Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En enda användare alltså...

Jag gav två exempel, det finns fler om du orkar läsa bakåt i tråden. Känner inte att jag behöver bevisa för dig att ni har idioter i ert parti. Det har väl liksom framgått?

Du får gärna berätta va du själv tycker om intervjun och Robin som företrädare för ert parti?
Citera
2014-05-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Ja. Det finns i nuläget DNA-tester som inte är allt för dyra som kan avgöra om man tillhör den nordiska folket eller inte. Inom 5-10 år kommer de antagligen vara ännu bättre och framförallt billigare.

Vad har ni emot sydeuropéer? Självklart önskar jag ingen invandring av dessa till Sverige men att se ner på de som bor här och är födda här är inte OK. Att påstå som Europeisch att italienare ser ut som judar är visserligen provocerande men har tyvärr en del sanning. Många konverterade under slutet av romartiden till judendomen på italienska halvön - därav likartad fenotyp med vissa judar ibland.

Dock vill jag poängtera att ni nordicister som smutskastar greker och italienare som är Europas grundare borde läsa mer historia och antropologi. Tror knappast Gyllene Gryningen och Forza Nuova hade blivit speciellt glada av att se hur mängder av nordiska nationalister sitter och förolämpar sydeuropéer.

Jag har inget emot sydeuropéer i sig, jag ser inte ner på dem och tycker inte att det är problematiskt med en begränsad mängd invandrare från dessa länder. Om det var något i mitt inlägg som kunde uppfattas på det sättet så var det i så fall inte min avsikt. Däremot så är det helt klart betydligt större genetiskt avstånd mellan ex en svensk och en grek eller en svensk och en sardinier än mellan en svensk och en norrman. Vad gäller greker så verkar det intressant nog som om till och med basker är mer genetiskt lika oss än vad dessa är enligt uppgifter hämtade från Cavalli-Sforza.

Vad gäller europeisk historia så var ex de gamla grekerna inte samma folk som dagens greker som är betydligt mer rasligt uppblandat.
Citera
2014-05-07, 18:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Jag gav två exempel, det finns fler om du orkar läsa bakåt i tråden. Känner inte att jag behöver bevisa för dig att ni har idioter i ert parti. Det har väl liksom framgått?

Du får gärna berätta va du själv tycker om intervjun och Robin som företrädare för ert parti?

Du hänvisade till en enda användares två inlägg.

Jag tycker inte att intervjun blev optimal. Den hade, åtminstone i mina ögon, sett bättre ut om Robin haft koll på siffrorna som efterfrågades. Han framstod inte som bekväm i situationen och verkade vara på dåligt humör, dessutom var han för kortfattad. Det är anmärkningsvärt med tanke på att han, av allt att döma, tidigare gjort förhållandevis bra ifrån sig i en SR-intervju som manipulerades åt fanders. Men oavsett vad jag tycker om hans insats så tänker jag inte börja svärta ned honom så som flera i tråden redan gjort.
Citera
2014-05-07, 19:41
Bannlyst
Citat:
Du hänvisade till en enda användares två inlägg.

Jag tycker inte att intervjun blev optimal. Den hade, åtminstone i mina ögon, sett bättre ut om Robin haft koll på siffrorna som efterfrågades. Han framstod inte som bekväm i situationen och verkade vara på dåligt humör, dessutom var han för kortfattad. Det är anmärkningsvärt med tanke på att han, av allt att döma, tidigare gjort förhållandevis bra ifrån sig i en SR-intervju som manipulerades åt fanders. Men oavsett vad jag tycker om hans insats så tänker jag inte börja svärta ned honom så som flera i tråden redan gjort.
Hans trovärdighet om att intervjun "manipulerades" vet jag inte om man kan ta på så stort allvar efter att ha hört det här oredigerade materialet med honom.. .

Men visst alla kan göra en dålig intervju. Det finns många exempel på politiker som skämt ut sig i media. Men det som är så anmärkningsvärt här är att SvP ska företräda nån elitism där de bäst lämpade ska styra landet etc. Därför blir detta extra komiskt enligt mig.

