2014-05-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Kollar man bredvid soffan ser man el kontakter på väggen det ser ut som svenska el-uttag & ett svenskt antenn-uttag, Eller ser jag helt åt helvete???
Det där var min reaktion när jag såg bilderna första gången, att det är en mer "svensk"miljö.Men inredningsmodet blir mer och mer internationellt ... Nu finns det fler bilder ur samma svit på mammans fb:
https://www.facebook.com/madleen.alnajjar/media_set?set=a.110497219133938.12786.100005209812 622&type=3

Kan de kanske tagits när hon kommit fram till Sverige? En hälsning till dem därhemma att allt gått väl?
Mamman har inte bara förlorat en dotter utan också en kanske älskad bror. Hennes värld har gått sönder ...
Citera
2014-05-08, 11:19
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:

Ursprungligen postat av Kulturellatantella

Är det bara jag som tycker att bilden ser manipulerad ut? http://www.bltsydostran.se/
Jag menar, ställer man upp en liten flicka i resterna av en nyligen bombad skola?
Vare sig den är på riktigt eller inte så tyder den på att familjen är väldigt angelägna om att deras uppgift om hennes vistelsetid i Sverige ska bli trodd.

Ja, dessutom är tösen bra mycket rundare i ansiktet på denna bilden.
Citera
2014-05-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det där var min reaktion när jag såg bilderna första gången, att det är en mer "svensk"miljö.Men inredningsmodet blir mer och mer internationellt ... Nu finns det fler bilder ur samma svit på mammans fb:
https://www.facebook.com/madleen.alnajjar/media_set?set=a.110497219133938.12786.100005209812 622&type=3

Kan de kanske tagits när hon kommit fram till Sverige? En hälsning till dem därhemma att allt gått väl?
Mamman har inte bara förlorat en dotter utan också en kanske älskad bror. Hennes värld har gått sönder ...
Gölvet ser inte svenskt ut, och blommorna är inte de vi normalt ser i affärerna.
Citera
2014-05-08, 11:26
Medlem
Citat:
Gölvet ser inte svenskt ut, och blommorna är inte de vi normalt ser i affärerna.
Samma soffa https://www.facebook.com/photo.php?fbid=148584055325254&set=a.1485829819920 28.1073741830.100005209812622&type=3&theater
Citera
2014-05-08, 11:26
Medlem
Citat:
jag såg också golvet, men det ser ut som golvet i vårt förra badrum, de har kanske valt det och blommorna: kanske de säljer mer exotiska sorter i södra Sverige? Nej, du har rätt - det blir mer svårförklarat ...
Citera
2014-05-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Ikea i Gaza version? Inte 17 brukar det vara så avskalat tvärtom guldigt och rätt överlastat. Och de där blommorna räknas väl inte ens som en bukett? Vad säger du har erfarenhet?

Men är det ens viktigt om de hela tiden manipulerar datum?
Citera
2014-05-08, 11:32
Avslutad
Citat:
Skummt att de är upplagda just 13 feb 2013 är inte det då hon påstås ha kommit hit med Ramis fru som varit nere i gaza
Man kan ju undra vad han gör på bilderna då, jag har ju fått uppfattningen att de kan helt utan hinder åka fram o tebax trots alla hot osv som de angett gör att de behöver asyl här
Finns la rätt mycket bombade hus där jag är nyfiken på om det ens är en skola som flickan står och poserar framför då jag är av övertygelsen att den här familjen tar bilder och använder som stöd för olika påståenden.
Citera
2014-05-08, 11:36
Medlem
janssonkarls avatar
Bor i karlskrona, riktigt hemskt detta och på omvägar har jag fått veta att inte ett ben i flickans kropp var helt.

Vila i fris stackars flicka

Nackskott, JATACK!

MVH JK
Citera
2014-05-08, 11:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Konstgjorda blommor, väldigt populära i många invandrarhem.
Citera
2014-05-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Dumt nog använder jag iPad. Hade jag suttit vid datorn skulle jag testat. Tack för infon

För oss som inte riktigt hänger med i diskussionen kring bilderna så blir det lite kryptiskt.

Varför är soffan viktig?
Citera
2014-05-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ikea i Gaza version? Inte 17 brukar det vara så avskalat tvärtom guldigt och rätt överlastat. Och de där blommorna räknas väl inte ens som en bukett? Vad säger du har erfarenhet?

Men är det ens viktigt om de hela tiden manipulerar datum?
Ah, vi menar så olika med bukett och blomsterdekoration inte bara kulturellt utan även individuellt; jag själv är mer sparsmakad. Smak kan vi inte diskutera, men jag har också lagt märke till att det blir mer "ombonat" i hemmen söderut, i alla fall jämfört med Svensk form. Samtidigt blir det allt bylsigare härhos oss. Tänk nu på att även om familjen har det relativt gott ställt i Gaza, så finns det nog inte så mycket att köpa. Införsel av allt från mat till murbruk är högst lynnig (av politiska skäl, som du vet så väl) och blommorna är sannolikt från lokal odling. Det är ju inte så att man lever i materiellt överflöd och kan väljaoch vraka.

Nej, det är inte så viktigt om bilder på fejjan är inlagda nu eller då. Men jag kan förstå att frågan kommer vid bilden på den bombade skolan. Det är bara att hoppas att något verkligt proffs bland fotojournalisterna kollar ett extra varv. Jag gör inte anspråk på att spela i den ligan, men något lite vågar jag tro om saken - öppen för sakkunniga korrektiv, inte spekulativa sådana. Jag vill gärna lära mig mer ..
Citera
2014-05-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
För oss som inte riktigt hänger med i diskussionen kring bilderna så blir det lite kryptiskt.

Varför är soffan viktig?
Därför att den står antingen här eller där. Pussar morbror Yara i Gaza eller Karlskrona.
Han gör det alltså med familjen som vittnen i Gaza och då tycks ingen tänka ont därom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in