2014-03-07, 09:49
Medlem
Tjena,, vet någon kvalitén på Malay tigers OT? Finns det bättre aternativ så är det bara och slänga iväg ett pm
Citera
2014-03-07, 09:53
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studentkris2011
Nolva ökar väl gyno?
Nolva gör receptorerna känsligare om du kör deca eller tren, annars e de lugnt.
Citera
2014-03-08, 12:38
Medlem
infens avatar
Tänkte kolla om nån har någon bra säker källa på hur lång spårtiden på OT är ?
Har läst flera olika påstående , allt från 4-6 veckor till 11-12månader ?
vad är det som stämmer ? 11 månader låter ju sjukt !

uppskattar svar!!
Citera
2014-03-09, 09:15
Medlem
fewdollarss avatar
Om jag i början på en 40/50 OT-kur tar ca dubbel dos de 2-3 första dagarna för att på 3-4e dagen sedan gå ner till "normal" dos på 40/50, kickstartar det kuren? Har läst att någon skrivit det i tråden.
Eller är det bara onödiga risker för en färsking?
Citera
2014-03-12, 08:17
Medlem
Spliffmeisters avatar
"Kan OT orsaka Gynekomasti?

Ja, även fast OT i sig inte aromatiserar så kan preparatet orsaka gynekomasti. Det beror främst på lågandrogena effekter därför hjälper Nolvadex dåligt, eftersom gynekomastin beror på att man har för låga androgena effekter jämfört med för höga östrogena effekter. Att ha något högandrogent i bakfickan mot gynekomasti på just OT är alltså att rekommendera, dvs både Nolvadex och Proviron om man väl får känningar. Better safe, than sorry!"

Men om jag då grundar med 500 mg Galenika E5D så borde jag inte behöva oroa mig för den här typen av gyno eftersom testosteron är mer androgent?

Eller?
Citera
2014-03-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
"Kan OT orsaka Gynekomasti?

Ja, även fast OT i sig inte aromatiserar så kan preparatet orsaka gynekomasti. Det beror främst på lågandrogena effekter därför hjälper Nolvadex dåligt, eftersom gynekomastin beror på att man har för låga androgena effekter jämfört med för höga östrogena effekter. Att ha något högandrogent i bakfickan mot gynekomasti på just OT är alltså att rekommendera, dvs både Nolvadex och Proviron om man väl får känningar. Better safe, than sorry!"

Men om jag då grundar med 500 mg Galenika E5D så borde jag inte behöva oroa mig för den här typen av gyno eftersom testosteron är mer androgent?

Eller?

Av påståendet att döma så verkar du inte vara orolig, men hör men de mer erfarna grabbarna kanske kan ge ett mer riktigt svar.

Har också en fråga angående detta, om man väl får känningar ska man köra med nolva och proviron under kuren? Eller ska man sluta med OT, och köra nolva och proviron i x antal dagar? Många på forumet har rekomenderat att jag ska köra proviron under kuren, men det går lika bra att man bara använder det vid behov eller?
Citera
2014-03-12, 14:33
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studentkris2011
Av påståendet att döma så verkar du inte vara orolig, men hör men de mer erfarna grabbarna kanske kan ge ett mer riktigt svar.

Har också en fråga angående detta, om man väl får känningar ska man köra med nolva och proviron under kuren? Eller ska man sluta med OT, och köra nolva och proviron i x antal dagar? Många på forumet har rekomenderat att jag ska köra proviron under kuren, men det går lika bra att man bara använder det vid behov eller?

Nej jag är inte orolig, en låg dos (25 mg) OT om dagen bör vara för lite för att kunna få proggyno om man dessutom ligger på 500 mg Galenika E5D, eftersom testosteron är mer högandrogent. Annars kan man alltid döda med A-dex, borde funka lika bra som Letro..
Citera
2014-03-12, 16:16
Medlem
Wolverine6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Nej jag är inte orolig, en låg dos (25 mg) OT om dagen bör vara för lite för att kunna få proggyno om man dessutom ligger på 500 mg Galenika E5D, eftersom testosteron är mer högandrogent. Annars kan man alltid döda med A-dex, borde funka lika bra som Letro..

Du kan inte få gynekomasti assisterad av progesteron aktivitet på enbart en OT kur, eftersom varken testosteron, OT eller någon av dess metaboliter binder till den progesterona receptorn. Du kan dock få östrogeninducerad gynekomasti på en OT kur. Där hjälper proviron i kombination med Nolvadex bäst. Proviron är väldigt viktigt i de fallen då man får gynekomasti på orsaker som låg androgen aktivitet.

Finns inget som heter "prog gyno". Gyno är gyno och orsakas av höga halter östrogen till skillnad från testosteron.

Det som kallas "prog gyno" är en progressivt utvecklad gyno pga obalans med testo/östro

att man skulle få gyno av ot ser jag som osannolikt o därför bör den inte heller förebyggas.dock kan man ju fått d-boll istället utan att veta det.

proviron är dock inte dumt under ot kur just för libidon o välmåendet. jag skulle inte köra en ot only utan proviron just av den anledningen.. men du ska ju ha testo i så det ska nog inte va några problem ändå.. fast vem vet...

adex är mer för att förebygga gyno, letro är nummer ett om det brutit ut!

alltså ha alltid letro nolva hemma så är man så bra förberred man kan va.

