Citat:
Ursprungligen postat av
Spliffmeister
Nej jag är inte orolig, en låg dos (25 mg) OT om dagen bör vara för lite för att kunna få proggyno om man dessutom ligger på 500 mg Galenika E5D, eftersom testosteron är mer högandrogent. Annars kan man alltid döda med A-dex, borde funka lika bra som Letro..
Du kan inte få gynekomasti assisterad av progesteron aktivitet på enbart en OT kur, eftersom varken testosteron, OT eller någon av dess metaboliter binder till den progesterona receptorn. Du kan dock få östrogeninducerad gynekomasti på en OT kur. Där hjälper proviron i kombination med Nolvadex bäst. Proviron är väldigt viktigt i de fallen då man får gynekomasti på orsaker som låg androgen aktivitet.
Finns inget som heter "prog gyno". Gyno är gyno och orsakas av höga halter östrogen till skillnad från testosteron.
Det som kallas "prog gyno" är en progressivt utvecklad gyno pga obalans med testo/östro
att man skulle få gyno av ot ser jag som osannolikt o därför bör den inte heller förebyggas.dock kan man ju fått d-boll istället utan att veta det.
proviron är dock inte dumt under ot kur just för libidon o välmåendet. jag skulle inte köra en ot only utan proviron just av den anledningen.. men du ska ju ha testo i så det ska nog inte va några problem ändå.. fast vem vet...
adex är mer för att förebygga gyno, letro är nummer ett om det brutit ut!
alltså ha alltid letro nolva hemma så är man så bra förberred man kan va.
Tycker folk nojja över fel saker på ot.. En större tuffare sides är ju dess blodförtunnade effekt. Jag känner personer som fått sår o de blöder länge som Fan. De bli riktigt oroliga
Vore ju nice att åka på nåt som man måste operera. Eller nån typ av inre bödning.. Jobbigt läge.
studentkris hoppas du oxå läser så har du fått hjälp fast du inte förtjänar den.
lycka till