Citat:
Ursprungligen postat av
klimatis
Jag är med på noterna, jag försöker även jag att bolla idéer och komma med infallsvinklar (även om jag inte är den snabbaste hästen i stallet).
Därför undrar jag just vad det skulle finnas för tanke hos MGM att manipulera Twitter. Om så var fallet. Spontant så tänker jag att twitterkontot inte var manipulerat. Jag gissar att det trots allt inte var meningen att döda ungen.
Å andra sidan så kan det vara ett skrytkonto. Han kanske satt hemma i en hög av blöjor och tyckte livet var bittert men ville ge siken av lyx, resor och flärd?
Går det inte att via Twitter kontrollera vart i världen han befunnit sig då han postade inlägg?
Hur mycket tid hade han/de på sig? De greps ganska snabbt efter dådet, väl?
Sedan tror jag man kan utgå ifrån att de och deras kretsar kanske var mer som genomsnittliga mobil- och datoranvändare; att klicka sig fram går bra, men att sätta sig vid datorn och jobba om en massa data tar sin "hen". Någon i släkten kan något mer om IT, så mycket har jag hunnit snappa; men han borde ha mer än häcken full med manipulationer i så fall - förutom det ordinarie jobbet.
(bara för att hålla bollen i gång, inte som angrepp på dig eller annan)