Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Som sagt, inget domstolen fäste någon uppmärksamhet till - ett slagskott i blindo för att skapa motiv. Jag kan inte fatta att Polisen inte försökte utreda NÄR JE var i ÖR för att binda ihop det med fordonsförfrågan. Eller inte.
Fast nu var ju det andra SMSet Polisens trumfkort, utan detta skulle de andra SMSen inte kunna påstås vara skapade av FS.
Värt att notera i förhöret är Pernillas tämligen avslöjande förhörsteknik, fyllt med insinuationer och mimik föga fungerande i ett parti förhörspoker. Jag fattar inte varför de inte överlät förhören till en riktig förhörsledare, det finns ett par riktigt vassa i Göteborg, Pernilla & Berry är för personligt engagerade och kan inte hantera FS utmanande retorik.
Jag upplevde inte Pernilla som dålig förhörsledare. Att Berry och FS inte fungerar det är ju gammal skåpmat.
Nu började ju detta ämne med huruvida FS vid förhöret i december 2013 visste vem JE var eller ej. Det visste FS vid förhörstillfället. Men som sagt, vid fordonsförfrågan visste han förmodligen inte det.
Men förfrågan gav ju inte heller rätt svar, såvida inte JE´s pappa var den som släppte av Marina utanför huset....och det var det nog inte.