Tycker folk nojja över fel saker på ot.. En större tuffare sides är ju dess blodförtunnade effekt. Jag känner personer som fått sår o de blöder länge som Fan. De bli riktigt oroliga

Vore ju nice att åka på nåt som man måste operera. Eller nån typ av inre bödning.. Jobbigt läge.

studentkris hoppas du oxå läser så har du fått hjälp fast du inte förtjänar den.

lycka till
Senast redigerad av Wolverine6 2014-03-12 kl. 16:28.
Citera
2014-03-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolverine6
Du kan inte få gynekomasti assisterad av progesteron aktivitet på enbart en OT kur, eftersom varken testosteron, OT eller någon av dess metaboliter binder till den progesterona receptorn. Du kan dock få östrogeninducerad gynekomasti på en OT kur. Där hjälper proviron i kombination med Nolvadex bäst. Proviron är väldigt viktigt i de fallen då man får gynekomasti på orsaker som låg androgen aktivitet.

Finns inget som heter "prog gyno". Gyno är gyno och orsakas av höga halter östrogen till skillnad från testosteron.

Det som kallas "prog gyno" är en progressivt utvecklad gyno pga obalans med testo/östro

att man skulle få gyno av ot ser jag som osannolikt o därför bör den inte heller förebyggas.dock kan man ju fått d-boll istället utan att veta det.

proviron är dock inte dumt under ot kur just för libidon o välmåendet. jag skulle inte köra en ot only utan proviron just av den anledningen.. men du ska ju ha testo i så det ska nog inte va några problem ändå.. fast vem vet...

adex är mer för att förebygga gyno, letro är nummer ett om det brutit ut!

alltså ha alltid letro nolva hemma så är man så bra förberred man kan va.

Tycker folk nojja över fel saker på ot.. En större tuffare sides är ju dess blodförtunnade effekt. Jag känner personer som fått sår o de blöder länge som Fan. De bli riktigt oroliga

Vore ju nice att åka på nåt som man måste operera. Eller nån typ av inre bödning.. Jobbigt läge.

studentkris hoppas du oxå läser så har du fått hjälp fast du inte förtjänar den.

lycka till

Tack för ett utförligt svar !
Citera
2014-03-14, 23:43
Medlem
Provar och posta här med för jag fick inget svar i nybörjartråden och det rör OT så

å nu har jag bestämt mig för att köra och ska lägga en beställning hos arge mannen men vill kolla så jag fått allt rätt.

Ska köra en liten OT kur på 40/40.
PCT Nolva 20mg ed i 3-4v.
Ska ev även köpa på mig lite Letro för säkerhetskull.

Hur är det med kosttillskott under kur?

Äter idag:
6st Omega 3 om dagen
6st ursobol om dagen
1 multivitamin
1 250mg milkthistel

Samt 3 cla om dagen som jag fick 2 burkar gratis av.

Brukar ta en pwo innan gym men det ska man kanske undvika under kur för att inte stressa hjärtat mer?

Under pct tänkte jag ta kreatin för att hålla uppe orken.

Nå vad sägs? Har jag fått allt rätt?
Citera
2014-03-15, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Provar och posta här med för jag fick inget svar i nybörjartråden och det rör OT så

å nu har jag bestämt mig för att köra och ska lägga en beställning hos arge mannen men vill kolla så jag fått allt rätt.

Ska köra en liten OT kur på 40/40.
PCT Nolva 20mg ed i 3-4v.
Ska ev även köpa på mig lite Letro för säkerhetskull.

Hur är det med kosttillskott under kur?

Äter idag:
6st Omega 3 om dagen
6st ursobol om dagen
1 multivitamin
1 250mg milkthistel

Samt 3 cla om dagen som jag fick 2 burkar gratis av.

Brukar ta en pwo innan gym men det ska man kanske undvika under kur för att inte stressa hjärtat mer?

Under pct tänkte jag ta kreatin för att hålla uppe orken.

Nå vad sägs? Har jag fått allt rätt?

Ta bort ursobol och cla från tillskotts listan. Pwo tycker jag du bör skippa helt och hållet. Om du ändå vill ha med det i gamet så kan du använda det de dagar du känner dig trög. Glöm bara inte att pwo kan stressa kroppen mer än vad du tror.
Milkthistle/liv52 kör man oftast efter kuren och inte under.

Personligen tycker jag att clomid är bättre än nolva i återhämtningssyfte men det är jag det. nolva är ju väldigt populär på fb.

Lycka till oavsett!
Citera
2014-03-16, 20:59
Medlem
Är det någon som vet hur OT påverkar Hemoglobin-nivåerna? Har B-Hemoglobin: 176 (ref intervall: 134-170) och B-EVF: 0,52 (ref intervall 0,39-0,50)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in