2014-05-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Hur är Lyrican från genericlyrica.org? Är det rent? Samma kvalitet som apoteksvaror?

Jag tycker det. Har testat båda. Smakar likadant och ger samma effekt.
Citera
2014-05-06, 20:41
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Ja förra batchen tyckte jag fungera minst lika bra som pfizers. Den nya har jag inte testat då jag väntar på leverans från dem men enligt folk i deras tråd verkar det då vara lika bra nu också, för en mycket billigare peng än apoteksvarorna.

Nån mer som får lite e-sensations av lyrica? Givetvis inte lika starkt men jag får ett visst driv när jag lyssnar på electro etc. Får iofs det när jag röker också men lyrican påminner starkare om MDMA tycker jag även om dess egna personlighet givetvis är unik i sig.

Okej va bra! Mer nojig om det skulle vara orenligheter och kanske något annat skit i det. Men det lät ju bra iaf
Citera
2014-05-06, 20:46
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Nån mer som får lite e-sensations av lyrica? Givetvis inte lika starkt men jag får ett visst driv när jag lyssnar på electro etc. Får iofs det när jag röker också men lyrican påminner starkare om MDMA tycker jag även om dess egna personlighet givetvis är unik i sig.
Ja, definitivt. Tycker att euforin är väldigt MDMA-aktig också, och känslan man får när man rör vid saker. Det är inte lika kraftfullt såklart, men euforin är typ MDMA-light. Mycket därför jag gillar Lyrica.

Tack för ditt svar angående avtändning förresten.
Citera
2014-05-06, 21:24
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Jag tycker det. Har testat båda. Smakar likadant och ger samma effekt.

Okej härligt, blir en order på 10 g nu då!
Citera
2014-05-06, 21:39
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Ja, definitivt. Tycker att euforin är väldigt MDMA-aktig också, och känslan man får när man rör vid saker. Det är inte lika kraftfullt såklart, men euforin är typ MDMA-light. Mycket därför jag gillar Lyrica.

Tack för ditt svar angående avtändning förresten.
Inga problem, ett nöje att hjälpa till. Visst är euforin speciell och jag gillar den starkt. Jämfört med sub kanske det inte är lika skönt och gosigt men jag får en speciellare upplevelse på lyrica och euforin och lusten för att göra saker är i en nivå för sig som du säger. Väldigt härlig drog som helt klart gör en driftigare och mer funktionell i vardagen, men man får akta sig för beroendet. När påsen är slut gäller det att räkna uppehåll i månader och inte i veckor för annars är man snart helt fast för den här känslan, både psykiskt och fysiskt.
Citera
2014-05-06, 23:29
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Inga problem, ett nöje att hjälpa till. Visst är euforin speciell och jag gillar den starkt. Jämfört med sub kanske det inte är lika skönt och gosigt men jag får en speciellare upplevelse på lyrica och euforin och lusten för att göra saker är i en nivå för sig som du säger. Väldigt härlig drog som helt klart gör en driftigare och mer funktionell i vardagen, men man får akta sig för beroendet. När påsen är slut gäller det att räkna uppehåll i månader och inte i veckor för annars är man snart helt fast för den här känslan, både psykiskt och fysiskt.

Håller med om känslan du beskriver, provade Lyrica för första gången för cirka en månad sen. Kan säga att jag blev fast direkt, har planer på att sluta med allt utom lyrica då den räcker länge om man endast använder den för att må bra och klara av dagen snarare än att proppa i sig mer än 600mg. Det är alltså mer ekonomiskt än om jag skulle fortsätta köpa dolcontin för 500kr som tar slut på två-tre dagar. Lyica gör mig till den jag vill vara, det är obeskrivligt. Är dock rädd för den dagen då jag vet att jag måste vara utan mer än en vecka. Katastrof!
Citera
2014-05-07, 12:20
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainOfMySoul
Håller med om känslan du beskriver, provade Lyrica för första gången för cirka en månad sen. Kan säga att jag blev fast direkt, har planer på att sluta med allt utom lyrica då den räcker länge om man endast använder den för att må bra och klara av dagen snarare än att proppa i sig mer än 600mg. Det är alltså mer ekonomiskt än om jag skulle fortsätta köpa dolcontin för 500kr som tar slut på två-tre dagar. Lyica gör mig till den jag vill vara, det är obeskrivligt. Är dock rädd för den dagen då jag vet att jag måste vara utan mer än en vecka. Katastrof!
Visst är det så, väldigt funktionellt och ekonomiskt, men akta dig för beroendet som sagt. Synd att man ska behöva en drog som lyrica som höjer humöret och motivationen för att se igenom den gråa vardagsnyansen. Något är fel. Men jag antar att livet handlar om att existera och överleva snarare än att ha kul i första hand.
Citera
2014-05-07, 14:16
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Skulle rekommendera att du gör ett uppehåll på minst 2 dagar innan du tar mer. Att ta mer än 1200mg är inte bra och kan leda till krampanfall om man har otur.
Okej tack så mycket! Tog 900 först sen en 300mg kapsel cirka 5-6 timmar senare, så enligt mig räknas det inte som 1200 mg. Ifall jag hade tagit 1200 mg samtidigt istället för 900 sen 300 senare så tror jag att jag hade blivit mer skev.

