2014-05-07, 08:52
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Har jag sagt det?
Ja.
"Skulle de välja annorlunda skulle deras möjligheter till barn stiga väsentligt. Jag tror det är många bögar som väljer annorlunda för att de just väljer."

Citat:
Spelar du dum eller..
Om de älskar barn och vill ha barn så ger de upp bögeriet och ingår ett förhållande som alla vettiga mänskor önskar sina barn. Förstår du verkligen inte?
Skulle du kunna ge upp din heterosexualitet? Det funkar inte så.
Citat:
Läs ovan, jag kan inte börja förklara varje detalj hur många gånger som helst.
Du förklarar ju inte, du slingrar dig och byter fokus.
Citat:
Jag kan inte se att din avkomma skulle vara annat än oempatiska, dryga och självgoda.
Nähä? Det var ju trevligt.

Citat:
Du medger alltså att attityder som att bögar inte skall ha barn kan skada barnen? Och eftersom bögar inte lyckas särskilt väl med att adoptera så inser du att den förhärskande attityden är just den. Ändå vill du utsätta barnen för det?
Jag kan berätta för dig att jag, och mina eventuella barn förmodligen skulle vara mycket sympatiska mot barn till homosexuella vårdnadshavare för vi vet hur tufft de har det. Du och dina barn, skulle enligt din egen logik kunna mobba dem eftersom ni anser att mobbing pga fel orsak inte räknas.
Finns det rätta orsaker till mobbing?

Jag skiter i det här nu, du är riktigt jävla obehagligt dum i huvudet.
Citera
2014-05-07, 09:52
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
1. Du hävdar något som experter är överrens om; Barn som på olika sätt tvingas ha sex med vuxna tar skada av det.
2. Hitta gärna en källa, inte en pedofil-lobbygrupp, som med hänvisning till faktiska vetenskapliga studier, kan visa att barn inte tar skada av sexuellt utnyttjande.
Fallet med läraren är ett bra exempel på "anekdotiskt bevis". Dvs, "en kille jag läste om hade botat sin diabetes genom att dricka urin, alltså kan urin bota diabetes".

Eftersom du anser dig ha svarat på "hur folk skadas av homosexuella handlingar" får du gärna lista dem.
Hur skadas tredje person av att två mån eller kvinnor har sex eller lever i en kärleksrelation?
Fick du gallsten när det första homoparet vigdes i en svensk kyrka?
Ökar ungdomskriminaliteten om två bögar träffas genom en dejtingsite?
Får Lennart 87, psykiska men av att se två män kyssas i TV-serien Game of Thrones?

Jag tycker det är rätt ofräsht att se två fula, tjocka människor grovhångla offentligt. Men jag anser inte att det ger mig psykiska men eller att fula tjockisar ska förbjudas att ha relationer för det.
Jag ska leta fram undersökningen som användaren i tråden Pedofil är ingen psykisk sjukdom pratade om. Jag skrev att barn tar skada av homoadoptioner, en annan påstod att homosexuella ger andra HIV (HIV kallades föressten för bögsjukan), jag sa att barn tar skada av prideparader. Lidande är någonting som är omöjligt att exakt säkerställa vetenskapligt i vanliga fall dessutom hindrar dagens vetenskapsetik undersökningar av homosexuella vilket begränsar andelen forskning. Den mest tillförlitliga forskning som gjorts och då främst utanför Sveriges gränser har visat att barn tar skada av att växa upp med homosexuella.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-05-07 kl. 09:55.
Citera
2014-05-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag ska leta fram undersökningen som användaren i tråden Pedofil är ingen psykisk sjukdom pratade om. Jag skrev att barn tar skada av homoadoptioner, en annan påstod att homosexuella ger andra HIV (HIV kallades föressten för bögsjukan), jag sa att barn tar skada av prideparader. Lidande är någonting som är omöjligt att exakt säkerställa vetenskapligt i vanliga fall dessutom hindrar dagens vetenskapsetik undersökningar av homosexuella vilket begränsar andelen forskning. Den mest tillförlitliga forskning som gjorts och då främst utanför Sveriges gränser har visat att barn tar skada av att växa upp med homosexuella.

