Citat:
Ursprungligen postat av
Biggles
Jag har gått på DSV och det finns både mycket bra lärare och sämre. Jag var aktiv inom kåren och att säga att exempelvis KTH är bättre är Bs då man fick höra minst lika mycket skit från dem. Det finns dåliga lärare på alla lärosätten och den enda Systemvetenskapliga utbildningen som jag skulle ranka högre är UUs. Det är bra val och flera av mina studiekamrater inklusive mig har fått mycket roliga jobb inom Polisen, Spotify, Evry, SEB osv.
1. Eftersom DSV per definition är samarbete mellan just KTH och SU så är ju din kommentar bs. Men i övrigt så är nivån otroligt låg på båda ställena. Vad gäller lärarna så är ju problemet just att de består av typ flyktingar från ceacescuregimen, fd. kriminella, knarkande hippies, andra av arbetsmarknaden refuserade element, bedragare, osv. osv. Ej längre respektabla personer alltså.
2. UU har inte samma klagomålsfrekvens som DSV/SU/KTH. Man skulle kunna tro att det beror just på att de ligger i Uppsala och därför inte skulle ha samma problem tills man inser att #2 i klagomål, dvs. Mittuniversitet, med liknande förutsättningar som UU har ett mycket omfattande lärarutbyte med just DSV/SU/KTH -> essentiellt samma personer anställda inom flera olika organisationer.
3. Att ni fått jobb på polisen är väl inget skryta med?

Men ändå, hursomhelst , det är väl som så att KTH överutbildade under några år med resultatet att tex. Sthlms kommun blev tvungna att pröjsa MS 250 millar om året för att anställa lite nyexat folk. En annan stackars djävel hade tagit ut en doktorshatt på stället pga. sin obotliga arbetslöshet, med resultatet att herrarna professorer hade fått för sig att denne skulle undervisa åt dem samtidigt som de gängbangade dennes fru några gånger i veckan. Givetvis blev allmänheten tvungen att rädda den nyblivna doktorn genom att lura några Socialdemokratiska politiker att denne var Socialdemokrat så att de tillsåg att vederbörande fick jobb någonannanstans som expert på "analytiker av stora datamängder" eller något liknande. -> det krävs alltså avancerade arrangemang även med doktorshatt från stället.