2014-05-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, då får han söka sig till sjukan, och i dag får dom ansöka om en Alvedon. Sötebrödsdagarna med en massa värktabletter och lugnande mediciner är över. Vissa undantag finns givetvis men då av en läkare med befogenheter,. I dag avgiftar man pundare på anstalterna,.
Det mesta han får pyssla med är papper och ansökan till kriminalvården, och det kommer bli en besvärlig intern för kriminalvården garanterat.
Dom flesta mår väl inte bra på en anstalt så vem av dom skulle bry sig om den här sopan?

Jag tror som du, läkarna är inte intresserade av att ge roliga tabletter till internerna för att de ska ha roligt.

Och har man ett beroende av allehanda saker så ska det brytas.

Men visst får interner lugnande och insomningstabletter och liknande men det är ju inget som delas ut hur som helst. Det är något man försöker undvika just för risken för beroende.
Citera
2014-05-09, 13:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det värsta med att sitta i fängelse är ju hur man blir behandlad av de andra intagna. De är knappast människor med stor omtanke om Fredriks mående. Eller vad tror du?

Jag tror inte man kan säga att det är samma för alla intagna om vad som är värst. En del upplever nog ensamheten som värst. En del har kanske stor ångest inför sina barn och finner det svårare än att hålla låg profil på anstalten.

Min tro är att så länge man håller sig på sin kant så är det lugnt.

De värsta typerna verkar sitta på Tidaholm? Eller har jag fel där?
Citera
2014-05-09, 13:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, då får han söka sig till sjukan, och i dag får dom ansöka om en Alvedon. Sötebrödsdagarna med en massa värktabletter och lugnande mediciner är över. Vissa undantag finns givetvis men då av en läkare med befogenheter,. I dag avgiftar man pundare på anstalterna,.
Det mesta han får pyssla med är papper och ansökan till kriminalvården, och det kommer bli en besvärlig intern för kriminalvården garanterat.
Dom flesta mår väl inte bra på en anstalt så vem av dom skulle bry sig om den här sopan?

Vänta lite nu.... Sitter du och säger att det inte går att få tag på droger på svenska fängelser?
Citera
2014-05-09, 13:39
Medlem
Citat:
Nej, då han kommer är det så att dom undrar och vill veta vad det är för en figur, och han är ny så han ska in i gemenskapen. Det blir svårt med tanke på hans stil. Visst plitarna kan han säkert prata med om dom vill dvs., Det fick väl i alla fall Schurrer göra vid raka frågor som avsåg rutinerna på Hinseberg, men sen va det utfrysning.
Så kvinnorna som arbetar inom kriminalvården ser säkerligen inget i den här typen som fegt sköt sin fd då hon sov. Kanske dom kan vara värre många gånger än de manliga plitarna.

Ja men precis, varför skulle de kvinnor som arbetar med Fredrik känna att de vill ge honom det där lite extra på hans vistelse. Eller de kanske de vill men inte på det sättet som Fredrik vill.
Citera
2014-05-09, 13:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror som du, läkarna är inte intresserade av att ge roliga tabletter till internerna för att de ska ha roligt.

Men visst får interner lugnande och insomningstabletter och liknande men det är ju inget som delas ut hur som helst. Det är något man försöker undvika just för risken för beroende.

Det har ändrats betydligt kan jag säga. En blandmissbrukare eller pundare får ingenting om det inte är särskilt behov för en psykiskt sjuk dvs. Heroinisterna och deras subutex program är ingen säkerhet att dom får behålla subutexen tex. Dom avgiftas alltså, så det gamla där dom fick det mesta är förlegat.
Dom säljer ju så det är alltså säkerligen från fall till fall, men inte som det har varit.-
Citera
2014-05-09, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vänta lite nu.... Sitter du och säger att det inte går att få tag på droger på svenska fängelser?

Om droger letar sig in i ett fängelse vad säger att de letar sig fram till Fredriks lilla mun eller blodåder?
Citera
2014-05-09, 13:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om droger letar sig in i ett fängelse vad säger att de letar sig fram till Fredriks lilla mun eller blodåder?

