2014-05-10, 00:46
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Hans minne är ju ganska unikt, han minns detaljer när det handlar om vad poliser sagt/inte sagt när och var, men när han får frågor om Marina som inte på något sätt kan gynna honom minns han ingenting.
Verkligen! Jag minns alla gånger jag slagit fordonsfrågor de sista 5-10 åren och varför. Jag minns sms osv
FS minns aldrig någonting, vet ingenting osv.
Att bara titta på det sista förhöret säger allt om man har minsta människokännedom. Han ljuger hela tiden, det syns extremt tydligt på hans kroppsspråk och blick!
Citera
2014-05-10, 01:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Problemet är bara att en oskyldig inte gärna skulle vilja bryta ett förhör så som FS gör, förrän denne fått poliserna att förstå att de är på fel spår.
FS reagerar som en skyldig.

PW och BN förväntade sig knappast några svar. De ville bara att FS skulle förneka sms:et ytterligare en gång samt iaktta hans reaktion. FS gick i fällan... Igen.

En bevisad lögn i ett förhör är nästan lika bra som ett erkännande. Speciellt som det finns en del annat på honom.
Vilken lögn bevisades? SMS? Det behöver inte vara lögn.
Citera
2014-05-10, 01:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Verkligen! Jag minns alla gånger jag slagit fordonsfrågor de sista 5-10 åren och varför. Jag minns sms osv
FS minns aldrig någonting, vet ingenting osv.
Att bara titta på det sista förhöret säger allt om man har minsta människokännedom. Han ljuger hela tiden, det syns extremt tydligt på hans kroppsspråk och blick!
Hur mycket människokännedom har du? Lika mycket som vethurlångtiddettarförblodattorkakännedom?
Citera
2014-05-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilken lögn bevisades? SMS? Det behöver inte vara lögn.

Nej, jag vet. Men ingen kan säga att de inte försökte.
Citera
2014-05-10, 01:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag vet. Men ingen kan säga att de inte försökte.
Där är vi överens. Polis och åklagare försökte få SMS till en lögn.
Citera
2014-05-10, 01:32
Medlem
Citat:
Där är vi överens. Polis och åklagare försökte få SMS till en lögn.

Innehållet i sms:et visade att det faktiskt var en lögn. FS förnekande av detsamma visade sig inte behövas. Det var mer så jag menade.
Citera
2014-05-10, 01:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Innehållet i sms:et visade att det faktiskt var en lögn. FS förnekande av detsamma visade sig inte behövas. Det var mer så jag menade.
Innehållet i SMS var en lögn, Marina var död när det skickades. Vem som skickade SMS är oklart.
Citera
2014-05-10, 01:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Hovrätten kan till att börja med konstatera att när meddelandet skickades var Marina Johansson med säkerhet redan död. Det är svårt att se en rimlig förklaring till att någon annan än Fredrik Svensson skulle skicka ett sådant meddelande.

40
HOVRÄTTEN FÖR
VÄSTRA SVERIGE
DOM
2014-03-14
B 4677-13

Kanske man ska sluta leka Kalle Blomkvist och ägna fallet de faktauppgifterna som faktiskt finns och som är bedömt och klart,. Det är inte längre troligt att han inte visste om det här eller att han på något sätt är oskyldig. Han är dömd för mord och ska sitta av sitt straff. Det är bara att gilla läget och sluta svamla sönder allt som finns med nonsens.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-10 kl. 01:42.
Citera
2014-05-10, 02:42
Medlem
Grandiosos avatar
Videoförhöret med Fredrik Svensson förmedlar bilden av en klassisk psykopat,
konfronterad med sina lögner och som vid den obevekliga insikten om att loppet nu
verkligen är kört för honom reagerar med aggressiva utfall.
Den besegrades förödmjukelse som snabbt övergår i hatisk ilska.

Det är på samma gång en fascinerande och skrämmande studie av en mördare där
man bitvis anar monstret som gömmer sig därinne, det mörker som möjliggjorde den
dödliga handlingen som begåtts.

Liksom alla andra kriminella psykopater som får se sina lögner bli uppenbarade fullt ut,
får uppleva sig bli ifrågasatta, så klarar inte den här personen ifråga heller av det så bra.
Han blir inringad på ett slutligt vis. Det står inte till buds några flyktvägar längre,
han kommer ingenstans utom till fängelset och det är rent outhärdligt att behöva
konstatera för en människa som herr Svensson med sina speciella personlighetsdrag.
Mörkret tilltar inom honom. Det blir som tätast mot slutet, då ligger det närmast
våld i luften.

Pernilla som tar mest plats vid detta förhörstillfälle sköter sin uppgift utomordentligt väl
och hanterar överlag det motsträviga förhörsobjektet på ett förtjänstfullt sätt.
BN lugn och behärskad och parerar utfallen som riktas mot honom på ett klanderfritt vis.
Kritiken som framskymtat här och var står jag helt oförstående inför.
Inga andra förhörsledare hade rimligen kunnat fixa "prylen" så mycket bättre.

Förhöret: https://www.youtube.com/watch?v=DE8Zbt4XCPU&feature=youtu.be

edit: Jag trodde att Mats Alm skulle bli väldigt svåröverträffad i konsten att slänga sig
med "Ingen aning"-uttryck vid frågor i förhörssituationer, men nu undrar jag om inte
han mött sin överman på den punkten i Fredrik Svensson.
Senast redigerad av Grandioso 2014-05-10 kl. 03:41.
Citera
2014-05-10, 03:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Innehållet i SMS var en lögn, Marina var död när det skickades. Vem som skickade SMS är oklart.
Nej, det är det inte alls!
Det kan bara ha varit FS.
Det är en av de främsta anledningarna till att han nu är befunnen skyldig till mord
och ska i fängelse ett drygt decennium.
Citera
2014-05-10, 07:42
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Hur mycket människokännedom har du? Lika mycket som vethurlångtiddettarförblodattorkakännedom?
Uppenbarligen bättre än alternativteoretiker som tror att en kvinna skadar sig själv och låter 2 liter rinna ut i en säng för att det ska se ut som om hon mördats/försvunnit och ingen ska leta efter henne.
/vetattblodiensängmadrasstorkarlångsamtochintepåenk vartsomvissaandra
Citera
2014-05-10, 08:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det är det inte alls!
Det kan bara ha varit FS.
Det är en av de främsta anledningarna till att han nu är befunnen skyldig till mord
och ska i fängelse ett drygt decennium.
Varför kan det inte ha varit någon annan? Vad vet du som HR inte vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in