2014-05-07, 20:20
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Ja det är synd att man ska behöva proppa i sig en massa olika preparat för att kunna fungera som en människa. Och beroendet är inte roligt alls. Jag kör på en varannan-dag metod för att inte bli lika beroende och fortfarande kunna fungera. Och det fungerar bra som fan just nu, den här perioden alltså. Men har gått på't sen 6 år nu. På tal om MDMA-känslan upplever jag också detta, ibland på 600mg, ibland på 1200mg som idag, och då blir det verkligen en skön E-light känsla, energi, eufori osv.

Men det där lugnet, när man nått de höjderna, är inte alls lika bra som på MDMA, ju mer jag tar efter MDMA-känslan har kommit så blir jag bara tjackig, skakig, paranoid osv. Aldrig gå över 1,2g, och aldrig ta det som nybörjare heller.
Nej det är just beroendet som gör att jag har stor respekt för lyrica. Kul om det börjar ljusna för dig. Diggar lyricas egna unika rus, men som sagt, visst sneglar man lite åt MDMA-hållet när musiken blir riktigt nice, ångesten är tvärväck och man blir glad och social som fan. Väldigt sällan jag tar mer än en bomb per dag, vilket brukar bli mot fyra, fem tiden då det tar ett tag innan det är igång. Tar heller aldrig mer än 1200mg. Men kan tänka mig dosfrekvensen ökar per dag om man är fast i det och måste ta det för att fungera.
Citera
2014-05-07, 22:56
Medlem
Tolerance is a bitch.
Citera
2014-05-08, 14:01
Medlem
moffekoffes avatar
1500 funka dåligt som fan igår så slängde i mig 3000 nu, hoppas det ger bra effekt.
Citera
2014-05-08, 17:55
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffekoffe
1500 funka dåligt som fan igår så slängde i mig 3000 nu, hoppas det ger bra effekt.

Tur att jag knappt börjat äta in mig på den ordentligt än, räcker med 600mg så är jag är jag lyckligaste personen i världen typ. Som mest har jag käkat 1200mg Är väl bara att vänta och se hur framtiden blir när man behöver mer och mer pga toleransen.....
Citera
2014-05-08, 18:31
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainOfMySoul
Tur att jag knappt börjat äta in mig på den ordentligt än, räcker med 600mg så är jag är jag lyckligaste personen i världen typ. Som mest har jag käkat 1200mg Är väl bara att vänta och se hur framtiden blir när man behöver mer och mer pga toleransen.....
Toleransen går upp sjukt fort på Lyrica!
Det är lite tråkigt faktiskt.
Citera
2014-05-08, 19:54
Medlem
Körde 600mg igår för första gången. Innan har jag legat stabilt på 150mg 1-2 dagar i veckan. Fick ingen eufori alls. Visst, min ångest dog och allmänt pratglad blev jag, men inte så mycket mer än det. Lite synd då jag hade förväntat mig mer.
Citera
2014-05-08, 20:14
Medlem
moffekoffes avatar
Citat:

Gör inte misstaget som mig att köra för många dagar, kör max 1 gång i veckan och håll toleransen låg så får du ut mest av lyrica

MVH
Citera
2014-05-08, 20:20
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Var glad över det. Den känslan är riktigt nice. Snurrig och riktigt glad på 700mg max. Nu får jag ligga över 1g för att kanske känna 50-70% av den där känslan, och då hade jag inte ens tagit det på tre månader innan den här veckan. Men sånt är livet när man trixar med hjärnans olika system.
Senast redigerad av elmerengue 2014-05-08 kl. 20:32.
Citera
2014-05-09, 01:41
Medlem
Citat:

Det lär ju bli en avtändning från helvetets djupaste hålor. Har tagit 2800 en gång för typ ett år sen, idag tar jag max 600mg, väljer hellre några gabapentin före lyrica nuförtiden. Ta det jävligt lugnt med denna medicinen ATn är grov speciellt på doser över grammet.
Citera
2014-05-09, 01:51
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K277
Körde 600mg igår för första gången. Innan har jag legat stabilt på 150mg 1-2 dagar i veckan. Fick ingen eufori alls. Visst, min ångest dog och allmänt pratglad blev jag, men inte så mycket mer än det. Lite synd då jag hade förväntat mig mer.

Ät mer då, 1200mg lär ge dig väldig eufori
Citera
2014-05-09, 01:55
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Visst är det så, väldigt funktionellt och ekonomiskt, men akta dig för beroendet som sagt. Synd att man ska behöva en drog som lyrica som höjer humöret och motivationen för att se igenom den gråa vardagsnyansen. Något är fel. Men jag antar att livet handlar om att existera och överleva snarare än att ha kul i första hand.

Jo, varför är man inte alltid så? Det vore ju livet, om man mådde som på Lyrica jämt. Skulle skutta runt på en grön sommaräng och sjunga om hur lycklig jag är
Citera
2014-05-09, 02:06
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Gör inte misstaget som mig att köra för många dagar, kör max 1 gång i veckan och håll toleransen låg så får du ut mest av lyrica

MVH

Nu i början har jag försökt ta varannan dag och ibland skippa att ta i tre eller fyra dagar. Har även vecko-uppehåll men då har det ju i och för sig berott på att jag ej haft några, haha. Men jag har hört om den fruktansvärt förjävliga avtändningen och den fasar jag verkligen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in