Citat:
När jag lirar online ibland så hör man lite av samma klagomål ang. glitches och easy money, vad det förstör etc. Jag tror att det Marcus31 försöker säga är att det finns de som gillar att glitcha pengar, köper det de vill, spelar schysst och ingen harm done. MEN det finns även folk som köper alla vapen, tanks, skickar mercenaries hela tiden, helt random bara för de de har pengar att göra det och detta förstör lite av upplevelsen för de som spelar spelet som det är tänkt.För min egen del så är det okej om folk fixar pengar lätt (glitchar eller liknande) och sedan kör på fair game när det gäller vapen. Däremot är det inte okej när det är TOLV personer som springer omkring med tanks, skjuter bazookas och skit överallt och verkligen tar bort spelmöjligheten som var tänkt.
Byt server säger en del, men det bästa borde vara att göra två olika onlinespel, ett för unlimited money och ett för de som vill köra och kämpa ihop stålar som det är tänkt. Jag tycker det är fel att ge dubbla pengar som ger shitloads av cash per timme för att dessa möjligheter utnyttjas så friskt av de som vill förstöra. Sänk bilpriserna och höj priser på saker som förstör spelmöjligheten eller ta bort oändlig ammo på tanks, helis så de måste åka och återfyllas på ammo då och då på vanliga servrar och ta bort det på unlimited servers så har alla ett val.
En gammal vän lirade san andreas mycket och han ansåg att oändlig-ammo-fusket var okej för han orkade inte åka och köpa hela tiden.. Hur tillämpar man den teorin när man utnyttjar fusket i ett mission och ammon tar slut.. Han pallade inte att dö helt enkelt, ville ta den enkla vägen.
Personligen så hade jag jätteroligt när jag fick 2 miljarder av random snubbe, men personligen är spelet mycket roligare nu när pengarna är borta och jag vill helst slippa glitchers som skapar tredje världskrigen där jag spelar.

*Tillägg*
Problemet är att de som ägnar större tiden till onlineläget kommer skapa massa pengar på ärligt vis och på så sätt kunna skapa gäng som gör vad de vill. Detta är på ett sätt bra för det är vad spelet gå ut på, bli mäktig. Ur annan synpunkt när en 5 level joinar sådant game så är han/hon rökt ganska direkt.
Det finns igentligen ingen smidig ide att fixa detta vad jag kommer på. Man kan inte spärra level för att joina game, för att lägre level kan tjäna massa pengar genom en högre levelvän. Att spärra pengar är åxå fel, för de kan hamnat där legalt.
Däremot borde man kunna välja join servers ang. level. som "20-30" och där man kan ställa in max amount pengar dessa ska kunna ha. tex "50-70" - "1.650.000".
Senast redigerad av movsd 2014-05-10 kl. 01:20.
Senast redigerad av movsd 2014-05-10 kl. 01:20.