Tror ni att det är farligt för mig att trycka i sig 1200 mg samtidigt? Är inte van vid Lyrica, har väl tagit det ungefär 10 gånger på 1 år typ. Och har ingen tolerans förutom dem 1200 för någon dag sedan.

För att förenkla frågan, är det riskabelt för kramprisk ifall jag käkar 1200 mg?

Tack på förhand FB!
Citera
2014-05-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykos7
Okej tack så mycket! Tog 900 först sen en 300mg kapsel cirka 5-6 timmar senare, så enligt mig räknas det inte som 1200 mg. Ifall jag hade tagit 1200 mg samtidigt istället för 900 sen 300 senare så tror jag att jag hade blivit mer skev.

Tror ni att det är farligt för mig att trycka i sig 1200 mg samtidigt? Är inte van vid Lyrica, har väl tagit det ungefär 10 gånger på 1 år typ. Och har ingen tolerans förutom dem 1200 för någon dag sedan.

För att förenkla frågan, är det riskabelt för kramprisk ifall jag käkar 1200 mg?

Tack på förhand FB!

Jag skulle säga att det inte är farligt på något sätt att ta 1200mg om man så aldrig någonsin har ätit det, men jag är ingen läkare och det finns väl risk för EP på lågare doser. Dock tror jag den risken är extremt liten.
Citera
2014-05-07, 18:00
Medlem
Hej Lyrica Fanclub.

Grejen är den att jag har en liten fin phazer-tillverkad rödvit kapsel innehållandes 300mg lyrica hemma. Har aldrig testat lyrica förut och funderar över i vilket sammanhang den bäst konsumeras. Har läst runt lite och förstått det som att vissa upplever en ökad sexuell lust samt blir lite uppåt och socialare av lyrica så jag undrar om den lämpar sig att konsumeras i krogmiljö ihop med några öl? Den typen av droger är dock inte vidare socialt accepterat där jag rör mig så vill helst inte att det skall synas för mycket vad jag konsumerat. Alternativt bör jag kanske ta den i min ensamhet, lyssna lite på musik, spela lite gitarr och kolla en rulle eller ska jag kanske ta den när jag kör en blaze-kväll med polarna? Mina tidigare erfarenheter innefattar en väldans massa blaze och centralstimulerande droger, några trippar samt tram och benz vid några enstaka tillfällen.
Citera
2014-05-07, 18:16
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Visst är det så, väldigt funktionellt och ekonomiskt, men akta dig för beroendet som sagt. Synd att man ska behöva en drog som lyrica som höjer humöret och motivationen för att se igenom den gråa vardagsnyansen. Något är fel. Men jag antar att livet handlar om att existera och överleva snarare än att ha kul i första hand.

Ja det är synd att man ska behöva proppa i sig en massa olika preparat för att kunna fungera som en människa. Och beroendet är inte roligt alls. Jag kör på en varannan-dag metod för att inte bli lika beroende och fortfarande kunna fungera. Och det fungerar bra som fan just nu, den här perioden alltså. Men har gått på't sen 6 år nu. På tal om MDMA-känslan upplever jag också detta, ibland på 600mg, ibland på 1200mg som idag, och då blir det verkligen en skön E-light känsla, energi, eufori osv.

Men det där lugnet, när man nått de höjderna, är inte alls lika bra som på MDMA, ju mer jag tar efter MDMA-känslan har kommit så blir jag bara tjackig, skakig, paranoid osv. Aldrig gå över 1,2g, och aldrig ta det som nybörjare heller.

