Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men i det här fallet verkar ju ingen veta om någon omvärdering är aktuell eller ej, i ett sådant läge är det väl bäst att kontakta styrelsen om du verkligen vill ha svar?

Nej, jag väntar tills helgen. Har då inget nytt uttalande kommit så kanske jag gör det. Men jag är ganska säker på att något kommer komma innan lördagen.
Citera
2014-05-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Ok.

Det sker säkert då och då, om det bedöms vara särskilt intressant.

För mig och en hel del andra nationalister är det intressant. Det bör även vara av synnerligt högt intresse för partiet då den allmänna bilden är att SvP stödjer nyjudaistiska Svoboda. Det tas upp så fort det finns läge bland media och fientliga personer. EXPO, Aftonbladet och Stefan Lindgren (som jag förvisso smågillar) är tre tydliga exempel på det.
Citera
2014-05-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Schhh, they are trying to forget

Om det nu är så, är det fel. Det är bättre och mer trovärdigt att erkänna fel och göra rätt för sig än att bara sopa saken under mattan.
Citera
2014-05-08, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
För mig och en hel del andra nationalister är det intressant. Det bör även vara av synnerligt högt intresse för partiet då den allmänna bilden är att SvP stödjer nyjudaistiska Svoboda. Det tas upp så fort det finns läge bland media och fientliga personer. EXPO, Aftonbladet och Stefan Lindgren (som jag förvisso smågillar) är tre tydliga exempel på det.

Citat:
Om det nu är så, är det fel. Det är bättre och mer trovärdigt att erkänna fel och göra rätt för sig än att bara sopa saken under mattan.
Stefan brukar vara trevlig och tillmötesgående när folk har frågor och funderingar. Vill man diskutera partiets hållning i någon sakfråga mer ingående så är det nog att föredra att ringa honom. Partiet har även en internationell sekreterare som ibland läser och skriver här på Flashback, han heter mrphonk här, så om man är mån om sin anonymitet eller är allmänt lat så kan man skicka ett meddelande till honom.

Annars finns hela styrelsen här : https://www.svenskarnasparti.se/kontakt/
Senast redigerad av Savitri 2014-05-08 kl. 00:46.
Citera
2014-05-08, 01:05
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Reinfeldt, Ullenhag och Mona tillhör en verklighetsfrånvänd dimension som inte är nåbar i en diskussion eller debatt. Bättre att ta sikte på SD och visa för nationellt sinnade vilken blåsning de gått på.

Du har ju helt rätt i att politikerna i regeringen är verklighetsfrånvända men t.o.m SD som vissa ser som "nationalistiskt" skulle med högsta sannolikhet avvika en debatt med SMR eller SvP då SD ser dessa som partier/organisationer som anti-demokratiskta, nazistiska, våldsbejakande och listan kan göras lång på vilka bortförklaringar de, SD, skulle tänkas komma med som ursäkt till att inte debattera.
Citera
2014-05-08, 01:24
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Det är ganska uppenbart att det är så. Partiet var från officiellt håll väldigt entusiastiska i början men när de första kritiska körerna tog ton på allvar har man inte hört ett smack. Inte ens uttalanden i stil med "med tanke på de nya uppgifter om situationen som framkommit vill vi härmed nyansera vår inställning en aning" har förekommit. Inte heller har jag sett någon SvP:are här på FB som gjort avbön helt eller halvt. Är inte det lite märkligt ändå?

Det känns som att alla som fortfarande försvarar NWO-kuppen gör det av ren prestige. De hoppades, på samma sätt som vi alla hoppas, att nationalister äntligen började göra rejäla landvinningar och i all eufori gjorde de sin politiska analys baserat på träsköldar med svarta solar på, för att ta det kort och förenkla lite. Nu framstår de som de som vi vanligtvis brukar kretinstämpla, d.v.s. mångkulturförespråkarna, som trots att alla fakta talar emot dem framhärdar obrytt.

Att helt lägga locket på på detta sätt ser helt enkelt inte bra ut och inger inte direkt någon större trovärdighet.
Citera
2014-05-08, 01:25
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Bättre att ta sikte på SD och visa för nationellt sinnade vilken blåsning de gått på.
SD kommer debattera med SvP sist av alla.

Citat:
Att helt lägga locket på på detta sätt ser helt enkelt inte bra ut och inger inte direkt någon större trovärdighet.

