Citat:
Hej! Tack för svaret!
Frågar dig direkt eller ngn annan här som kan ge mig samma svar.
Är ISK avgifterna och funktionerna den samma på swedbank som på avanza?
Känns nu i efterhand att man lite blivit ''lurad'' pga av kunskap av swedbank då dem gett mig och min familj fonder efter fonder med höga höga förvaltningsavgifter.
Isstället så skulle mina familjemedlemmar sparat i låga avgiftsfonder och gjort bra med vinst utan att behövt betala dyra avgifter etc?
Sen, hur fungerar det med privatkonto och uttag hos er?
Kan jag föra över pengar och ge t.ex. ut mitt bankkonto till människor som betalar in till mitt ''privatkonto'' så som man gör hos alla banker och kommer man få ett bankkort så man kan ta ut pengar på en automat vid behov?
Eller finns det? förklara gärna
Tack!
Frågar dig direkt eller ngn annan här som kan ge mig samma svar.
Är ISK avgifterna och funktionerna den samma på swedbank som på avanza?
Känns nu i efterhand att man lite blivit ''lurad'' pga av kunskap av swedbank då dem gett mig och min familj fonder efter fonder med höga höga förvaltningsavgifter.
Isstället så skulle mina familjemedlemmar sparat i låga avgiftsfonder och gjort bra med vinst utan att behövt betala dyra avgifter etc?
Sen, hur fungerar det med privatkonto och uttag hos er?
Kan jag föra över pengar och ge t.ex. ut mitt bankkonto till människor som betalar in till mitt ''privatkonto'' så som man gör hos alla banker och kommer man få ett bankkort så man kan ta ut pengar på en automat vid behov?
Eller finns det? förklara gärna

Tack!
Skatten för ISK är lika hög oavsett hos vilken mäklare du har den. Så vitt jag vet är det ingen aktör i Sverige tar ut någon avgift för att du har en ISK hos dem.
Vilka funktioner syftar du på? Avanza är dock överlägset Swedbank när det gäller utbud av både aktier och fonder.
Avanza har inget privatkonto typ det som Swedbank och andra banker har för transaktioner.
Avanza har heller inget bankkort. Om du vill göra ett uttag så skickar enkelt en begäran i inloggat läge och sedan har du pengarna på ditt vanliga bankkonto dagen efter.
Personligen hade jag alla dagar i veckan valt Avanza före Swedbank när det gäller aktie- och fondaffärer. Dock måste man även ha ett konto hos någon annan bank så att man kan betala räkningar etc.