2014-05-03, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-0/522397_135222099961500_402011408_n.jpg

Det här var ju en fin bild bland alla barnbilder.
Men den har ni väl förmodligen redan sett? Har inte läst hela tråden.

Vart hittade du denna bild?
Citera
2014-05-03, 02:20
Medlem
sephines avatar
Jag måste medge att jag inte vågat titta på bilderna på Yara.

Hoppas det två små till sadistföräldrarna är väl omhändertagna.
Det har skrivits mycket om hur barn far illa på familjehem i den här tråden. Någon har t.o.m. skrivit att hundratals barn dött i "fosterhem" -något som givetvis inte stämmer.

Den prövning man går igenom för att få agera familjehem nu för tiden är en nogrann process. Det finns lyckligtvis människor som brinner för att hjälpa och bistå barn som av en eller annan anledning inte kan bo hos sina biologiska föräldrar.

Någonting säger mig att MGM:s i det här fallet inte blivit så hårt granskade (om ens alls)? innan p.g.a. den familjära anhörigheten.
Citera
2014-05-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Ja, jag tror också att hon har varit i Sverige längre än vad myndigheterna visst om. Jag tror att hon var delaktig i stölderna på Coop o willis. De inträffade väl 2012? Då sade den misstänkta kvinnan att flickan som var med bara var en bekants dotter på besök.

Fast nu har jag snabbkollat lite på bilder på facebook, och flickans sexårsdag verkar ju ha firats med hennes biologiska familj? Ser även bilder på när hon fyller 7 år och kalasbilder?
Album- عيد ميلاد يارا

Kan det inte ha varit lillasysters kalas som firades och BO var med på länk?
Citera
2014-05-03, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Hmm, kolla flickan på datorn. De firar 6 års dag och ev BO på länk med datorn?
Redan då verkade flickan vara på annan ort

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1604668_227806507403008_347796017_n.jpg

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/1511726_227805484069777_1119621032_n.jpg

I vilket album fanns dessa?

I ett annat album verkar flickan fira både 6 och 7-årsdagen med biologiska föräldrar.

Verkar ändå stämma att hon kom till Sverige 2013 i så fall?
Citera
2014-05-03, 02:37
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggoy
I vilket album fanns dessa?

I ett annat album verkar flickan fira både 6 och 7-årsdagen med biologiska föräldrar.

Verkar ändå stämma att hon kom till Sverige 2013 i sån fall?

Tösen befann sig i Sverige redan under 2012, då fru mgm åkte dit för stöld.
Info finns längre bak i tråden med nedladdningsbara filer, dom.
Bilder för övrigt är hämtade fr mammans fb

Allt är en enda stor röra med bilder och vem är vem, släkt osv
Allt är ju inte sanningsenligt som publiceras på deras fb
Senast redigerad av Bus-i-mitt-hus 2014-05-03 kl. 02:41.
Citera
2014-05-03, 02:40
Medlem
a.e.gs avatar
Någon som har koll på vilket typ av straff mamman i familjen kunde väntat sig om hon snattat smycken i Gaza?

Jag har noll koll på hur rättssystemet ser ut där nere men jag kan gissa att det i vanlig ordning tas friheter här hos oss otrogna hundar?

Vila i frid lilla flicka, jag fäller en tår för dig som skickades till ett land där du inte hör hemma i det cyniska spel våra makthavare understöder och profiterar på. Tyvärr är det bara vi så kallade rasister som ser ditt människovärde och sörjer att du aldrig fick en chans att vara till gagn för dit folk och land.
Citera
2014-05-03, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Tösen befann sig i Sverige redan under 2012, då fru mgm åkte dit för stöld.
Info finns längre bak i tråden med nedladdningsbara filer, dom.
Bilder för övrigt är hämtade fr mammans fb

Allt är en enda stor röra med bilder och vem är vem, släkt osv
Allt är ju inte sanningsenligt som publiceras på deras fb

Såg det, men är väl inte bekräftat att det är just BO som var med vid stölden? Även om det låter som det vore så.

Men bilderna på kalasen liknar flickan och hennes namn står på tårtan, och då firar hon både 6 och 7 årskalasen förmodligen i Gaza med föräldrar.
Men visst, det är rörigt.
Citera
2014-05-03, 02:52
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggoy
Såg det, men är väl inte bekräftat att det är just BO som var med vid stölden? Även om det låter som det vore så.

Men bilderna på kalasen liknar flickan och hennes namn står på tårtan, och då firar hon både 6 och 7 årskalasen förmodligen i Gaza med föräldrar.
Men visst, det är rörigt.

Nej, inte bekräftat. Jag borde skrivit det, sry börjar bli trött.
Citera
2014-05-03, 02:53
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Vi vet att det försvinner ett stort antal ensamkommande flyktingbarn i Sverige årligen, vi vet att det troligtvist är organiserat. Vi misstänker att barnen hålls som slavar, hushålls som sexslavar. Det pågår år ut och in. De blir aldrig notiser, förhoppningsvis kan den här flickans rubriker bli ett pekfinger mot ett mycket stort problem, de bortglömda barnen. För många av dem, finns kvar i landet men papperslösa till skillnad mot 8-åringen, andra skickas vidare misstänker man utan att riktigt veta. För att vi inte ens vet vart de är.

Vill vi ha en mängd barn som lever i Sverige men utanför skyddsnätet Sverige är ämnat att utgöra? Och som råkar uppdagas genom att de får som uppgift att via sin möjlighet att bidra till uppehåll inkvarteras i det svenska systemet och därför blir fullt synligt med sitt tragiska livsöde först när det slagits ihjäl. Bakom rubrikerna gömmer sig ett systematiskt och kontinuerligt problem, för att de är många fler därute.
Citera
2014-05-03, 03:24
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggard
Om flickan begravs i Sverige har familjen fortfarande garanterad plats i Sverige?
Om liket skickas till Gaza måste de börja om från scratch med att försöka invandra?

Ska inte påverka föräldrarnas plats i sverige vart barnet begravs, mamman i Kramfors ska utvisas fast hennes son är begravd här.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5839870
Citera
2014-05-03, 06:00
Medlem
Kan inte släppa tanken på dom lata på socialtjänsten som "missat" orosanmälan
tror dom var mer upptagna med att lata sig genom sitt jobb å längta hem till helgvinet,
fy fan
Citera
2014-05-03, 06:55
Medlem
Devonss avatar
Nya vittnen träder fram och vittnar om misär i familjen. (Ber om överseende om detta publicerats tidigare.) Mår enormt illa av att läsa allt i tråden. Orkar bara läsa i korta intervaller.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab

"Nu träder två personer fram och berättar att de ringt polisen under hösten då de upptäckt att flickan, då sju år gammal, lämnats ensam hemma som barnvakt åt en tvååring och ett spädbarn.
– Det var hemskt. Det låg blöjor överallt och mycket skräp. När jag kom in i köket såg jag att det låg ett spädbarn på golvet. Jag lyfte upp det och upptäckte att det var fullständigt nedbajsat. Flickan hade lämnats själv för att ta hand om tvååringen och bebisen. Det är inte klokt, säger Kim som med två kollegor slog larm om situationen,"
Senast redigerad av Devons 2014-05-03 kl. 07:00. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in