Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Det där låter som någon form av utsaga från dårhuset eller någon som drabbats av hallucinationsångest efter ett flak elefantöl i en bastu.
2. Vilket idag är ungefär lika relevant som att påstå att jorden är platt. Förövrigt tillverkas både mikroprocessorer och kretskort i Kina, senast jag kollade för 15minuter sedan.
wov, ditt sätt att "diskutera" påminner om en påtänd EAP:are som är mer förvirrad än vanligt!
Västligt vapen embargo emot Kina råder fortfarande. Den officiella förklaringen är just massakern på Himmelska fridens torg. Förnekar du det?
Citat:
1. Varför skulle allt det där ske?, kan du härleda någon reell funktion för att det Ryska "imperiet" skulle upphöra att existera?
Tja det finns en massa skäl till det, bl.a. följande:
Det ryska imperiet är uppbyggt med tvång, både gentemot den egna befolkningen och de grannländer som ständigt den ryska björnen slukat.
Hittills så har ingen i denna tråd kunnat gett mig ett enda exempel på att ett område eller folk blivit anslutna till det ryska imperiet utan att militära maktmedel, på det ena eller andra sättet, används.
Det är väl känt att de sydliga delrepublikerna utgörs av, till Ryssland fientliga, i huvudsak muslimska, folk.
Rysk ekonomi och export är nu mer råvaruberoende än den var under sovjettiden.
WVS har in sin sjätte undersökningsvåg, där både Sverige och Ryssland finns med, ställt en hel del intressanta frågor, (av vilka jag endast hunnit undersöka en bråkdel utav).
Bland annat ställes följande fråga, (2011 i både Sverige och Ryssland):
To what degree are you worried about the following situations?
V185.- Worries: A civil war
Andel respondenter som var ytterst eller mycket bekymrade över detta, (Very much, a great deal):
Ryssland: 61,3%
Sverige: 6,8%
http://www.worldvaluessurvey.org/WVSOnline.jsp
Det finns massor av ytterligare skäl till att det ryska imperiet kommer att gå under, men detta får räcka för stunden.