Citat:
Ursprungligen postat av
Harkelharkel
Japp, vårt ärende ligger i Solna. Teamledare är Magnus Karlsson, som jag varit i kontakt med. Han är deadbeat. Det finns också Pernilla Granberg. Enhetschef är Carl Ingels. Assistenter inkluderar Nima Akbari, Homa Farzam och Mina Bostaman. Du är rätt så körd om du hamnar i Solna. Det gick heller inte för oss att flytta ärendet, eftersom de endast var villiga att göra det om de behövde intervjua mig, vilket de inte behöver.
Usch

Misstänkte att det var den värsta enheten att hamna på efter allt man läst här. Det står att alla kan ansöka om förtur om,
•finns ömmande omständigheter
•är viktigt att du får uppehållstillstånd eller resehandling vid en viss tidpunkt.
Jag ringde kundtjäns för att få svar på vad exakt det här betyder. Det kunde hon inte svara på, hon kunde inte ge ett enda exampel på vad det är dom menar.
Vi bifogade massor med PDF-filer i ansökan med bilder, flygbiljetter osv. På intervjun ville de inte ens ha originalen, de sa att allt är tipp topp och han egentligen bara behövde komma för kort och fingeravtryck... Intervjun var i början av Februari.
Jag ska ringa till Solna på Måndag. Tack för informationen

Då vet jag vilka jag ska försöka undvika.
Hur länge har du väntat? Vi ansökte 26e Oktober så är iof bara inne på 6.5 månader. Men det är trist att man inte ens kan få en vettig status eller ungefärlig väntetid....