Citat:
Ursprungligen postat av
Harkelharkel
Tack! Ska försöka med växeln imorgon.
Idag satte jag och spelade in samtal, och skickade mail till teamleadare, samt ansvarig för E3 systemet.
Jag skickade dem väldigt långa mail med många obekväma frågor, som de gjorde så gott de kunde för att undvika att svara på.
Om någon är intresserad kan jag vidarebefordra. De har gett sig in i strid med fel person, då jag gjort en konst av att vara irriterande och tänker inte ens ge upp även om de tar tag i saken. Jag berättade för dem att jag bygger upp bevismaterial för en JO anmälan.
Kort och gott, erkänner de att E3 är helt digitaliserat, att det inte används i Solna, samt att de inte har dokumenterat varför vissa ärenden hamnar ur det systemet. Alltså erkänner de att det är ett lotteri.
Vår teamledare “hoppas” att vi får svar inom 9 månader som förvaltningslagen säger. Jag berättade för honom att det är snällt att han hoppas, men det är inte konkret eller informativt. Det känns väldigt fräckt när personen som sitter med makten säger att han “hoppas”.
Ja vidarebefordra gärna, jag är intresserad av vad de har att säga även om vi inte har vår ansökan i Solna.
Jättebra att du orkar ta upp fighten med dem, själv känner jag mig snarare nedbruten och håglös.
Men jag ska åka och hälsa på min man nästa månad, (vi har inte setts på ett halvår nu) då hoppas jag att komma hem med förnyad energi
Vi har redan väntat mer än nio månader (12) så tänker definitivt ringa och påpeka det i alla fall.