Leksand så självklart vill han spela någon annanstans, han var ju en etablerad storstjärna som alla elitklubbar slogs om innan han kom till Leksand.
Senast redigerad av FiveLakes 2014-05-10 kl. 20:07.
2014-05-10, 20:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Ja liksom Alsenfelt och Ryno så har ju Hersley verkligen utvecklats dåligt i Leksand så självklart vill han spela någon annanstans, han var ju en etablerad storstjärna som alla elitklubbar slogs om innan han kom till Leksand.
Fast har ju lite bättre sits nu, eller hur? Men jag håller med om att det inte alls är konstigt om Hersley stannar i Leksand om alternativen är andra SHL-lag som ev. kan betala marginellt mer. Det är där han har lyckats och varför byta då liksom?
Trodde dock att det skulle bli utlandet för honom, riktigt roligt för SHL och svenska publiken om han nu blir kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in