Citat:
Ursprungligen postat av psykos7

Tack på förhand FB!

Det är helt individuellt, vi kan inte veta eftersom alla har en naturlig kramptröskel, eller en rubbad sådan efter bruk. Summa summarum är iaf att det är riskabelt, absolut. Jag har aldrig fått ett enda efter 6 år och ätit nära inpå 6g på en dag, detta under första året. Så jag har en ganska hög sådan tror jag.

Men kanske börja med 900mg istället? Det är oftast efter 1g-gränsen det blir riskabelt för gemene man så att säga. Men är du inte nöjd sen kan du ju alltid bomba en 300mgare i en STARK kopp kaffe, för att sedan ta en cigg och njuta.

EDIT: Jag är väldigt flöddrad, själv tagit 1,2g lyrica, 60~mg zopiclone och 3mg ikto samt lite folkisar. Så mina svar kanske inte var till så stor hjälp. Vid eftertanke tycker jag faktiskt du försöker fixa 750mg, sen förvara resterande pulvret (150~mg- om det nu är 300mgare allihop) i exempelvis äggkopp (ingen förlust, sätter sig inte. Den kan du shotta från också, se till att den är torr sen bara när du skall förvara det om du kör på detta.)

Och sen testa dig fram. Är du inte nöjd då så följd mitt tips däruppe, kopp kaffe, i med pulvret (se till att få med allt och att den inte är helt kokhet, kan shottas med lite varmt vatten osv också så klart, men kaffe boostar alltid på riktigt gött.

Jadu, nu blev det ju en novel. Jag är ledsen, hoppas du/ni fått bra tips eller så, ska göra något annat nu, men hoppas du får en bra kväll. Tänk efter lite nu bara, att svälja kapslarna tar ju typ 2 timmar på tom mage innan du får full effekt, så du inte tar för mycket för att du inte känner något. Tips, ta en STARK kopp kaffe vid T+1.30 timmar efter intag.

Ha det fint, hoppas altl blir bra och jag hoppas verkligen inte jag vart en idiot som bett dig ta för mycket nu, är så svårt att veta. :/ Men jag tycker du bör hålla dig vid 1g gränsen max, ett grand mal ep-anfall kan ge dig mycket svåra skador, 750, 900, men inte 1200g, det tycker jag faktiskt inte.

Ursäkta mig, igen, för att jag skriver en jävla bok här va. Men jag gör alltid så när jag är lyrreflöddrad.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-05-07 kl. 18:24.
Citera
2014-05-07, 19:35
Medlem
Ah! Lyricken er tilbake! Tar selv 600mg/dag for å fungere sosialt, tar hele dosen når jeg står opp og kjenner meg normal, kan prate med folk og få ting gjort, men opplever ingen rus.

I dag har jeg innvilget meg en liten rus-dag. Startet med 900mg 15:20, så påfyll 300mg 16:20 og 300mg 17:40, totalt 1500mg inntatt på litt over to timer.

For første gang på lenge kjenner jeg den samme følelsen jeg fikk første gangene jeg tok 600-750 milligram med lav toleranse. Energi, lykkefølelse, empati, får sånne øyeblikk hvor jeg tenker på noe fint og nesten får tårer i øynene bare fordi det er så fint. Jeg er fullt klar over at det er kunstig lykke, det er bare lyrican som lurer meg, men jeg gir faen. I dag er jeg lykkelig, og i dag er det alt som teller. I morgen er det tilbake til vanlig dose, men i dag er det flödder som gjelder.

Har aldri tatt mer enn 1200mg før, men jeg kjenner meg helt fint, ingen antydning til noen kramper. Det kommer til å gå helt fint. Men jeg vet at det må ta slutt, rusen kommer til å dale av, og det er bare en sjelden gang jeg kan ta så store doser.

Men faen heller, lyrica er helt fantastisk når det klaffer. Som alle andre stoffer er magien borte etter daglig bruk i et halvår, selv med halvannet gram innabords. Men nu jävlar, nu gjelder det å bruke rusen for det den er verdt.

Hva liker dere å gjøre når dere tar rusdoser av lyrica? Selv alternerer jeg med å putte en snus i leppa og spille litt CS, skrive (blir veldig kreativ av lyrica), og snakke empatisk og kjærlig med familie og venner. Jeg er håpløst avhengig, men i dag er jeg lykkelig. Ville bare meddele det. Ha en fin kveld, alle sammen <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in