Är Robin en värdig ledare i en framtida meritokrati? https://www.realisten.se/2012/08/05/meritokrati-i-stallet-for-demokrati/‎
Citera
2014-05-07, 20:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Hans trovärdighet om att intervjun "manipulerades" vet jag inte om man kan ta på så stort allvar efter att ha hört det här oredigerade materialet med honom.. .

Men visst alla kan göra en dålig intervju. Det finns många exempel på politiker som skämt ut sig i media. Men det som är så anmärkningsvärt här är att SvP ska företräda nån elitism där de bäst lämpade ska styra landet etc. Därför blir detta extra komiskt enligt mig.

Är Robin en värdig ledare i en framtida meritokrati? https://www.realisten.se/2012/08/05/meritokrati-i-stallet-for-demokrati/‎

Nu är det väl knappast så att Robin själv gör anspråk på att tillhöra någon "elit" som ska styra landet.
Citera
2014-05-07, 20:13
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Det är utomordentligt korkat att döma ut hela partiet på grund av en enda intervju.
Det är inte en partimedlem i mängden, det är företrädaren för SvP på kommunalnivå.

Förstår du, FÖRETRÄDAREN. Om företrädaren är så sinnesslö, vad är då den mentala kapaciteten hos de lägre stående inom partiet?
Citera
2014-05-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Indeed. SvP:arna på Flashback har också bidragit.

Det skulle säkert vara roligt att ringa in, men jag föredrar riktiga debatter. Att ringa in till någon obskyr ryggdunkar-radio skulle nog ingen tjäna något på.

Varför inte ? Om vi nu är så korkade allesammans så kan du ju krossa oss totalt i en öppen debatt Killarna i radion blir nog bara glada om du ringer in de har ju titt som tätt efterlyst lite debatt och tom funderat på att ringa upp meningsmotståndare själva.

Jag har för mig att du gillar SD och då kan jag ju påminna dej om de två muppar som SD ska skicka till Bryssel varav den ena svarar på en fråga med "Jag klev ur lastbilen för 5 veckor sedan" om vad han anser om Front nationals politik. Då pratar vi om en kille som skall till EU parlamentet.

Den andra mupplisan hade inte ens koll på vad som man faller under EU parlamentets jurisdiktion så att säga och vad som är upp till de enskilda länderna att besluta om och blev tokägd av den gamla folkpartistiska haggan Marit Paulsen och verkar mest vara intresserad av hur fet lön man får så kasta inte sten i glashus nu.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2014-05-07 kl. 20:20.
Citera
2014-05-07, 20:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Det är inte en partimedlem i mängden, det är företrädaren för SvP på kommunalnivå.

Förstår du, FÖRETRÄDAREN. Om företrädaren är så sinnesslö, vad är då den mentala kapaciteten hos de lägre stående inom partiet?

Det finns ju intervjuer med företrädare som gått alldeles utmärkt, vad drar du för slutsatser av det?
Citera
2014-05-07, 20:58
Bannlyst
Jag tyckte Anna Jonsson från Västerås gjorde ett väldigt bra intryck i kvällens Uppdrag granskning. Vad tycker ni?
Citera
2014-05-07, 21:00
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
Jag tyckte Anna Jonsson från Västerås gjorde ett väldigt bra intryck i kvällens Uppdrag granskning. Vad tycker ni?
Japp. En helt normal person. Perfekt ansikte utåt för partiet.
Citera
2014-05-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri

Hon gjorde ett mkt bra framträdande.
Citera
2014-05-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Japp. En helt normal person. Perfekt ansikte utåt för partiet.
Jag tänkte samma sak. Det känns liksom att det inte spelade någon roll att han flera gånger betonade att hon var "nazist". Det var liksom ändå en oskyldig svensk ung kvinna, som trakasserats, hotats och misshandlats av fega vänsterkräk i grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in