Citat:
Suck. Obildade människor, alltså. Ja, Moskva var Sovjetunionens huvudstad. Moskvadeklarationen var ett dokument upprättat 1943 under en FN-konferens som hölls i Moskva. Undertecknat av USA, Storbritannien och Sovjetunionen, de tre länder som var mest inblandade i att besegra Tyskland och därmed de som kunde skriva lagen där - de bestämde att anschluss var olaglig och då kan du inte räkna med de tyska medborgare som bodde i Österrike innan anschluss.I korthet: kvalificerade jobb i Sverige - till utlänningar. Precis vad jag sagt från början. Du diskuterar hela tiden som om det rörde en (1) person. Men det gör inte det.
Ja, man kan trixa lite. Moskva.. var det Sovjets huvudstad?
Och "kapitalister" gör inte det? Jag tycker att du ska sluta anta, det blir lätt fel. Jag påpekade att du hela tiden vill poängtera att vita människor tjänar så mycket på andras arbete. Du säger också att Sverige inte kan betala för sig. Du säger att t.ex. jag är en stor belastning eftersom jag konsumerar skattefinansierade tjänster oavsett hur mycket jag betalar i skatt varje månad. Det säger du enbart för att jag är vit. Medans vilken indier som helst... är en vinst. Jag däremot, en belastning som "får" en massa. Detta resonemang grundar du på ras. Ingenting annat.
Jag fattar att du inte är dum eller barnslig, att du verkligen skulle tro på tramsekonomi, även om du fabulerade om att Biafra räddade Sverige från konkurs på 80-talet. Men det finns hela tiden en ton i det du skriver. Genomgående. Samma sak med att Sverige som har kaft kärnkraft mycket längre än Kina skulle vara i sååå desperat behov av hjälp. Och det gäller allt. Som du sa, utlänningar på kvalificerade poster i Sverige. Du skriver något om att Sverige, just Sverige av alla länder, måste ha utländsk expertis. I din värld förhåller det sig ALDRIG omvänt. Och det gäller naturligtvis inte bara kärnkraft. Eller hur?
Du hittar ju på en massa saker. Delvis tack vare att Sovjet vara borta 1994 så blev Sydafrika inte en kommuniststat. Så vad babblar du om? Jo, just det, du hittar på en massa saker nu igen. Hittar på, hittar på, hittar på. Du hittar på att med en ökande brottslighet och om de riskterar utsättas så måste, måste!!!!, rika sydafrikaner åka buss. De bara måste!! Ingen är svaret skyldig till saker du hittar på ur tomma luften.
Anledningen till att du inte vill det är att de är antivita. Och det vill du hålla bort från all diskussion, Vilket vi ser i det du skriver nedan..
Mhm, det är enkelt. Sådana som kallar sig antirasister annat än slentrianmässigt, är, så vitt jag vet utan undantag, antivita.
När man påpekar vad antirasism faktiskt är - då är det inget positivt längre. Vad du vet, och jag vet, är att antirasismens vokabulär funkar väldigt bra för dem (er?). Att säga "rasist" om lite allt möjligt funkar bra. Du vet att detta är en förutsättning för kunna fortsätta programmet i Sverige. Därför är du emot att någon ifrågasätter vokabulären som funkar dem/er.
Jag ser inte logiken i detta resonemang.
Ja, finns det inga vita människor kvar så är naturligtvis motivationen borta. Dessutom är det "vinst" för Sverige. Eller hur?
Jag måste säga att jag gillar ditt trick här. Du vet att jag inte har sagt något nedvärderande om andra än vita. Då skriver du "vi kan diskutera intelligenskillnader.... om du vill...", något jag aldrig ens försökt diskutera! Men du skriver som om jag försöker med sånt meningslöst trams. Jag låter som en blockmongorasist skriver, därefter en utläggning om att jag gör eller skulle vilja ha nån IQ-diskussion - något jag aldrig gjort. Jag kan se hur vissa faller för det du skriver där. Men jag faller inte för det.
Visst, det du säger om indier är inte "rasism" (enligt dig). Men att det du skriver det där om Indien eller indier skulle göra MIG till blockmongorasist? Den tror jag inte att någon köper.
Vad är "rasism" enligt dig? Kom ihåg, du definieraer inte hur andra använder ordet.
Visst. Jag är emot folkmord på svenskar, på vita människor i allmänhet. Jag är "ansvarig" för det. Vad du gör här är att implicera att det skulle vara något negativt att vara emot folkmord? Det säger du enbart för at jag är vit. Du skulle aldrig någonsin säga att man är "ansvarig" (implikation farligt) att vara emot folkmord på någon annan än vita. Så varför denna skillnad? Jo, du är antivit.
Låt säga att du har rätt, det är ett allvarligt språkligt brott etc. Folkmord är ett betydligt värre brott.
