Citat:
Ursprungligen postat av
VemKom
Ikea i Gaza version? Inte 17 brukar det vara så avskalat tvärtom guldigt och rätt överlastat. Och de där blommorna räknas väl inte ens som en bukett? Vad säger du har erfarenhet?
Men är det ens viktigt om de hela tiden manipulerar datum?
Ah, vi menar så olika med bukett och blomsterdekoration inte bara kulturellt utan även individuellt; jag själv är mer sparsmakad. Smak kan vi inte diskutera, men jag har också lagt märke till att det blir mer "ombonat" i hemmen söderut, i alla fall jämfört med Svensk form. Samtidigt blir det allt bylsigare härhos oss. Tänk nu på att även om familjen har det relativt gott ställt i Gaza, så finns det nog inte så mycket att köpa. Införsel av allt från mat till murbruk är högst lynnig (av politiska skäl, som du vet så väl) och blommorna är sannolikt från lokal odling. Det är ju inte så att man lever i materiellt överflöd och kan väljaoch vraka.
Nej, det är inte så viktigt om bilder på fejjan är inlagda nu eller då. Men jag kan förstå att frågan kommer vid bilden på den bombade skolan. Det är bara att hoppas att något verkligt proffs bland fotojournalisterna kollar ett extra varv. Jag gör inte anspråk på att spela i den ligan, men något lite vågar jag tro om saken - öppen för sakkunniga korrektiv, inte spekulativa sådana. Jag vill gärna lära mig mer ..