2014-05-02, 03:48
Medlem
Spice är fan wack. Kan vara jävligt kul men kom ihåg att jag kunde må rätt knepigt på det. Var länge sedan nu dock. Har t.o.m hört om att det går att få psykos liknande effekter som inte går att få av vanligt gräs. Vet 2 stycken som fått det.
Citera
2014-05-02, 09:15
Medlem
Psychoramas avatar
Jag trodde själva psykosen va ruset på spice? Tro fan att spice framkallar psykoser! Som dagens mixar ser ut..

Har själv fått psykos pga spice.. 2 ggr. Sedan kan jag inte räkna på alla fingrar hur många ggr jag fått dåligt rus på det pga överdoseringar. Skulle chansa på hälften av gångerna. Tycker cb är 2ggr skönare. Röker det enbart om det bjuds. Ärligt talat vet jag inte varför jag ens röker det öht:/
Senast redigerad av Psychorama 2014-05-02 kl. 09:21.
Citera
2014-05-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Finns inga studier gjorda på kemikalierna man röker så änsålänge finns inga resultat presenterade, men jag lovar dig att röka aceton och allt vad man blandar kan fan inte vara bra för din hjärna.

Se er som försökskaniner på ett labb, men ts ta det lungt med spice.

Och vem i helvete röker aceton? Varför snacka om man inte vet ett skit? Hela denna tråd smutsar du ju ner genom att fritt fabulera ihop skit. Spice ÄR skit, det finns många svåra bieffekter som vi noid-missbrukare kan vittna om.

Men det innebär fan inte att du ska sitta och hitta på saker, idiot.
Citera
2014-05-03, 14:43
Medlem
b0gfettos avatar
Rökmixar.

Övriga droger --> Rökmixar och cannabinoider
/Moderator
Citera
2014-05-07, 19:18
Bannlyst
Men ah eh... sluta droga idiot bevara ditt medvetande i gott skick för guds skull!!
Citera
2014-05-08, 09:54
Medlem
Bananfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzaroo77
Jag har nog rökt spice 2 ggr i hela mitt liv. Första gången jag gjorde det kändes det bra, men andra gången kan jag ärligt talat säga att det förstörde mig för hela den dagen.
Jag hade druckit ca 250ml ren vodka innan sedan tog jag bara 3-4 bliss av rent spice, och hela min verklighet var bortblåst.
Jag kunde som du säger, "inte förstå mig på om jag lever eller inte" medan jag gick som om jag hade slagit av knäskålarna. Detta pågick i över 5-6 timmar och slutade med att jag vaknade upp i en port i en okänd förort jag absolut inte var påväg mot.
Jag har lovat mig själv att aldrig ens komma i närheten av denna förödande "dissociativa" drog.
Hoppas verkligen det löser sig för dig, eftersom jag vet själv hur det känns.
Mitt enda tips jag har för dig är att hålla dig borta från skiten i ett par dagar sen går det över, med detta menar jag även gräs inte bara spice.
Hoppas verkligen att mitt svar åtminstone hjälpte på något sätt.

Det känns som att din erfarenhet inte hör hemma här då det där låter som en värstingfärsking upplevelse, en gås som förstörde ditt liv passa dig så att beroendet inte går över i harsh

back on topic:
TS verkar snarare vare lite efter skev något som går över på några dager och verkligen inte något att vara orolig över, själv har spice bara haft kortsiktiga effekter på mig och med någon dag borta från puffandet så känner jag mig precis som en vanlig person igen men jag kan medge att jag upplevt liknande känslor under tiden substans fortfarande funnits kvar i kroppen.

Efter som att det var ungefär en månad sedan tråden skapades undrar jag hur ts mår idag, lever du fortfarande i en annan dimension eller har dina receptorer åter gått till ett normalt tillstånd?
Citera
2014-05-08, 10:03
Medlem
Bananfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cueball
This. Paranoid = man sitter och spänner sig som fan, man sitter och spänner sig som fan = små smärtor i vänster bröstmuskel, vänster bröstmuskel = man nojjar sönder att det är hjärtat, för man känner knappt någon skillnad.

Visst, det skulle kunna vara hjärtat som fuckar - men det är ytterst otroligt. Är du riktigt orolig så ska du såklart uppsöka en läkare, för vi randoms på flashback kommer aldrig kunna skänka samma trygghet som en utbildad läkare angående såna här saker.