Plocka gärna fram forskning som visar på att barn tar skada av att växa upp med homosexuella föräldrar om du vill bli tagen seriöst med dina påståenden.
Citera
2014-05-07, 11:07
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Plocka gärna fram forskning som visar på att barn tar skada av att växa upp med homosexuella föräldrar om du vill bli tagen seriöst med dina påståenden.
Andra männsikor i tråden har länkat till studier som visar att barn tar skada av att uppfostras av homosexuella dessutom har flera användare smulat sönder bögförespråkarnas forskning som ni hänvisat till. Ni har inte länkat till någon väl underbyggd forskning. Forskningsetiken i Sverige har ju hindrat sådana som vill forska om homosexuella.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-05-07 kl. 11:20.
Citera
2014-05-07, 11:19
Medlem
Utifrån egen erfarenhet och mig själv som referens, så tyder mycket på att sexualiteten sitter i psyket. Under hela min uppväxt har jag identifierat mig som heterosexuell och levt därefter. För 2 år sedan började jag "nojja" över min sexualitet pga en händelse. Med andra ord, jag började inte ifrågasätta min sexualitet pga känslor i kroppen utan specifikt pga denna händelse.

De nästkommande två åren(fram tills nu) skulle visa sig vara ett ren helvete då jag hade(har) stigmatiserat homosexualitet och att nu tvingas "vara" det själv blev för mycket för psyket. Nu i efterhand så inser jag att jag definitivt har "förmågan" att sexuellt attraheras av killar, men även tjejer.

Dock så är attraktionen olika stark för respektive kön beroende på hur jag mår. Med det menar jag om jag känner mig lycklig eller om jag är deprimerad. Då jag har svårt att identifiera mig som homosexuell så är uppstår stor ångest och depression när jag känner sexuell lust för killar. Detta i sin tur är kopplat till undergivenhet. När jag är deprimerad så känner jag mig väldigt undergiven och har då mycket lättare för att sexuellt tända på killar än när jag känner mig lycklig. När jag känner lycka i kroppen(vilket numera är synonymt med att jag känner mig hetro, eller helt enkelt känner mitt gamla jag) så är det raka motsatsen. Då är jag mer i ett slags "boss mode" och undergivenhet tilltalar mig inte så värst mycket då.
Citera
2014-05-07, 11:42
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Här står det om forskningen på regnbågsbarn som fick avslag (FB) Nej till forskning på regnbågsbarn.. Detta avslöjar varför forskningresultaten som bevisar skadan på barn som växer upp under vårdnaden av homosexuell par är så liten.
Citera
2014-05-07, 14:20
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Leta gärna fram undersökningen.

