2014-05-09, 12:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Njae, alltså bilen stod på JEs pappa från ?Ljusdal? hur skulle FS listat ut att det var JE som körde ?

Berry Nejding vill ha det till att FS har gått bärsärkagång efter att MJ chattat med JE som kört hem henne tidigare - motivet: svartsjuka.

Jag tycker bollen är för långsökt om man inte hittar en koppling mellan JE och JEs pappa, vilket rätten också inte nappade på trots ÅKs försök. Visst om det fanns Ratsit eller Facebooksökningar på JE från FS dator - men det fanns inte. Jag tycker han ser uppenbart förvånad ut när han hör namnet på ägaren igen, det går långt ifrån att säga att han far med osanning.

Däremot så är det högre sannolikhet att FS tog reg.nr. när bilen var i ÖR än att detta fordon skull uppträtt konstigt vid annat tillfälle, men inget är klarlagt om detta i utredningen.
Tex. när gjordes fordonsförfrågan vs. vilka datum JE var där ?

Tja i december 2013 visste han det då iaf. Hur? Det har ju framgått i tidigare rättegång och här i tråden. Så jo, han visste vid detta förhör vem JE var. Däremot är det inte säkert att han visste vem det var då fordonsförfrågan gjordes.
Citera
2014-05-09, 12:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Finns detta att se på yputube?

Det är på gång fick jag ett litet meddelande om.

Sen vill jag nog påstå att en del romantiserar fängelsevistelserna. Det beror lite på vem man är och vilken position man har, och vilken attityd. Vilket slags brott är en given mätare på vilken slags vistelse man ska se fram emot. Så det bör inte vara nyheter för andra mer insatta hur det går till på anstalterna.

Det finns alltid de som styr och de som är drängar. Är man illa ute kan man isolera sig det går bra.
Jag är lite trött på alla felaktiga påståenden från de som tror de vet och kan allting trots flera års felaktiga påståenden.
Citera
2014-05-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Sen vill jag nog påstå att en del romantiserar fängelsevistelserna. Det beror lite på vem man är och vilken position man har, och vilken attityd. Vilket slags brott är en given mätare på vilken slags vistelse man ska se fram emot. Så det bör inte vara nyheter för andra mer insatta hur det går till på anstalterna.

Det finns alltid de som styr och de som är drängar. Är man illa ute kan man isolera sig det går bra.
Jag är lite trött på alla felaktiga påståenden från de som tror de vet och kan allting trots flera års felaktiga påståenden.

Låter bra.

De är ju mycket ofta kontakter spelar roll vilken ställning man får i ett fängelse. Är man med i ett gäng som står bakom en är det ju lättare.

Ska man tro att Fredrik har något gäng bakom sig?
Citera
2014-05-09, 13:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Låter bra.

De är ju mycket ofta kontakter spelar roll vilken ställning man får i ett fängelse. Är man med i ett gäng som står bakom en är det ju lättare.

Ska man tro att Fredrik har något gäng bakom sig?

Visst löjliga ligan eller något i den stilen i så fall. Han har inga pengar heller så han lär inte köpa sig något. Han får alltså det svårt det tippar jag på. Hans attityd är en försvårande omständighet helt klart, och hans brott att mördat en nära så som sin fd flickvän och då hon sov. Stal pengar och har ett rykte om sig som en kvinnomisshandlare och djurplågare på det.

Han kan inte glida in på anstalten på det viset man ser i förhör eller som man sett i den här tråden.
Så det innebär att fega Fredrik får rätta sig i ledet och det kommer han att göra om han ska överleva.
Nu förstår jag vad man menar att ingen säger till eller emot Fredrik. Bra av Pernilla W tycker jag i det här förhöret. Berry är lugn och har väntat på tillfället i några år.

Vad han ser ut sen. Pundig, sliten med påsar under ögonen. Well han kommer se än värre ut då han muckar om si så där 10 år.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-09 kl. 13:05.
Citera
2014-05-09, 13:08
Medlem
Citat:

Visst löjliga ligan eller något i den stilen i så fall. Han har inga pengar heller så han lär inte köpa sig något. Han får alltså det svårt det tippar jag på. Hans attityd är en försvårande omständighet helt klart, och hanb brott att mördat en nära så som sin fd flickvän och då hon sov. Stal pengar och har ett rykte om sig som en kvinnomisshandlare och djurplågare på det.

Han kan inte glida in på anstalten på det viset man ser i förhör eller som man sett i den här tråden.
Så det innebär att fega Fredrik får rätta sig i ledet och det kommer han att göra om han ska överleva.
Nu förstår jag vad man menar att ingen säger till eller emot Fredrik. Bra av Pernilla W tycker jag i det här förhöret. Berry är lugn och har väntat på tillfället i några år.

Vad han ser ut sen. Pundig, sliten med påsar under ögonen. Well han kommer se än värre ut då han muckar om si så där 10 år.

Och så är ju fängelseinterner inga som sitter och funderar på att ha myskväll som välkomstgrej när någon ny kommer. Deras omtanke om honom är nog väldigt liten.

Och inga kvinnor har han att manipulera där inne. Lite tråkigt eftersom i alla fall som jag fattar det varit så han har levt. På kvinnor och av kvinnor.

Och börjar han visa dåligt humör mot de som är tongivande av internerna så blir det nog inte så roligt.