Ja, man kan trixa lite. Moskva.. var det Sovjets huvudstad?
Och "kapitalister" gör inte det? Jag tycker att du ska sluta anta, det blir lätt fel. Jag påpekade att du hela tiden vill poängtera att vita människor tjänar så mycket på andras arbete. Du säger också att Sverige inte kan betala för sig. Du säger att t.ex. jag är en stor belastning eftersom jag konsumerar skattefinansierade tjänster oavsett hur mycket jag betalar i skatt varje månad. Det säger du enbart för att jag är vit. Medans vilken indier som helst... är en vinst. Jag däremot, en belastning som "får" en massa. Detta resonemang grundar du på ras. Ingenting annat.
Jag fattar att du inte är dum eller barnslig, att du verkligen skulle tro på tramsekonomi, även om du fabulerade om att Biafra räddade Sverige från konkurs på 80-talet. Men det finns hela tiden en ton i det du skriver. Genomgående. Samma sak med att Sverige som har kaft kärnkraft mycket längre än Kina skulle vara i sååå desperat behov av hjälp. Och det gäller allt. Som du sa, utlänningar på kvalificerade poster i Sverige. Du skriver något om att Sverige, just Sverige av alla länder, måste ha utländsk expertis. I din värld förhåller det sig ALDRIG omvänt. Och det gäller naturligtvis inte bara kärnkraft. Eller hur?
Du hittar ju på en massa saker. Delvis tack vare att Sovjet vara borta 1994 så blev Sydafrika inte en kommuniststat. Så vad babblar du om? Jo, just det, du hittar på en massa saker nu igen. Hittar på, hittar på, hittar på. Du hittar på att med en ökande brottslighet och om de riskterar utsättas så måste, måste!!!!, rika sydafrikaner åka buss. De bara måste!! Ingen är svaret skyldig till saker du hittar på ur tomma luften.
Anledningen till att du inte vill det är att de är antivita. Och det vill du hålla bort från all diskussion, Vilket vi ser i det du skriver nedan..
Mhm, det är enkelt. Sådana som kallar sig antirasister annat än slentrianmässigt, är, så vitt jag vet utan undantag, antivita.
När man påpekar vad antirasism faktiskt är - då är det inget positivt längre. Vad du vet, och jag vet, är att antirasismens vokabulär funkar väldigt bra för dem (er?). Att säga "rasist" om lite allt möjligt funkar bra. Du vet att detta är en förutsättning för kunna fortsätta programmet i Sverige. Därför är du emot att någon ifrågasätter vokabulären som funkar dem/er.
Jag ser inte logiken i detta resonemang.
Ja, finns det inga vita människor kvar så är naturligtvis motivationen borta. Dessutom är det "vinst" för Sverige. Eller hur?

Jag måste säga att jag gillar ditt trick här. Du vet att jag inte har sagt något nedvärderande om andra än vita. Då skriver du "vi kan diskutera intelligenskillnader.... om du vill...", något jag aldrig ens försökt diskutera! Men du skriver som om jag försöker med sånt meningslöst trams. Jag låter som en blockmongorasist skriver, därefter en utläggning om att jag gör eller skulle vilja ha nån IQ-diskussion - något jag aldrig gjort. Jag kan se hur vissa faller för det du skriver där. Men jag faller inte för det.
Visst, det du säger om indier är inte "rasism" (enligt dig). Men att det du skriver det där om Indien eller indier skulle göra MIG till blockmongorasist? Den tror jag inte att någon köper.
Vad är "rasism" enligt dig? Kom ihåg, du definieraer inte hur andra använder ordet.
Visst. Jag är emot folkmord på svenskar, på vita människor i allmänhet. Jag är "ansvarig" för det. Vad du gör här är att implicera att det skulle vara något negativt att vara emot folkmord? Det säger du enbart för at jag är vit. Du skulle aldrig någonsin säga att man är "ansvarig" (implikation farligt) att vara emot folkmord på någon annan än vita. Så varför denna skillnad? Jo, du är antivit.
Låt säga att du har rätt, det är ett allvarligt språkligt brott etc. Folkmord är ett betydligt värre brott.
Detta är alltså historiekunskap på grundskolenivå. Och du hade ingen aning om vad jag pratade om.
Varje enskilt fall rör en person och varje enskilt fall bör bedömas enskilt. Alltså är det lämpligt att diskutera om enskilda fall. Vad är det du inte förstår här egentligen?
Kapitalister äger, mycket riktigt, det är det som är poängen med kapitalism. Du äger och därmed kan du berikas av andras arbete. Det sker både i stor skala med bankirer som drar in miljonbelopp till den mindre uppenbara skalan där du ju äger 29:90 som du köper ett paket rostbröd för och därmed berikas av någon bondes arbete. På den skalan handlar det ju mer om ömsesidigt berikande, men principen är densamma.
