Citat:
Ursprungligen postat av
fridaynightout
Förklara för mig vad Ukraina skulle tjäna på provokationer mot Ryssland? Vad exakt skulle Ukraina få ut av att anfalla sin egen personal iklädda i ryska uniformer? Har inte Ukraina tillräckligt med problem som det är?
Du kanske har glömt, men det är faktiskt Ryssland/proryssar som stökar till det i Ukraina, och inte tvärtom. Ukraina vill inte annektera rysk mark. Det enda Ukraina vill är att bli lämnade ifred, vilket de också sökt att göra genom samtliga demokratiska medel och försök till dialog i internationella institutioner.
Men jag antar att Putin-propagandan har gått så långt att det är Ukraina som är boven nu, Ukraina som försöker anfalla Ryssland?
Synd att ditt tunnelseende hindrar dig att se hur USA/ Eu suktar efter de ryska naturtillgångarna. Är det något vi lärt oss under de sista decenniet är att varje land med oljetillgångar löper stor risk för invasion av denna oheliga allians.
Kolla bara hur det gick till i Irak. Hela Eu ylade med, när Bush ville invadera, den värsta av alla var den dåvarande danska statsministern, senare NATO general sekreteraren Anders Fogh Rasmussen som sa:
" han trodde inte på att det fanns massförstörelse vapen, han VISSTE att dom fanns där!!!!!!!!!!!!!!"
Nu sitter denna blådåre vi rodret för NATO....Gud hjälp oss, men framför allt alla länder med olja- och gastillgångar
Ni som är så duktiga på brun historia måste väl veta att klä ut sig, är en gammal klassisk metod att anfall ryssar på, så inleddes ju operation Barbarossa..
---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!