2014-05-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Jag förstår inte hur det kommer sig att dom inte går med på att få sina barn omhändertagna. Tror dom att dom kommer att gå fria efter det här. Den ene har misshandlat ihjäl barnet och den andre har vetat om det + all annan misshandel, det är inte första gången hon får stryk ju. Dessa egna barn har varit totalt utan uppsikt då en mindreåring (barn) Inte kan vara kapabel att ta hand om småbarn och spädbarn. Bara det säger ju att dom inte har alla hästar hemma. En liten i hissen. En nerbajsad baby sover på golvet och en liten tjej sitter på golvet och krävs som barnvakt. Nä fy, inga barn tillbaka till dom när dom blir fria. :O

Kanske för att dom vet hur det kan gå för barn som inte är med sina biologiska föräldrar... Dom kanske är rädda att deras egna ungar hamnar i ett hem med några Madi och Rami?
Senast redigerad av Macca2013 2014-05-09 kl. 22:38.
Citera
2014-05-09, 22:30
Medlem
Jag tror att ”Flyttat till” betyder ”Besökt” när det gäller Danmark, Polen m.m.

På Ramis Tidslinje står att han gick på gymnasiet i Bagdad, Irak år 1997-2000.
Nog för att välbeställda ofta skickar sina barn utomlands för studier men…
Rami var 15 år 1997.

Sedan Universitetet i Sidi-Bel-Abbes, Algeriet år 2000-2004.

Undrar verkligen var Rami egentligen är född? Det har han helt utelämnat på sin tidslinje.

Kommer familjen ursprungligen från Irak?
Senast redigerad av Konfycius 2014-05-09 kl. 22:45. Anledning: Tillägg
Citera
2014-05-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Man får väl utgå från att folk har förstånd och förstå att det mesta trots allt handlar om tolkningar. Om inget annat sägs.

Jurist, advokat och EU law är högstatusutbildningar på palestinska universitet. Likaså alla former av internationella relationer. Få förunnat. Arbete human rights i Gaza är också prestige. Allt han påstår signalerar högstatus.

Han verkar rörlig och reser en del.

Ni som har lite koll på hans FB, twitter, mm.
Vad säger han att han gör i Rotterdam, Danmark mm? Förstår inte varför han verkar resa så mycket? Bara hälsa på släkten?

Människosmuggling kanske. Har förstått att det funnits flickor i tråden
som liknar Yara. Eller så är han en väldigt social och trevlig prick.
Citera
2014-05-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Man får väl utgå från att folk har förstånd och förstå att det mesta trots allt handlar om tolkningar. Om inget annat sägs.

Jurist, advokat och EU law är högstatusutbildningar på palestinska universitet. Likaså alla former av internationella relationer. Få förunnat. Arbete human rights i Gaza är också prestige. Allt han påstår signalerar högstatus.

Han verkar rörlig och reser en del.

Ni som har lite koll på hans FB, twitter, mm.
Vad säger han att han gör i Rotterdam, Danmark mm? Förstår inte varför han verkar resa så mycket? Bara hälsa på släkten?

Jag vet, men också noterat hur trådsanningar får "eget liv". Ville stämma i bäcken så att säga.

Internationella relationer. Är ett luddigt och svepande begrepp. Jag tror inte han var advocate heller, jag tror han var statsvetare. Möjligen med inriktning mot internationella relationer.

OM så ingår den största delen av utbildningen av statskunskap och nationalekonomi + en liten del (typ 10 veckor) av rättskunskap. Men man kan inte jämföra svenskt utbildningssystem med andra länder.

Men att han skulle vara jurist tror jag inte på alls.
Senast redigerad av Remark 2014-05-09 kl. 23:16.
Citera
2014-05-09, 23:26
Medlem
giniees avatar
Han är en barnmisshandlare och ett ryggradslöst djur och inget annat spelar ingen roll vad och var han har läst
Citera
2014-05-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Ja titta bara på listan av kändistjejer han följer, typ Kardashians, Selena Gomez osv...

Skumt beteende. Är det vanligt förekommande att stadgade män som är 30 + följer dessa donnor som min tonårsdotter intresserar sig för..?
Citera
2014-05-09, 23:30
Bannlyst
Mrsmagoo efterlyste källa på att det är två pojkar. Som andra tidigare sagt har pojkar alltid ojämn näst sista siffra. Här är skatteverkets informationssida om personnummer:
http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/omfolkbokforing/personnumretsuppbyggnad.4.18e1b10334ebe8bc80001502 .html

Citat:
Citat:
Födelsenumret består av tre siffror, där sista siffran är udda för män och jämn för kvinnor.
Ursäkta om länken redan är postad!
Citera
2014-05-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet, men också noterat hur trådsanningar får "eget liv". Ville stämma i bäcken så att säga.

Internationella relationer. Är ett luddigt och svepande begrepp. Jag tror inte han var advocate heller, jag tror han var statsvetare. Möjligen med inriktning mot internationella relationer.

OM så ingår den största delen av utbildningen av statskunskap och nationalekonomi + en liten del (typ 10 veckor) av rättskunskap. Men man kan inte jämföra svenskt utbildningssystem med andra länder.

Jag är inte så förtjust i att citera mig själv, men i inlägg #2732 har jag försökt reda ut begreppen lite grand.
Och lägger här till att om du söker på "studera mänskliga rättigheter" så får du upp 427 möjligheter bara i Sverige
http://allastudier.se/utbildningar/?q=m%C3%A4nskliga+r%C3%A4ttigheter
Det är alltså ett känt ämne även på universitetsnivå och är så även utomlands.
(det är ju ändå förbaskat ....!)
Citera
2014-05-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Skumt beteende. Är det vanligt förekommande att stadgade män som är 30 + följer dessa donnor som min tonårsdotter intresserar sig för..?
I mina ögon är det helt klar märkligt. Kanske lite av en självutnämnd Cassanova?
Citera
2014-05-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Yara är död. Till stor sorg för många och oförklarligt för dom flesta.

Nu vill jag veta Varför?

Det gick som det gick - och passerade samhällets trygghetsnät utan notis.

Utan att signalerna - som var många - fastnade i nätet?

Som kunde förhindrat att det som hände de facto hände.

Och förhindra att det händer igen.
Citera
2014-05-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag är inte så förtjust i att citera mig själv, men i inlägg #2732 har jag försökt reda ut begreppen lite grand.
Och lägger här till att om du söker på "studera mänskliga rättigheter" så får du upp 427 möjligheter bara i Sverige
http://allastudier.se/utbildningar/?q=m%C3%A4nskliga+r%C3%A4ttigheter
Det är alltså ett känt ämne även på universitetsnivå och är så även utomlands.
(det är ju ändå förbaskat ....!)

Jag vet.

Ägnad mitt liv åt universitetet och också bedömt utländska utbildningar. Internationella relationer är - enligt mig - hur luddigt som helst. Kan innehålla allt eller inget. Eller vad som helst.

Bortsett från djup och förståelse.
Citera
2014-05-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nej jag tror inte så mycket på det han säger ang. jobb/ utbldning. Det krävs betydande insatser för alla de utbildningarna. Mer en notering om vad han vill signalera ut.

Och nog har du rätt alltid om tolkningar och trådsanningar.
Senast redigerad av VemKom 2014-05-09 kl. 23:57. Anledning: edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in