2014-05-09, 15:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Det här med sms:et som är skickat från Marinas telefon till FS, kan man se om det är ett "öppnat/läst" sms? Eller ser man "bara" att ett sms är skickat?
Citera
2014-05-09, 15:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ja han han minns tydligt att han aldrig har slagit på någon bil uppe vid bostaden men annars så är allting helt borta. Han minns något han inte gjort men att han slagit på bilen som han bevisligen gjort finns det inte det minsta lilla tillstymmelse till minne av. Helt blankt och svart och borta. Och i all detta svarta där han inget minns så kommer han i håg att han inte slog vid på någon bil vid det tillfället.
Vid den platsen, fortfarande. Han har reagerat på bilar som blinkat konstigt, och skulle någon ha blinkat konstigt vid bostaden skulle han ha kommit ihåg det. Så nu vet han att han inte har slagit på någon bil där.

Man kan konstatera att JE hämtade Marina sent på em 6 juli och lämnade tillbaka henne vid bostaden på em 7 juli. Fordonsfrågan skedde på fm 7 juli. Det kan alltså antas att någon i bilen blinkade mot FS på fm 7 juli någon annanstans än vid bostaden, och han har reagerat på det utan att känna igen bil eller personer i bilen.
Senast redigerad av Quarrel 2014-05-09 kl. 15:16.
Citera
2014-05-09, 15:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här med sms:et som är skickat från Marinas telefon till FS, kan man se om det är ett "öppnat/läst" sms? Eller ser man "bara" att ett sms är skickat?
Det framgår inte av protokollet om det är läst.
Citera
2014-05-09, 15:29
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, fotot är nog framrotat av någon efter att FUPen ar klar och JE blev offentlig.

Publicerade inte du en privat bild på Marina när hon stod vid hennes flipperspel i källaren?
Kan det vara samma person som rotat fram MJ:s privata bild på henne o JE?
Citera
2014-05-09, 15:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Märkligt att han inte alls har den blekaste aning på varför och när han har slagit på bilen men vet med säkerhet att när han inte gjort det.

Är ett typiskt exempel på då lögnerna inte går ihop. Då han förnekar och har utlägg kan man direkt bortse ifrån att det stämmer. Hans sk brottsplan gick inget vidare heller med tanke på sms:et som han aldrig fick. Han är rätt lättläst om man säger så, och BN och PW skrattar mest åt honom det sista då han tar sig ton. Pinsam och trängd och han vet att det är kört. Han kan neka resten av livet om det är så men man vet med stor säkerhet att den här människan är den som dödade Marina.

Han ljuger i vartenda inlägg i tråden och i vartenda förhör. Nästan en mästare på lögner.
Men vem fan tror på en med det CVt? Hela hans upplägg stinker löjliga familjen.
Citera
2014-05-09, 15:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är ett typiskt exempel på då lögnerna inte går ihop. Då han förnekar och har utlägg kan man direkt bortse ifrån att det stämmer. Hans sk brottsplan gick inget vidare heller med tanke på sms:et som han aldrig fick. Han är rätt lättläst om man säger så, och BN och PW skrattar mest åt honom det sista då han tar sig ton. Pinsam och trängd och han vet att det är kört. Han kan neka resten av livet om det är så men man vet med stor säkerhet att den här människan är den som dödade Marina.

Han ljuger i vartenda inlägg i tråden och i vartenda förhör. Nästan en mästare på lögner.
Men vem fan tror på en med det CVt? Hela hans upplägg stinker löjliga familjen.
Jag kan inte höra något som liknar skratt från BN och PW. Finns det något sådant i förhöret där BN kallar FS parasit? Har du det förhöret?
Citera
2014-05-09, 16:36
Medlem
Citat:
Som sagt, inget domstolen fäste någon uppmärksamhet till - ett slagskott i blindo för att skapa motiv. Jag kan inte fatta att Polisen inte försökte utreda NÄR JE var i ÖR för att binda ihop det med fordonsförfrågan. Eller inte.

Fast nu var ju det andra SMSet Polisens trumfkort, utan detta skulle de andra SMSen inte kunna påstås vara skapade av FS.

Värt att notera i förhöret är Pernillas tämligen avslöjande förhörsteknik, fyllt med insinuationer och mimik föga fungerande i ett parti förhörspoker. Jag fattar inte varför de inte överlät förhören till en riktig förhörsledare, det finns ett par riktigt vassa i Göteborg, Pernilla & Berry är för personligt engagerade och kan inte hantera FS utmanande retorik.
Man slutar aldrig att förvånas av dina inlägg, men här har du väl kört huvudet ordentligt i väggen.
Var i videoförhöret har mördaren Fredrik Svensson en så pass utmanande retorik att man hajar till och tänker vilket lysande retoriskt svar han gav? Det räcker om du anger tiden i förhöret så kollar jag upp det själv.
Citera
2014-05-09, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Man slutar aldrig att förvånas av dina inlägg, men här har du väl kört huvudet ordentligt i väggen.
Var i videoförhöret har mördaren Fredrik Svensson en så pass utmanande retorik att man hajar till och tänker vilket lysande retoriskt svar han gav? Det räcker om du anger tiden i förhöret så kollar jag upp det själv.

Jag slutar aldrig att förvånas över låsförståelse förmågan hos en liten skara skribenter, men du har rätt, jag har kört huvudet i väggen för det går inte att förklara något hos en som inte vill förstå.
Citera
2014-05-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är väl inte så konstigt att han vet att han inte har slagit på någon bil uppe vid bostaden.
Varför tror du han slog 2 fordonsfrågor på samma bil?
Citera
2014-05-09, 17:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Varför tror du han slog 2 fordonsfrågor på samma bil?
Ingen aning. Vad tror du?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Publicerade inte du en privat bild på Marina när hon stod vid hennes flipperspel i källaren?
Kan det vara samma person som rotat fram MJ:s privata bild på henne o JE?

Jag vet ingen som publicerat bilder ur MJs privata foton, än mindre mig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Jag slutar aldrig att förvånas över låsförståelse förmågan hos en liten skara skribenter, men du har rätt, jag har kört huvudet i väggen för det går inte att förklara något hos en som inte vill förstå.
Jo jag vill förstå, förklara gärna FS utmanande retorik i videoförhöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in