2014-05-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Strikt juridiskt är det enbart mannen som tagit på sig ansvaret för flickan. Kvinnan har inte åtagit sig detta!

Hon hade troligen inte blivit godkänd som vårdnadshavare (pga stölderna) dessutom tror jag bio-föräldrarna ville att det var just denna broder till bio-mamman som skulle få förtroendet. Yara var också sedan liten väldigt förtjust i morbrodern, då han och Ys föräldrar bodde grannar under hennes uppväxt.

MEN enligt vad jag förstår var morbrodern tveksam om att ta emot Y medan hans fru däremot var positiv och hämtade Y i Gaza. Men vad som är sant i denna historia är det väl få som vet.
Citera
2014-05-09, 19:20
Medlem
Jag förstår inte hur det kommer sig att dom inte går med på att få sina barn omhändertagna. Tror dom att dom kommer att gå fria efter det här. Den ene har misshandlat ihjäl barnet och den andre har vetat om det + all annan misshandel, det är inte första gången hon får stryk ju. Dessa egna barn har varit totalt utan uppsikt då en mindreåring (barn) Inte kan vara kapabel att ta hand om småbarn och spädbarn. Bara det säger ju att dom inte har alla hästar hemma. En liten i hissen. En nerbajsad baby sover på golvet och en liten tjej sitter på golvet och krävs som barnvakt. Nä fy, inga barn tillbaka till dom när dom blir fria. :O
Citera
2014-05-09, 19:20
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan det inte vara så enkelt och simpelt att polisen i den allmänna villervallan på mordnatten trodde att en var pojke och den lilla flicka. I dokumentet om omedelbart omhändertagande refereras polisens samtal till soc och minnesanteckningarna har säkert slunkit in så i den slutliga skrivningen. Vi kan knappast anta att det är knasigare än så ... eller

Knasigare kan det knappast bli. Vi vet med säkerhet att den ene är pojk och den andre av okänt kön. Jag tror det är en pojke. Men då refererar jag bara till farfarns header på facebook och det räknas, som alla vet, inte som tillräckligt när det gäller källor

Så länge LVUn säger att det är en flicka, då är det en flicka. Det enda vi får/kan förlita oss på är uppladdade dokument. Det krävs därför att någon laddar upp ett annat dokument som bevisar att barnet är en pojke.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-09 kl. 19:26.
Citera
2014-05-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan det inte vara så enkelt och simpelt att polisen i den allmänna villervallan på mordnatten trodde att en var pojke och den lilla flicka. I dokumentet om omedelbart omhändertagande refereras polisens samtal till soc och minnesanteckningarna har säkert slunkit in så i den slutliga skrivningen. Vi kan knappast anta att det är knasigare än så ... eller

Tror det var mer eller mindre panikartat där ... i den situationen. Fel kan uppstå.
Senast redigerad av Remark 2014-05-09 kl. 19:43.
Citera
2014-05-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Knasigare kan det knappast bli. Vi vet med säkerhet att den ene är pojk och den andre av okänt kön. Jag tror det är en pojke. Men då refererar jag bara till farfarns header på facebook och det räknas, som alla vet, inte som tillräckligt när det gäller källor

Så länge socialförvaltningen säger att det är en flicka, då är det en flicka. Åtminstone tills någon laddar upp ett annat dokument som bevisar att det är en pojke.
Detta hypertragiska fall förvandlas på ett par röda sekunder till rena farsen.
Ta för allt i världen inte illa upp men jag har gapskrattat åt "knasigheten".

PS
Soc borde naturligtvis lagt till "det visade sig dock vara två pojkar"
Senast redigerad av tantigheter 2014-05-09 kl. 19:30.
Citera
2014-05-09, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Förutsatt att soc hade observerat det, ja. Med tanke på att de inte kan skilja på flickor och pojkar så har jag inte större hopp.
Är rädd att det mer handlar om att de gjort skillnad mellan sina prinsar och den lilla slavinnan.
Citera
2014-05-09, 19:55
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Vart hittade du denna bild?

I en bildmapp på hans Facebook. Var typ 400 bilder i den.
Citera
2014-05-09, 19:57
Medlem
Nu kom detta i dagens AB i skymundan, men det är verkligen inte ointressant:

"Den mordmisstänkte mannen förhördes under flera timmar i går, torsdag.
– Hans inställning är densamma, han nekar till brott och har lämnat en berättelse, och stämmer den delar jag uppfattningen att han inte gjort sig skyldig till något brott, säger hans advokat Christer Holmqvist"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18856906.ab
Citera
2014-05-09, 20:00
Medlem
AB har lagt till detta för vad det nu kan vara värt. Soc verkar ha allvarliga problem.

Citat AB

"De två sönerna omhändertogs omedelbart enligt lagen om vård av unga.

I Socialförvaltningens handlingar står, felaktigt, att de två barnen är en pojke och en flicka."
Senast redigerad av VemKom 2014-05-09 kl. 20:03.
Citera
2014-05-09, 20:05
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
AB har lagt till detta för allt vad det nu kan vara värt. Soc verkar ha någon form av problem.

Citat AB

"De två sönerna omhändertogs omedelbart enligt lagen om vård av unga.

I Socialförvaltningens handlingar står, felaktigt, att de två barnen är en pojke och en flicka."

Onekligen P.R.O.B.L.E.M.

Men får vi tro på aftonbladet? Har de laddat upp något verifierat dokument?
Citera
2014-05-09, 20:07
Medlem
Var morbrodern i Nederländerna under påsken?

Om så när kom han tillbaka till Karlskrona?

Har fått för mig att han hade åtminstone en bror där.

Att jag undrar är främst två funderingar jag har. Att Yara inte mått bra under sin tid i Sverige noterades ganska snart efter ankomsten. Om det finns inga tvivel.

1. Men dom mer påtagliga fysiska skadorna. Mörka blånader och haltande verkar dykt upp efter påsk. Åtminstone hade våldet eskalerat till synlighet.

2. I skolan var hon trots allt glad, vilket får mig att tro att vardagarna var tryggare (där var hon skyddad - en fristad). Tror att långa lov från skolan var en värre plåga.

Allt är naturligtvis ren spekulation från min sida.

OM han var i Nederländerna - hur länge stannade han? När kom han hem?
Citera
2014-05-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Onekligen P.R.O.B.L.E.M.

Men får vi tro på aftonbladet? Har de laddat upp något verifierat dokument?

Ja AB kanske ändrar sig igen. Och igen.

Vet inte med dokument är inte bra på det. Men AB borde förstå sig på dokument. Men de kanske också har problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in