Jag har inte läst dina tidigare inlägg men om du någon sin kännt efter din puls efter du rökt borde du veta att spice högst sannolighet påverkar hjärtat antingen direkt eller passivt då man lätt blir stressad under ruset och därav höjer pulsen.

Det är därför inte heller helt otroligt att en person som redan har ett defect hjärta och röker spice kan känna en ovanlig känsla i bröstet har själv en vän som la av med rökandet efter att han fick problem med hjärtat.
Citera
2014-07-29, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfrukt

Efter som att det var ungefär en månad sedan tråden skapades undrar jag hur ts mår idag, lever du fortfarande i en annan dimension eller har dina receptorer åter gått till ett normalt tillstånd?

Jag mår bra trodde jag hade blivit galen där någon månad kanske så slutade tvärt med drogerna och håll mig borta i ca 2 månader kanske. Nu har jag en mer lagom nivå med drogerna och mitt psyke känns så mkt starkare haha. Att testa spice va nog de dummaste jag gjort, de fuckade mitt psyke totalt.
Citera
2014-07-29, 19:36
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ps. lägg ner spicerökandet, det man röker är fettlösligt och din hjärna är fett. You do the math.

Källa? Syftar du på acetonet så avdunstar det totalt.

TS: Lägg ner det, har du det inte nu får du det förr eller senare + slitna organ. Ruset må kännas i 20-40min + afterglow men enligt mig påverkar det skallen minst 48h. Så var lugn, det går över så länge du inte fortsätter röka det.

Citat:
Ursprungligen postat av sprattels
Jag mår bra trodde jag hade blivit galen där någon månad kanske så slutade tvärt med drogerna och håll mig borta i ca 2 månader kanske. Nu har jag en mer lagom nivå med drogerna och mitt psyke känns så mkt starkare haha. Att testa spice va nog de dummaste jag gjort, de fuckade mitt psyke totalt.

Härligt att höra, känner mig som en moraltant men det värmer mig att läsa om fler som vunnit kampen mot rävgiftet
Senast redigerad av bongloard 2014-07-29 kl. 19:38.
Citera
2014-08-06, 16:26
Medlem
elliezs avatar
Man kan definitivt få psykos av spice. Ditt nuvarande tillstånd skulle jag dock inte välja att kalla psykos. Jag är själv likadan sen ett par år tillbaka, det började troligtvis då jag rökte cannabis men minnet sviker litegrann så är inte säker. För mig har det blivit mycket värre av både cannabis och spice, även alkohol och andra droger kan göra det värre. Likaså om jag sover för lite eller om det är mycket stress.
Försök att inte bli rädd, gå till doktorn och berätta då de kan skriva ut antipsykotisk medicin som kan göra det bättre, och försök helt enkelt att vänja dig vid situationen om det inte går över. Det går att vänja sig, även om det är svårt.
Citera
2014-08-06, 17:11
Medlem
ultrasunks avatar
min första riktiga psykos fick jag av spice. beställde hem 20 påsar spice gold när det begav sej och satt o rökte dygnet runt. till slut fick jag för mig massa konstiga saker, förstörde min egen dator genom att tro att jag kunde rota runt i systemfilerna... sen fick jag massa vanföreställningar, till slut var jag ut på stan och lallade runt så snuten hämta mig och körde mej till psyket... så ja det är fullt möjligt.... jag slutade sova och blev manisk, typ så det började. varje gång jag tog en ny bonghit blev jag klarvaken.
Citera
2019-12-19, 04:49
Medlem
Citat:
Finns inga studier gjorda på kemikalierna man röker så änsålänge finns inga resultat presenterade, men jag lovar dig att röka aceton och allt vad man blandar kan fan inte vara bra för din hjärna.

Se er som försökskaniner på ett labb, men ts ta det lungt med spice.

Du kanske inte vet att levern utsöndrar aceton i kroppen av egen maskin, liksom andra konstiga kemikalier. Och att bli aceton-förgiftad krävs att du dricker över 2dl.
Har förut rökt spice, gjort egen spice och prövat mig fram i 9-års tid. Inget är fel på mig. Jag måste vara stålmannen då eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in