2014-05-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ja det där var väl var en perfekt beskrivning! Tror aldrig jag känt mig jag kan inte hitta ord..men så plågad av en historia som denna.

Men förstår inte den snabba process som förvandlar den här lilla familjeflickan (tänk födelsedagsbilderna och/eller pappans utsagor) inte bara till ett misshandelsoffer utan något av en kompetent gatunge. Som stjäl mat, jobbar i hushållet, går i skolan, misshandlas, ljuger om skador, spelar glad och håller masken. Främmande tanter och farbröder försöker prata med henne, mamma och pappa (enligt deras utsaga) har tät kontakt. Och misshandeln verkar ha trappats upp.
Men inte pip tvärtom allt är bra hon försöker inte ens ta chansen att kontakta föräldrar när hon är hemifrån, visar sig inte ledsen, kämpar på hungrig och ibland barfota och halvt klädd.
Jag måste ändå utgå från att något är sant som pappan berättar. Men det är ett mysterium.

Kan inte det vara så att hon undermedvetet valt att gå ut alltför tunnklädd som ett omedvetet rop på hjälp? Bara en fundering jag fick.

Vill också tillägga att jag tror mest på kvinnan som huvudgärningsman, tycker att hon verkar lite som en psykopat.
Citera
2014-05-08, 09:31
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Är det bara jag som tycker att bilden ser manipulerad ut? http://www.bltsydostran.se/
Jag menar, ställer man upp en liten flicka i resterna av en nyligen bombad skola?
Vare sig den är på riktigt eller inte så tyder den på att familjen är väldigt angelägna om att deras uppgift om hennes vistelsetid i Sverige ska bli trodd.

Det ser iallafal ut som om hon har samma varma jacka som hon hade på bilderna på facebook. Undrar vart den tog vägen sen eftersom hon alltjämt gick för tunnt klädd?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=460649337341281&set=a.4606488906746 59.105498.100001886571041&type=3&theater
Citera
2014-05-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Det ser iallafal ut som om hon har samma varma jacka som hon hade på bilderna på facebook. Undrar vart den tog vägen sen eftersom hon alltjämt gick för tunnt klädd?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=460649337341281&set=a.4606488906746 59.105498.100001886571041&type=3&theater
Föräldrarna köpte den. Och hon växte ur den ?
Citera
2014-05-08, 09:41
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jag kan lite arabiska men kan inte läsa så långa texter. Farbror och morbror är inte samma ord. Morbror heter : khalo/Khali och farbror: Amo/Ami

Översättningen säger samtidigt att han bor i Gaza, så man får ta det med en nypa salt. Om detta sant att de lägger skulden på bara kvinnan så ser jag det mer som ett försvar, det är säkert en chock och gör kanske krisen mer hanterbar att hon är den skyldiga.

Kan det vara kulturellt betingat att skylla på just kvinnan, eftersom mannens heder är mer värt?
Jag tänker på vissa våldtäktsfall i muslimska länder där kvinnan får hårdare straff än den man som våldtar.
Kan det vara samma mentalitet i detta fall? jag på tänker hur den arabiska tidskriften formulerar sig.
Citera
2014-05-08, 09:45
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Men när skulle i så fall dessa efterkonstruktioner gjorts? Fanns det en given plan att döda barnet ett visst datum. Eller vad exakt skulle han ha alibi för?
Tänker jag fel här?

Vi anser inte att det är så. Bara hypoteser byggda på väldigt motsägelsefulla intryck från en mängd efterkonstruerade nätverkssidor. Vi bollar ideer. Bilder och uppdateringar är inlagda huller om buller på dessa sidot. Många datum överrensstämmer inte med datum som finns i dokument. Antar att man kan ändra t.ex datum även på twitter och instagram, precis som på facebook.

Tillagt: Vi säger inte heller att det fanns en given plan, men om det börjar bli hett om öronen kanske man försöker förändra historien.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-08 kl. 09:58.
Citera
2014-05-08, 09:48
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Föräldrarna köpte den. Och hon växte ur den ?

Bilden på fb är inlagd för 7 månader sedan. Jackan ser inte särskilt liten ut, men den kan ha blivit förstörd i tvätten också och man har inte brytt sig om att ersätta den. Tightsen verkar vara standard. Pojkarna hade iallafall jeans när de satt i snön.
Citera
2014-05-08, 09:51
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att bilden ser manipulerad ut? http://www.bltsydostran.se/
Jag menar, ställer man upp en liten flicka i resterna av en nyligen bombad skola?
Vare sig den är på riktigt eller inte så tyder den på att familjen är väldigt angelägna om att deras uppgift om hennes vistelsetid i Sverige ska bli trodd.

Hon är betydligt rundare om kinderna, Än senare tagna bilder.
Citera
2014-05-08, 09:53
Medlem
Citat:
Bilden på fb är inlagd för 7 månader sedan. Jackan ser inte särskilt liten ut, men den kan ha blivit förstörd i tvätten också och man har inte brytt sig om att ersätta den. Tightsen verkar vara standard. Pojkarna hade iallafall jeans när de satt i snön.
Jo dom stal kläder till pojkarna och sig själva och lät flickan vara utan. Ena pojken har tom "Gummistövlar bilar " på sig vid något foto
Citera
2014-05-08, 09:54
Medlem
Citat:
En snabbtitt med diverse bildprogram visar inget som tyder på manipulation. Det finns gott om "kontrollpunkter" som klarar provet. Om den är manipulerad så är det gjort med viss skicklighet. Det är inte bara två bilder kletade över varandra.
Citera
2014-05-08, 09:56
Medlem
Citat:
Vi anser inte att det är så. Bara hypoteser byggda på väldigt motsägelsefulla intryck från en mängd efterkonstruerade nätverkssidor. Vi bollar ideer. Bilder och uppdateringar är inlagda huller om buller på dessa sidot. Många datum överrensstämmer inte med datum som finns i dokument. Antar att man kan ändra t.ex datum även på twitter och instagram, precis som på facebook.

Finns det i så fall någon logik i det? Alltså att någon indikation att det stämmer med era hypoteser..om du förstår vad jag menar.
Citera
2014-05-08, 10:01
Medlem
klimatiss avatar
Citat:

Jag är med på noterna, jag försöker även jag att bolla idéer och komma med infallsvinklar (även om jag inte är den snabbaste hästen i stallet).
Därför undrar jag just vad det skulle finnas för tanke hos MGM att manipulera Twitter. Om så var fallet. Spontant så tänker jag att twitterkontot inte var manipulerat. Jag gissar att det trots allt inte var meningen att döda ungen.

Å andra sidan så kan det vara ett skrytkonto. Han kanske satt hemma i en hög av blöjor och tyckte livet var bittert men ville ge siken av lyx, resor och flärd?

Går det inte att via Twitter kontrollera vart i världen han befunnit sig då han postade inlägg?
Citera
2014-05-08, 10:03
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Finns det i så fall någon logik i det? Alltså att någon indikation att det stämmer med era hypoteser..om du förstår vad jag menar.

Nä, antingen är det sant att han var i Amsterdam och Rotterdam. Eller så är det bilder som hamnat under fel datum. Om han var där ensam eller tillsammans med kvinnan vet vi inte heller.

Om det bara var han lär han ha kommit hem till ett kaos.

Om båda var utomlands kan det innebära att flickan var ensam med pojkarna igen. Vi vet inget. Spekulerar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in