2014-05-09, 18:40
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
gissar på att Salo hoppas lite på Hersley efter hans bedrövliga instatser i OHG.
Haha, var det inte du som argumenterade emot mig när jag sa att han var klappkass i defensiven? Vad av denna förändring?
2014-05-09, 18:44
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Haha, var det inte du som argumenterade emot mig när jag sa att han var klappkass i defensiven? Vad av denna förändring?
Han var inte dålig innan OHG. I matcherna mot Norge och Danmark höll han ok klass.
2014-05-09, 19:59
Medlem
Jeff.Becks avatar
Ja det är ju helt sjukt att shl fortfarande inte ändrat sitt beslut ang att de tar 7mkr av DIFs pengar. Jag förstår att enögda supportrar till bottenlag hyllar beslutet då det innebär att det bara finns en plats över till kvalserien nästa år.

Det absurda beslutet att ge en klubb sämre förutsättningar än de andra (samma klubbar som slåss med näbbar och klor för att inte tv-pengarna ska fördelas efter intresse) bör väl relativt snart nå Konkurrensverket och deras dom kommer med största sannolikhet bli hård mot SHL.

Därför är jag inte direkt orolig över att vi inte kommer få de 7mkr, däremot är det trist att vi hamnar så långt efter i värvningsracet.
2014-05-09, 20:00
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Du har verkligen målat upp dig som sämst kunnande på hela forumet den senaste tiden. Låter faktiskt skrämmande lik Ros i sin argumentation och åsikter.
Kommer från dig med din jävla pseudointellektuella självbelåtenhet, du är nästan värre än Skogsrök, om inte värre på grund av din konstanta dryghet i allt du svarar mig på. Poängen med mitt argument var att Brynäs är ett av de bästa lagen att utbilda och utveckla juniorer och få över dem till bästa ligan, eller åtminstone locka NHL-lagens intresse - de kommer få chansen såsmåningom. Att de inte åker över direkt har inget med mitt argument att göra. År efter år skriver juniorer från Brynäs led kontrakt med NHL-lag, och det kan inte många andra lag skryta med.

Citat:
Du är ju inte ens aktiv i "din" förening så du bör väl ta första chans och logga ut direkt då?
Vad fan har min aktivitet i Brynäs att göra med vår diskussion? Har du fått slut på saker och säga så att du återigen kör det tröttsamma "du är inget fan för du går sällan på matcher"? Förbannat trött på dig nu. Kom med något nytt om du vill fortsätta älta det där.
2014-05-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han var inte dålig innan OHG. I matcherna mot Norge och Danmark höll han ok klass.

Mycket imponerande att spela "ok" mot lag som har 90% spelare som inte ens platsar i SHL.
2014-05-09, 20:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Mycket imponerande att spela "ok" mot lag som har 90% spelare som inte ens platsar i SHL.
Han var inte heller dålig i matcherna mot Schweiz och inte heller i sin första EHT turnering. Jag har aldrig påstått att han är gudomlig defensivt, men fram till förra helgens turnering hade han varit helt okej i landslaget. Det var dock tydligt att det blev ett snäpp för mycket när både motståndet och kraven höjdes. Han skulle nog behöva ett år eller två för att bli en mer allround spelare innan han är redo för landslaget igen. Och inte mig emot, hade varit grymt ifall han stannade.
2014-05-09, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
De flesta som är från Ludvika med omnejd är födda i Falun då det är närmsta BB. Och Gonäs ligger i Ludvika kommun.
Är man född i Falun så är man. Gonäs är Gonäs och inte Ludvika. Det hör du liksom på namnet Gonäs. Vore Gonäs Ludvika så hade Gonäs hetat Ludvika och inte Gonäs, SÅ DET SÅ!!!
2014-05-09, 20:50
Medlem
Felix maegaard Scheel klar för Björklöven http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23951
2014-05-09, 21:10
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kommer från dig med din jävla pseudointellektuella självbelåtenhet, du är nästan värre än Skogsrök, om inte värre på grund av din konstanta dryghet i allt du svarar mig på. Poängen med mitt argument var att Brynäs är ett av de bästa lagen att utbilda och utveckla juniorer och få över dem till bästa ligan, eller åtminstone locka NHL-lagens intresse - de kommer få chansen såsmåningom. Att de inte åker över direkt har inget med mitt argument att göra. År efter år skriver juniorer från Brynäs led kontrakt med NHL-lag, och det kan inte många andra lag skryta med.
Nej, inte ens många av de som skriver entry level kontrakt får CHANSEN i NHL.

Du skrev "Brynäs måste vara de lag som är bäst att få sina produkter till NHL". Det kan inte tolkas annat än att du menar att brynäs nu skulle vara det lag som fick flest spelare att bli NHL spelare.

Titta över de spelare som iår spelat i NHL.
Brynäs 4-7
Frölunda 5-8
Vi har 4-6
Dijf har 5-7

Nu är detta inte direkt kontrollräknat eller ens alla lag (tex modo bör ju ha en del samt timrå) men om man ska räknas på att vara bäst på att få sina produkter bör man väl vara ganska överlägsen när sådant skulle räknas ihop?