Det ser bra ut och ingen bryr sig. Jag tror de har andra viktigare saker för sig än att börja diskutera vad någon råkade ha för synpunkter i denna perifera fråga för ett halvår sedan.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-05-08 kl. 02:03.
Citera
2014-05-08, 01:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det är ju inte sant dock, Dan Eriksson har varit förhållandevis "aktiv" under hela Ukraina-krisen och skrivit ganska mycket om det hela. Jag tror ärligt talat att resten av styrelsen haft väldigt lite fokus på Svoboda och Ukraina den senaste tiden med tanke på att vi befinner oss i en utomordentligt viktig valrörelse för partiet, att Dan Eriksson haft mer fokus på det hela är inte så konstigt eftersom han är ansvarig för alla internationella kontakter. Din ursprungliga fråga kan alltså med fördel riktas till honom, han går att nå via Facebook, Twitter, Flashback, mail och telefon.
Citera
2014-05-08, 01:49
Bannlyst
Citat:
Det är ganska uppenbart att det är så. Partiet var från officiellt håll väldigt entusiastiska i början men när de första kritiska körerna tog ton på allvar har man inte hört ett smack.
Har partiet öht gjort några fler officiella uttalanden än den texten som publicerades på partihemsidan i februari? Eller det är kanske den du syftar på? Om det finns fler får du gärna länka. Den senaste tiden har väl fokus mest legat på inrikespolitik, valrörelsen och egna arrangemang.
Senast redigerad av Savitri 2014-05-08 kl. 01:53.
Citera
2014-05-08, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ju inte sant dock, Dan Eriksson har varit förhållandevis "aktiv" under hela Ukraina-krisen och skrivit ganska mycket om det hela. Jag tror ärligt talat att resten av styrelsen haft väldigt lite fokus på Svoboda och Ukraina den senaste tiden med tanke på att vi befinner oss i en utomordentligt viktig valrörelse för partiet, att Dan Eriksson haft mer fokus på det hela är inte så konstigt eftersom han är ansvarig för alla internationella kontakter. Din ursprungliga fråga kan alltså med fördel riktas till honom, han går att nå via Facebook, Twitter, Flashback, mail och telefon.

Det står på er hemsida att ni samarbetar med Svoboda. Om exempelvis en grek som sympatiserar med GG, en engelsman som sympatiserar med BNP eller en fransman som sympatiserar med Front National surfar in där och ser det kommer han kanske avfärda er. Det vore väl inte bra?

Citat:
International relations
Svenskarnas parti have good relations with a numerous of nationalistic parties and organizations abroad. Among them is NPD from Germany, Forza Nuova from Italy, Svoboda from Ukraine, Jobbik from Hungary, Democracia Nacional from Spain, Danskarnes Parti from Denmark, Golden Dawn from Greece and several others.

https://www.svenskarnasparti.se/internationellt/

GG, Jobbik, Democracia Nacional har alla tagit avstånd. Forza Nuova varit skeptiska.

Med tanke på att ni har tagit ställning för partiet tidigare bör man också ta ställning emot när uppgifter kommer fram om partiet som är mycket negativa och fel.

Citat:
Har partiet öht gjort några fler officiella uttalanden än den texten som publicerades på partihemsidan i februari? Eller det är kanske den du syftar på? Om det finns fler får du gärna länka. Den senaste tiden har väl fokus mest legat på inrikespolitik, valrörelsen och egna arrangemang.

En del personer på internet som är intimt förknippade med partiet var rätt så ihärdiga i att tjata om massa konstigheter för att försvara sitt ställningstagande. På senare tid har det varit tystare.
Citera
2014-05-08, 02:16
Bannlyst
Citat:
En del personer på internet som är intimt förknippade med partiet var rätt så ihärdiga i att tjata om massa konstigheter för att försvara sitt ställningstagande. På senare tid har det varit tystare.
Är inte det positivt då, att det är tystare nu? Valrörelsen har ju i princip satt igång, så det är väl naturligt att mycket fokus läggs på inrikespolitik, eller?

Eller menar du att SvP nu innan valet bör gå in och ta avstånd från Svoboda?
Citera
2014-05-08, 02:18
Medlem
Citat:
Är inte det positivt då, att det är tystare nu? Valrörelsen har ju i princip satt igång, så det är väl naturligt att mycket fokus läggs på inrikespolitik, eller?

Ja, det är positivt och bra. Hur ett avståndstagande från nyjudaisterna i Svoboda skulle ta så himla mycket tid förstår jag emellertid inte.

Citat:
Eller menar du att SvP nu innan valet bör gå in och ta avstånd från Svoboda?

För mig och en del andra nationellt sinnade personer som är intresserade av att rösta på SvP vore det lugnande och trevligt, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in