2014-05-09, 19:46
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Edit: r det sant att vem som helst kan ka en till Vitryssland med hjlp av en hockeybiljett? Lter ju galet. Vitryssland r med i EU kan vl tillggas. Lr har betydelse.

Nej Vitryssland r inte med i EU (ett krav r avskaffande av ddsstraff, ngot staten inte uppfyllt n). Lukashenko r dock stort hockey-fan s han ville bjuda det internationella samfundet p en visumfri mnad (det rcker med en hockeybiljett fr intrde ja)

Citat:
Edit: aprop om ngra r i Minsk. Jklar vad staden verkar ha ett snyggt upplgg. Aldrig varit dr, men p kartan ser det snyggt ut Synd bara att det ska blandas in politik under VM. Hoppas det inte str fr mycket. Urskta mitt sprande

Personligen tror jag att det kan komma ut nt positivt av det, tex Sverige och Vitryssland har ju inte dragit jmnt de senaste ren s kanske det komma ut nt positivt av att man lter Vitryssland arrangera det (en drr som ppnats typ)
Citera
2014-05-09, 19:53
Medlem
MowCows avatar
Citat:
Edit: r det sant att vem som helst kan ka en till Vitryssland med hjlp av en hockeybiljett? Lter ju galet. Vitryssland r med i EU kan vl tillggas. Lr har betydelse.

Nej, Vitryssland r inte med i EU och ja man behver inte visum fr att ka dit under tiden 25.4 - 30.5

Klla
Citera
2014-05-09, 20:19
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MowCow
Nej, Vitryssland r inte med i EU och ja man behver inte visum fr att ka dit under tiden 25.4 - 30.5

Klla
Tack fr kllan Kommer detta innebra att en mngd romer (inge rasism nu) kommer att bli kvar i Vitryssland ven efter att visumet tagit slut? Ingen bra koll p visum, men har de span(!) efter en mnad Har frresten inget pass, (gtt ur tiden) men kan jag flyga till Arlanda (inget direkt flyg) och sedan till Minsk eller Gomel? Hade ju varit rtt fett
Enligt min knackiga engelska gller allts detta enbart fr flyg? Du kan allts inte ta dig in i landet med annat frdmedel, vilket isf lter vldigt underligt.
Verkar inte som jag kan hitta ngot lgt pris tyvrr
Citera
2014-05-09, 22:06
Medlem
ulvvfs avatar
D inte kanada fuskar, s visar de sitt rtta ansikte och frlorar emot lnder som frankrike. Nathan MacKinnon ste in pong i NHL-slutspelet, men frankrike de var fr tuffa helt enkelt.
Citera
2014-05-09, 22:17
Medlem
Ryssarna imponerade faktiskt valdigt mycket idag, Schweiz som jag trodde skulle rusta en stark och robust defensiv hade helt klart stora problem med den ryska bjornen. Defensiven hos ryssen var ocksa imponerande aven om schweiz inte bjod upp till dans pa nagot satt. Bobrovsky visar battre form an den han visade i os. Kul!

Tje-slo var nastan provocerande att kolla pa pga allt javla slarv och lojhet.
Citera
2014-05-09, 22:22
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
D inte kanada fuskar, s visar de sitt rtta ansikte och frlorar emot lnder som frankrike. Nathan MacKinnon ste in pong i NHL-slutspelet, men frankrike de var fr tuffa helt enkelt.

Hur r det med Kanada och VM? Lste i brjan av trden att de gr fr guld men jag har fr mig att jag hrt nt om att de hellre lgger energin p OS n VM? Du fr vl olika svar frn person till person men jag undrar bara lite smtt
Citera
2014-05-09, 22:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Hur r det med Kanada och VM? Lste i brjan av trden att de gr fr guld men jag har fr mig att jag hrt nt om att de hellre lgger energin p OS n VM? Du fr vl olika svar frn person till person men jag undrar bara lite smtt
Kanada r aldrig srskilt motiverade till VM, fr nt r sen vart dom ju i blsvder i Finland nr dom var ute och festade dagen innan match. Dessutom s startar de nstan aldrig bra i VM, s denna frlusten r inget att frstora upp.
Citera
2014-05-09, 22:53
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny

Det r den urskten folk kr med, men de som saknar motivationen r nog inte dr ht. Faktum r att Kanada fr inte samma frdelar i VM med domare och snt.
Citera
2014-05-09, 22:59
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecro
haha jo det var lite kul nr dem vann med 6-1 mot oss, dem hade skitmnga proffs frn NHL, vi hade nstan bara rookies i landslaget, dem spade ett gng smglin och dem r sjukt stolta.

Jag tror rligt talat inte att du tyckte att det var kul, men som vanligt nr Sverige frlorar s kr svensken p " hockey vem fan bryr sig" eller kan inte ta frlusten. Finnarna tog frlusten i OS-finalen otroligt bra jmfrt med hur svenskar hanterat frlusten i 2011. Trots att det r de som borde grina hrdare n vad ni gr. Ungefr som argumentet att junior-VM r den sanna hockey-utmaningen, tills Finland slog er i finalen ven dr.
Citera
2014-05-09, 23:04
Medlem
S jvla gt med skrllar i hockey-Vm. Att Frankrike slog Kanada r enligt mig en betydligt strre skrll n att Schweiz tog silver frra ret.
Citera
2014-05-09, 23:08
Medlem
MartinStLouiss avatar
Var detta frsta gngen som Frankrike vann mot Kanada i en vm-match?
Citera
2014-05-09, 23:10
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Tack fr kllan Kommer detta innebra att en mngd romer (inge rasism nu) kommer att bli kvar i Vitryssland ven efter att visumet tagit slut? Ingen bra koll p visum, men har de span(!) efter en mnad Har frresten inget pass, (gtt ur tiden) men kan jag flyga till Arlanda (inget direkt flyg) och sedan till Minsk eller Gomel? Hade ju varit rtt fett
Enligt min knackiga engelska gller allts detta enbart fr flyg? Du kan allts inte ta dig in i landet med annat frdmedel, vilket isf lter vldigt underligt.
Verkar inte som jag kan hitta ngot lgt pris tyvrr

Du Mste ha en hockeybiljett fr att komma in utan visum, dessutom str det inget om att det endast gller flyg.
Det str att de frvntar sig den strsta strmmen av mnniskor via de strsta flygplatserna samt jrnvgsstationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in