Förstår att du måste tycka jag är dryg, eftersom jag gång på gång motbevisar dina hemska påståenden som utan tvekan är ros klass på. Låtsas som att man har någon koll och sedan slänger ut sig något som inte alls är närheten utav hur verkligheten ser ut.

Citat:
Vad fan har min aktivitet i Brynäs att göra med vår diskussion? Har du fått slut på saker och säga så att du återigen kör det tröttsamma "du är inget fan för du går sällan på matcher"? Förbannat trött på dig nu. Kom med något nytt om du vill fortsätta älta det där.
Du menar att min åsikt inte har någon betydelse för att min förening "knappt kan spela hockey". Jag menar att jag iaf har en förening där jag är aktiv. Jag är medlem, jag har årskort och går på matcher, jag går på möten, jag följer laget i vått och torrt. Men att du sitter hemma i soffan och inte ens verkar engagera dig i laget ger dig någon sorts röst för att ni då "kan spela hockey".
2014-05-09, 22:29
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Det här är ju lite på gränsen till OT så jag får väl plocka på mig en varning, men jag kan inte låta bli att fundera - Vad har att vara aktiv i sin förening med att gå på dess matcher att göra? Är jag en aktiv del i bondekooperativet Arla för att jag köper deras mjölk?

Men nej, jag är inte ute efter någon snobbig vem-är-mest-hardcore. Jag är bara nyfiken om det här är en etablerad föreställning.
2014-05-09, 23:18
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Nej, inte ens många av de som skriver entry level kontrakt får CHANSEN i NHL.

Du skrev "Brynäs måste vara de lag som är bäst att få sina produkter till NHL". Det kan inte tolkas annat än att du menar att brynäs nu skulle vara det lag som fick flest spelare att bli NHL spelare.

Titta över de spelare som iår spelat i NHL.
Brynäs 4-7
Frölunda 5-8
Vi har 4-6
Dijf har 5-7

Nu är detta inte direkt kontrollräknat eller ens alla lag (tex modo bör ju ha en del samt timrå) men om man ska räknas på att vara bäst på att få sina produkter bör man väl vara ganska överlägsen när sådant skulle räknas ihop?

Förstår att du måste tycka jag är dryg, eftersom jag gång på gång motbevisar dina hemska påståenden som utan tvekan är ros klass på. Låtsas som att man har någon koll och sedan slänger ut sig något som inte alls är närheten utav hur verkligheten ser ut.
Varför måste man vara överlägsen? Det är ju som att säga att en segrande löpare inte är bäst bara för att han inte var X antal sekunder före tvåan. Och på samma sätt som du inte lade fram källor nu gjorde inte heller jag det i mitt första inlägg, det var mer ett generellt påstående än fakta. Jag har tillräcklig koll på SHL och Brynäs att veta att Brynäs är bland de bästa om inte bäst för att få produkterna till NHL.

Citat:
Du menar att min åsikt inte har någon betydelse för att min förening "knappt kan spela hockey". Jag menar att jag iaf har en förening där jag är aktiv. Jag är medlem, jag har årskort och går på matcher, jag går på möten, jag följer laget i vått och torrt. Men att du sitter hemma i soffan och inte ens verkar engagera dig i laget ger dig någon sorts röst för att ni då "kan spela hockey".
Jag skiter i hur aktiv du är, och du har ingen som helst aning hur aktiv jag är förutom att jag inte har möjlighet att gå på alla matcher. Vilket jag inte skäms för. Flyttar jag till Gävle kommer jag köpa årskort, helt klart. Nu bor jag inte i Gävle och så är det med det.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Det här är ju lite på gränsen till OT så jag får väl plocka på mig en varning, men jag kan inte låta bli att fundera - Vad har att vara aktiv i sin förening med att gå på dess matcher att göra? Är jag en aktiv del i bondekooperativet Arla för att jag köper deras mjölk?

Men nej, jag är inte ute efter någon snobbig vem-är-mest-hardcore. Jag är bara nyfiken om det här är en etablerad föreställning.
Det är €ric som verkar tycka det, fråga honom. Det är ren idioti. Måste finnas hur många "icke-fans" som helst i Sverige som hejar på Barcelona och Real Madrid med hans logik. Klar som fan man vara diehard-supporter utan att se varje match på plats. Jag tror nog €ric tycker så också, fast han har trasslat in sig i sitt eget trams vid det här laget och envisas att hålla fast vid det av okänd anledning.
2014-05-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif

Klart man kan va ,Det finns många löven fans i södra Sverige tex , DOm har knappast möjlighet åka till Umeå varje match , men dom bidrar ändå och är med i supporterklubben och köper souvenirer och så vidare, sen går på matcher när dom spelar i närheten av där dom bor , om man inte bor i staden är det kanske sårt åka på alla matcher ,man måste ju få ekonomin och gå ihop också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in