2014-05-04, 17:55
Medlem
Kanske en dum fråga men jag räknade lite på det och vill veta hur ni tänker.
vilket är bäst.
1. Att ta 20mg ED i 6 veckor. Koncentration blir då ca 31mg i blodet varje dag.
2 Att ta 40mg varannan dag och förlänga kuren till det dubbla eller lite mindre. Koncentration blir då ca 45mg första dagen, sen andra dagen ca 11mg, och sen när man fyller på igen på tredje dagen hamnar vi på ca45mg igen.

är det "snällare" mot lever och blodfetter att ta en dubbeldos och sedan låta den vila en dag för att sedan köra igen, eller ta 20mg varje dag?
Och i rent muskelbyggar syfta hur står de sig båda alternativen mot varandra då?
Citera
2014-05-04, 18:09
Medlem
Bombardinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillret
Kanske en dum fråga men jag räknade lite på det och vill veta hur ni tänker.
vilket är bäst.
1. Att ta 20mg ED i 6 veckor. Koncentration blir då ca 31mg i blodet varje dag.
2 Att ta 40mg varannan dag och förlänga kuren till det dubbla eller lite mindre. Koncentration blir då ca 45mg första dagen, sen andra dagen ca 11mg, och sen när man fyller på igen på tredje dagen hamnar vi på ca45mg igen.

är det "snällare" mot lever och blodfetter att ta en dubbeldos och sedan låta den vila en dag för att sedan köra igen, eller ta 20mg varje dag?
Och i rent muskelbyggar syfta hur står de sig båda alternativen mot varandra då?

Att hålla jämna nivåer är en fördel om man vill undvika sides som akne och gyno. Vad som är snällare mot levern kan vi nog bara spekulera i. Att det gör någon praktisk skillnad ställer jag mig tveksam till.

20mg/ED Är nog lite klent kan jag tycka. Min första kur på OT var på 40mg/ED och vart väldigt nöjd med resultatet.
Citera
2014-05-05, 17:59
Medlem
Spliffmeisters avatar
Har du aldrig kurat så kommer 20 mg OT göra underverk. Underförstått är att du har bra skit, Lion Lab eller BP..
Citera
2014-05-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Har du aldrig kurat så kommer 20 mg OT göra underverk. Underförstått är att du har bra skit, Lion Lab eller BP..

På i princip alla människor (män)? 60kg som 100kg?
Citera
2014-05-05, 18:59
Medlem
Så orsaken till att dianabol har större risk för gyno och sides beror alltså på den korta halveringstiden, och den ojämna nivån som uppstår?

Så skulle man kunna säga att genom att köra OT varannan dag så är risken för gyno och sides det samma som på dianabol?
Om så skulle vara fallet skulle det inte vara bättre att köra OT varannan dag(30-40mg) och förlänga kuren lite längre jämfört med att köra dianabol ED i 6 veckor?
Citera
2014-05-05, 19:04
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillret
Så orsaken till att dianabol har större risk för gyno och sides beror alltså på den korta halveringstiden, och den ojämna nivån som uppstår?

Så skulle man kunna säga att genom att köra OT varannan dag så är risken för gyno och sides det samma som på dianabol?
Om så skulle vara fallet skulle det inte vara bättre att köra OT varannan dag(30-40mg) och förlänga kuren lite längre jämfört med att köra dianabol ED i 6 veckor?

Gyno kommer från höga nivåer av östrogen.

Du kan inte få gyno av OT då den inte kan aromatisera till östrogen.
Citera
2014-05-05, 20:27
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
På i princip alla människor (män)? 60kg som 100kg?

Receptorerna i din hjärna som steroiderna verkar på är inte större för att du väger 100 kilo..
Citera
2014-05-05, 22:10
Medlem
Citat:

Göra underverk var väl att ta i...
Citera
2014-05-05, 22:37
Medlem
Citat:
Receptorerna i din hjärna som steroiderna verkar på är inte större för att du väger 100 kilo..
Dum fråga ger dumt svar, jag förstår. Men jag är inte hundra på allt än.
Citera
2014-05-05, 23:39
Medlem
Harry-Browns avatar
nvm.
Senast redigerad av Harry-Brown 2014-05-05 kl. 23:52.
Citera
2014-05-07, 07:47
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Göra underverk var väl att ta i...

Gav en polare en kur på 100 st 10 mg OT från BP, han körde 20 mg om dagen i 50 dagar. Gick upp 7 kg, fick behålla 5. Ser för övrigt riktigt hård ut nu jämfört med innan.

Det är underverk i mina ögon.
Citera
2014-05-07, 22:41
Medlem
1kg kvalitévikt per 10 dagar? Stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in