Man ska ha pengar för att köpa droger, och har man valt en drogfri anstalt kan man förvänta sig knalltransport. Det sa väl Maskroos att han skulle välja drogfritt?

En del tänker inte på att drogerna inte är gratis. Så socialfall har väl fan inte råd. Så först och främst är det så att väljer han drogfritt så kommer dom testa honom lite då och då. Och väljer han vanlig anstalt ska han handla drogerna. Så hur han än vänder arslet är arslet bak.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-09 kl. 13:44.
Citera
2014-05-09, 13:43
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Citat:
Det har ändrats betydligt kan jag säga. En blandmissbrukare eller pundare får ingenting om det inte är särskilt behov för en psykiskt sjuk dvs. Heroinisterna och deras subutex program är ingen säkerhet att dom får behålla subutexen tex. Dom avgiftas alltså, så det gamla där dom fick det mesta är förlegat.
Dom säljer ju så det är alltså säkerligen från fall till fall, men inte som det har varit.-

Hur är det att sitta i ett svenskt fängelse?
Citat:
Är det mycket narkotika?
Ja det är det däremot, nu beror det ju på lite var man sitter, vilken avdelning osv osv. Men överlag, ja det finns narkotika inne på en anstalt. På vissa anstalter finns det i stort sett hur mycket som helst.
Citera
Medlem
Citat:

Ja det är några år sedan den här hårdare linjen gäller. Och det är väldigt bra.

Det är naturligtvis inte helt omöjligt att få medicin vid behov men det gäller ju vid allvarliga psykiska sjukdomar.

Att få något att sova då och då för att man har lite svårt att somna ibland är knappast något som ger något. Men sover bättre nästa natt i stället.
Citera
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Njae, alltså bilen stod på JEs pappa från ?Ljusdal? hur skulle FS listat ut att det var JE som körde ?

Berry Nejding vill ha det till att FS har gått bärsärkagång efter att MJ chattat med JE som kört hem henne tidigare - motivet: svartsjuka.

Jag tycker bollen är för långsökt om man inte hittar en koppling mellan JE och JEs pappa, vilket rätten också inte nappade på trots ÅKs försök. Visst om det fanns Ratsit eller Facebooksökningar på JE från FS dator - men det fanns inte. Jag tycker han ser uppenbart förvånad ut när han hör namnet på ägaren igen, det går långt ifrån att säga att han far med osanning.

Däremot så är det högre sannolikhet att FS tog reg.nr. när bilen var i ÖR än att detta fordon skull uppträtt konstigt vid annat tillfälle, men inget är klarlagt om detta i utredningen.
Tex. när gjordes fordonsförfrågan vs. vilka datum JE var där ?

Publicerades det inte en bild på JE och Marina pussandes vid havet, just här i tråden?
Den kommer alltså inte ifrån FS då, är det det du menar?
Citera
2014-05-09, 13:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja det är några år sedan den här hårdare linjen gäller. Och det är väldigt bra.

Det är naturligtvis inte helt omöjligt att få medicin vid behov men det gäller ju vid allvarliga psykiska sjukdomar.

Att få något att sova då och då för att man har lite svårt att somna ibland är knappast något som ger något. Men sover bättre nästa natt i stället.

Han får sätta sig och skriva på sin resningsansökan, och se till så någon arbetar gratis.
Eller så får väl hans supporters samla ihop lite pengar för ett biträde.
Det är väl det hoppet man ska ha då det gäller Fredrik kan jag tänka mig.

Vill gärna vara en fluga på Kumla då han säger till dom andra att så är det inte. Jag vet att det är si och så och du har fel. Jag vet bättre än du osv.
Citera
2014-05-09, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Publicerades det inte en bild på JE och Marina pussandes vid havet, just här i tråden?
Den kommer alltså inte ifrån FS då, är det det du menar?

Ingen aning vart bilden kom från, men vad har den att göra med om FS visste vem JE var när han gjorde fordonsförfrågan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in