Och som du säger, hans brott sätter honom knappast i respekt.
Citera
2014-05-09, 13:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Då får du nog hacka på tidningen som gjort reportaget. Jag vet inte vad du har för erfarenhet av fängelsevistelse. Jag har själv ingen. Det förekommer säkert våld men jag tror inte det är som på amerikanska filmer. Jag har bara besökt Österåker anstalten i Sverige en gång då en väninna till mig är gift med en av de som arbetar där. Annars har jag besökt fängelset i Antalya tillsammans med personal på svenska konsulatet. Där är klimatet helt annorlunda bland de som sitter tex och väntar på att skrapa ihop pengar för resan hem om man blivit deporterad. Nej, det är inget man får bekostat av ambassaden. Där delar man yta med 15-20 till och har man haft besök o fått pengar kan man vara säker på att man får dela med sig av slantarna till de man delar yta med. Man är glad om man får en jävla madrass att ligga på. Nu är ju dessa besök gällande turister, eller boende i Turkiet som tex inte förlängt sitt visum så det var nog inte den värsta sidan jag såg.
Citera
2014-05-09, 13:17
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Och så är ju fängelseinterner inga som sitter och funderar på att ha myskväll som välkomstgrej när någon ny kommer. Deras omtanke om honom är nog väldigt liten.

Och inga kvinnor har han att manipulera där inne. Lite tråkigt eftersom i alla fall som jag fattar det varit så han har levt. På kvinnor och av kvinnor.

Och börjar han visa dåligt humör mot de som är tongivande av internerna så blir det nog inte så roligt.

Finns kvinnor som jobbar inom Kriminalvården såvitt känt. Varför skulle han gå emot någon tongivande intern?
Citera
2014-05-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då får du nog hacka på tidningen som gjort reportaget. Jag vet inte vad du har för erfarenhet av fängelsevistelse. Jag har själv ingen. Det förekommer säkert våld men jag tror inte det är som på amerikanska filmer. Jag har bara besökt Österåker anstalten i Sverige en gång då en väninna till mig är gift med en av de som arbetar där. Annars har jag besökt fängelset i Antalya tillsammans med personal på svenska konsulatet. Där är klimatet helt annorlunda bland de som sitter tex och väntar på att skrapa ihop pengar för resan hem om man blivit deporterad. Nej, det är inget man får bekostat av ambassaden. Där delar man yta med 15-20 till och har man haft besök o fått pengar kan man vara säker på att man får dela med sig av slantarna till de man delar yta med. Man är glad om man får en jävla madrass att ligga på. Nu är ju dessa besök gällande turister, eller boende i Turkiet som tex inte förlängt sitt visum så det var nog inte den värsta sidan jag såg.

Det värsta med att sitta i fängelse är ju hur man blir behandlad av de andra intagna. De är knappast människor med stor omtanke om Fredriks mående. Eller vad tror du?
Citera
2014-05-09, 13:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det värsta med att sitta i fängelse är ju hur man blir behandlad av de andra intagna. De är knappast människor med stor omtanke om Fredriks mående. Eller vad tror du?

Nej, då får han söka sig till sjukan, och i dag får dom ansöka om en Alvedon. Sötebrödsdagarna med en massa värktabletter och lugnande mediciner är över. Vissa undantag finns givetvis men då av en läkare med befogenheter,. I dag avgiftar man pundare på anstalterna,.
Det mesta han får pyssla med är papper och ansökan till kriminalvården, och det kommer bli en besvärlig intern för kriminalvården garanterat.
Dom flesta mår väl inte bra på en anstalt så vem av dom skulle bry sig om den här sopan?
Citera
2014-05-09, 13:33
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Finns kvinnor som jobbar inom Kriminalvården såvitt känt. Varför skulle han gå emot någon tongivande intern?

Jag skrev inga kvinnor där inne har han att manipulera. De kvinnor han har manipulerat utanför murarna är att få fri bostad och pengar och annat han velat ha. Du tror alltså att de kvinnliga fångvaktarna kommer att ställa upp för Fredrik och göra överträdelser mot sina arbetsuppgifter för Fredriks skull?

När en tongivande intern säger att han ska hoppa så kan det nog bli så att hans tjurighet får honom att gå emot det och det skapar nog problem för honom eller vad tror du?
Citera
2014-05-09, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tja i december 2013 visste han det då iaf. Hur? Det har ju framgått i tidigare rättegång och här i tråden. Så jo, han visste vid detta förhör vem JE var. Däremot är det inte säkert att han visste vem det var då fordonsförfrågan gjordes.

Som sagt, inget domstolen fäste någon uppmärksamhet till - ett slagskott i blindo för att skapa motiv. Jag kan inte fatta att Polisen inte försökte utreda NÄR JE var i ÖR för att binda ihop det med fordonsförfrågan. Eller inte.

Fast nu var ju det andra SMSet Polisens trumfkort, utan detta skulle de andra SMSen inte kunna påstås vara skapade av FS.

Värt att notera i förhöret är Pernillas tämligen avslöjande förhörsteknik, fyllt med insinuationer och mimik föga fungerande i ett parti förhörspoker. Jag fattar inte varför de inte överlät förhören till en riktig förhörsledare, det finns ett par riktigt vassa i Göteborg, Pernilla & Berry är för personligt engagerade och kan inte hantera FS utmanande retorik.
Citera
2014-05-09, 13:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nej, då han kommer är det så att dom undrar och vill veta vad det är för en figur, och han är ny så han ska in i gemenskapen. Det blir svårt med tanke på hans stil. Visst plitarna kan han säkert prata med om dom vill dvs., Det fick väl i alla fall Schurrer göra vid raka frågor som avsåg rutinerna på Hinseberg, men sen va det utfrysning.
Så kvinnorna som arbetar inom kriminalvården ser säkerligen inget i den här typen som fegt sköt sin fd då hon sov. Kanske dom kan vara värre många gånger än de manliga plitarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in