Jag har ingen aning om varför du tycker att du själv eller någon annan skulle vara en belastning. Jag har inte talat om att vara en belastning, vad får du det ifrån? Däremot säger jag att (till största delen) vita människor tjänar på andras arbete, vilket är fullständigt sant. Förstår du inte ekonomi eller vad är det med dig?
Du kan ju däremot försöka förklara vad det är som gör din arbetsinsats så mycket mer värd än en genomsnittlig indiers sådan. Självklart kommer du inte att göra det, liksom du undviker alla andra frågor om de gigantiska hålen i ditt resonemang.
Det du säger om Sydafrika om är inte svar på mina frågor. Varför skulle de rika tjäna på att deras rikedom togs ifrån dem (vilket också hände)?
De rika i Sydafrika åkte gladeligen buss tidigare, det var ofta ett fördelaktigt färdmedel så länge det var WO-buss. Efter att man tog bort apartheid fanns inte de kvar, utan man tvangs trängas med en massa negrer. Varför skulle de rika föredra detta?
Och du har fortfarande inte förklarat hur du är något annat än en landsförrädare om du inte vill att Sverige ska uppleva nettovinst.
Jo, när du, på ditt klumpiga sätt, påpekar vad antirasism är, räcker det med att säga "nej jag är ju mot rasism" och sen är det ju positivt igen. "Antivit" är ett betydligt mindre känt och mer komplicerat ord, som delvis dessutom är bortprogrammerat eftersom "man kan inte vara rasistisk mot vita". Medelsvensson tror ju på sådant hur fel det än är. Om något så är det snarare där du ska börja - visa hur rasism mot vita är extremt vanligt internationellt, och till ökande grad även här i Sverige.
Att hoppa direkt till "EY ANTIVIT!!", dessutom med det ytterligare förvirrande och felanvända ordet "kodord", blir bara fel.
Uhm... du sa att du inte ser logiken. Du sa att...
Citat:
...och uppenbarligen fungerar inte det, eftersom människor som de i F! kan säga vad som helst alldeles oavsett vad det är eller hur självmotsägande det är, och ändå inte skämmas över det. Med andra ord kommer situationen du pratar om aldrig att uppstå, så din strategi är fallerande.
Du tror att det handlar om att få antivita att sluta. Det kommer de (ni?) inte göra förrän ni tvingas till det eller känner er tvungna. En situation där du t.ex. skulle skämmas över att ditt skitsnack om Sverige, i stället för som nu, flina.
Att du inte ser logiken i detta är inte speciellt förvånande.
Det är intressant att du tror att jag påstår att du är en blockmongorasist på grund av att indier har olika IQ. Jag tror du måste jobba lite med dina läsförståelseövningar. Jag sa ju att dina argument gör att du, i medelsvenssons ögon, verkar som en blockmongorasist. Det var helt skilt från argumentet runt Indiens odörer.
Enligt mig är rasism i allmänhet ett system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser, där individer i en ras delar en uppsättning av karakteristiska egenskaper, förmågor eller färdigheter, att drag av personlighet, intellekt, moral och kulturella beteenden ärvs och att detta arv innebär att raser kan rankas som medfött överlägsna eller underlägsna andra.
Vad är det enligt dig?
Folkmord (på svenskar) är ett värre brott än att massakrera det svenska språket på det sätt som du gör, mycket riktigt. Men eftersom sättet du gör det på förhindrar att ditt meddelande ens kommer fram ordentligt spelar det ju ingen roll. Sen har du inte helt förklarat vari folkmordet skulle bestå. Folkmord måste av nödvändighet innehålla ett mått av mord, och dessa mord är i Sverige i stort... obefintliga (naturligtvis mördas vita av icke-vita, och ibland är dessa mord rasistiska, men det innebär inte folkmord).
Jag har frågat dig om detta tidigare, men du svarar inte. Möjligen för att du inte har något att säga.
Moskvadeklarationen är ett FN-dokument, det kom inte från Stalin utan författades av ett antal personer, däribland Winston Churchill. Sovjet skrev under det men det gjorde USA och Storbritannien också. Och de vann kriget vilket ju innebär att de hade rätt.
etta innebär att man istället för att ha ihjäl folk stänger in dem under koncentrationsläger/gulagliknande förhållanden, där de får dålig mat, hygienen är dålig, man tvingas antagligen arbeta hårt osv., med tanken att man ska förhoppningsvis självdö.
De flesta svenska kvinnor väljer inte att gifta sig med invandrare. Inte heller vill de flesta invandrare, skev kvinnosyn som de oftast har, gifta sig med en svensk kvinna som alltför ofta är feminist.
) behöver hjälp. Snarare poängterade jag för ett tag sedan att inget land klarar sig idag ensamt pga. att de alla är så integrerade i den globala ekonomin.
duktiga polacker.