2014-05-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
Om det står att man ska ange ett visst refernsnummer, ex abc123, var ska man skriva detta då?
skriver man detta i det personliga brevet enligt
Personligt brev
namn efternamn
adress
tel
email
ref nr: abc123

eller bör man kanske skriva "ansökan till tjänst xxx med ref nr abc123

Beror lite grann på hur du söker. Om det är det gamla sättet som fortfarande förekommer, dvs skicka brev, så skriver du det på kuvertet. Annars i ämnesraden på mailet.
Citera
2014-05-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Beror lite grann på hur du söker. Om det är det gamla sättet som fortfarande förekommer, dvs skicka brev, så skriver du det på kuvertet. Annars i ämnesraden på mailet.

Det sker via deras hemsida där man laddar upp filer (lite konstigt med referens kanske då). På arbetsförmedlingens sida står det att man ska ange referns dock.
Citera
2014-05-06, 23:57
Medlem
vad anses om att skriva under sitt pb då man lämnar in i pappersformat? kvittar eller skippa det?
Citera
2014-05-07, 18:18
Medlem
Citat:
Det sker via deras hemsida där man laddar upp filer (lite konstigt med referens kanske då). På arbetsförmedlingens sida står det att man ska ange referns dock.

Finns det inget fält där du kan skriva referens? På många sådana hemsidor brukar det till exempel finnas ett fält där man kan skriva ett valfritt meddelande.
Citera
2014-05-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Finns det inget fält där du kan skriva referens? På många sådana hemsidor brukar det till exempel finnas ett fält där man kan skriva ett valfritt meddelande.

Nä jag skrev det istället efter tjänstetiteln och skickade in den
Citera
2014-05-07, 22:06
Medlem
fondlemyballss avatar
Är det här något att hänga i granen? Jag ska söka till el-giganten. Vad kan jag förbättra?

CV
http://imgur.com/eXHsMUn

PB
http://imgur.com/kyhJziF
Senast redigerad av fondlemyballs 2014-05-07 kl. 22:10.
Citera
2014-05-08, 17:13
Medlem
Bör man skriva följande i en spontanansökan "Jag är tillgänglig och kan arbeta när som helst och under vilka tider som helst." eller ger detta ett desperat intryck? Det vill jag självklart inte men eftersom det gäller en spontanansökan kan tjänster dyka upp när som helst
Citera
2014-05-08, 18:58
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Bör man skriva följande i en spontanansökan "Jag är tillgänglig och kan arbeta när som helst och under vilka tider som helst." eller ger detta ett desperat intryck? Det vill jag självklart inte men eftersom det gäller en spontanansökan kan tjänster dyka upp när som helst

Personligen tycker jag inte att det låter desperat. Om du är tillgänglig låter det väl klokt att skriva det.
Citera
2014-05-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Personligen tycker jag inte att det låter desperat. Om du är tillgänglig låter det väl klokt att skriva det.

Mm, precis de måste få det bekräftat att jag kan. Jag kör på det
la bara till följande i ett stycke Jag kan även arbeta när som helst och under vilka tider som helst.
Citera
2014-05-08, 19:34
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fondlemyballs
Är det här något att hänga i granen? Jag ska söka till el-giganten. Vad kan jag förbättra?

CV
http://imgur.com/eXHsMUn

PB
http://imgur.com/kyhJziF

CV:
Försök att förbättra layouten.
Skriv inte hela ditt personnummer.
Omvänd kronologisk tidsaxel (senaste arbetet högst upp)
Skriv kortfattat om dina arbetsuppgifter under respektive arbete/utbildning.
Du kan alltså varken Microsoft Windows, Apple Mac OS, iOS eller Android?

Personligt brev:
Inga jävla apostrofer, som är felplacerade!
"Givit mig möjligheten att bosätta sig"?
Kontaktuppgifter!!
Citera
2014-05-08, 20:43
Medlem
Jag har läst gymnasiekursen ”Datorkunskap A” och fått VG. Utöver detta så är jag van att använda officepaketet, Windows’ olika operativsystem, sociala medier, samt olika webbläsare och övrigt kommunikation (som olika mailprogram och liknande).

Hur framhäver jag detta bäst på cv:t? Jag funderar på att skriva något i stil med:

”Har grundläggande kunskaper i Windows (olika operativsystem) och Office-paketet. Har också lätt för att lära mig nya system och program."

Det framhäver kanske inte allt, men det stämmer ändå in på mig. Bör jag tillägga något, eller plocka bort något? Eller duger det som det är?

Volontärsarbete brukar dessutom anses vara något positivt på cv:t. Jag är dock bara volontär hos Friends. De flesta känner till vad Friends står för och vad de sysslar med. Det kanske inte är något att nämna i cv:t? Jag själv föreställer mig att volontärsarbete utomlands är mer meriterande. Precis som vettiga ställen i Sverige. Typ secondhandbutiker och ideella föreningar som har butiker och cafeer, där man kan få kassaerfarenhet (ofta bra att ha), samtidigt som man får viss erfarenhet inom butik och/eller cafe.
Senast redigerad av Zapko 2014-05-08 kl. 21:14.
Citera
2014-05-08, 21:33
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
CV:
Försök att förbättra layouten.
Skriv inte hela ditt personnummer.
Omvänd kronologisk tidsaxel (senaste arbetet högst upp)
Skriv kortfattat om dina arbetsuppgifter under respektive arbete/utbildning.
Du kan alltså varken Microsoft Windows, Apple Mac OS, iOS eller Android?

Personligt brev:
Inga jävla apostrofer, som är felplacerade!
"Givit mig möjligheten att bosätta sig"?
Kontaktuppgifter!!

Att du kan hantera Windows är lika självklart som att du är läskunnig, alltså inget du skriver ut på CVt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in