Få sen nu...
1. "Barn tar skada av homoadoptioner". Kan du ge en källa på det? Dvs en undersökning som visar att de drabbas av ohälsa pga att de adopterats av ett samkönat par. Adopterade har ju högre ohälsa än icke-adopterade när det gäller heteroadoptioner så undersökningen måste jämföra förekomsten av ohälsa jmf heteroadopterade personer. Du kanske kan räkna ut själv att en sådan undersökning är svår att finna. Homoadoptioner är ett såpass nytt fenomen att det inte finns särskilt många som adopterats och nu är vuxna och kan undersökas. Men hitta den gärna...
Logiken säger att ditt påstående bygger på åsikter, inte fakta.
2. "Homosexuella sprider HIV".
Till att börja med har jag aldrig hört att lesbiska personer är mer benägna att föra HIV-smitta till en annan person än heterosexuella. Med tanke på den minskade smittrisken i och med hur de har sex är kanske lesbiska mindre smittbenägna än heterosexuella.
När det gäller bögar så stämmer det att risken för att drabbas av HIV är större om man är homosexuell, statistiskt. En anledning är att analsex överför HIV i större grad än vaginalt sex. En anna anledning är att en del av gruppen bögar har haft ett större antal partners än vad som är vnaligt bland heterosexuella män.
Det är dock inte ett argument. De flesta som drabbas av HIV-smitta får det av en heterosexuell man, för den sakens skull kan du inte påstå att heterosexualitet skadar andra?
Clamydia är vanligt bland heterosexuella. Innebär det att heterosexualitet är "skadligt".
3. Barn lider av att se Prideparaden.
Som du säger så är det svårt att undersöka vetenskapligt. En företeelse som sker en gång per år, i en stad, som ses av en försvinnande liten del av befolkningen.
Kanske kan du berätta varför du har en teori om att det kan skada barn. Som jag frågade förut:
Hur skadas en 5-årig flicka av att se två halvnakna män dansa till Eurotechno på ett lastbilsflak? Hur skadas en 11-årig pojke av att se en lång man, i bikini med lösbröst dansa i fjäderboa i en Prideparad?
När du ändå svarar på det, för du vill väl argumentera för din teori, säg gärna något om hur samma barn påverkas av att en gång i veckan se på film där musen Jerry slår katten Tom i huvudet med ett tennisracket eller Harry Potter attackeras av vålnader.
Citera
2014-05-07, 15:07
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Här står det om forskningen på regnbågsbarn som fick avslag (FB) Nej till forskning på regnbågsbarn.. Detta avslöjar varför forskningresultaten som bevisar skadan på barn som växer upp under vårdnaden av homosexuell par är så liten.
Det avslöjar ingenting.
Etiknämnden bedömer både kvaliteten på forskningsplanen, hur angeläget kunskapsfältet är samt om det finns etiska problem.
T ex, om du vill intervjua barn som utsatts för sexuella övergrepp för att undersöka om de är mer benägna att onanera så skulle etiknämnden anse att det obehag din undersökning skulle innebära för barnen inte vägdes upp av nyttan.
"Etikprövningsnämnden anser att projektet saknar både hypotes och framtida användningsområde. Dessutom anses forskningen riskera att vara utpekande och stigmatiserande av samkönade äktenskap."Att en grupp personer kan bli utpekade eller stigmatiserade gäller även då man vill forska om tex personer som haft psykos, haft missbruk osv. Det är inget ovanligt att Etiknämnden avslår en ansökan av etikskäl. Även om det här tydligen också fanns vetenskapliga brister.
Etiknämnden avslår en mängd ansökningar. Menar du att det alltid beror på någon slags "PK-ism" eller är det bara om forskning om homosexualitet avslås som det föreligger en konspiration?
Citera
2014-05-07, 15:40
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Det avslöjar ingenting.
Etiknämnden bedömer både kvaliteten på forskningsplanen, hur angeläget kunskapsfältet är samt om det finns etiska problem.
T ex, om du vill intervjua barn som utsatts för sexuella övergrepp för att undersöka om de är mer benägna att onanera så skulle etiknämnden anse att det obehag din undersökning skulle innebära för barnen inte vägdes upp av nyttan.
"Etikprövningsnämnden anser att projektet saknar både hypotes och framtida användningsområde. Dessutom anses forskningen riskera att vara utpekande och stigmatiserande av samkönade äktenskap."Att en grupp personer kan bli utpekade eller stigmatiserade gäller även då man vill forska om tex personer som haft psykos, haft missbruk osv. Det är inget ovanligt att Etiknämnden avslår en ansökan av etikskäl. Även om det här tydligen också fanns vetenskapliga brister.
Etiknämnden avslår en mängd ansökningar. Menar du att det alltid beror på någon slags "PK-ism" eller är det bara om forskning om homosexualitet avslås som det föreligger en konspiration?
Det är förklaringen till att det inte finns så många forskningsrapporter om homosexualitet. Varför skulle det inte finnas nytta av att veta om homoadoptioner skadar barnen? Har du något exempel när någon har ansökt om forskning gällande psykos då det avslagits? Ska tillägga också att till skillnad från vad du verkar tro så är det att diagnosticering har kritiserats för att vara en reflektion på samtiden(som homosexualitet) och inte bara att psykisk sjukdom skulle bero på miljön. Just det forskningen jag syftade på var "How different are the adult children of parents who have same-sex relationships?" av Mark Regnerus som publicerats tidigare i denna tråd". Han(Mark Regnerus menar att bar som växer upp med 2 homosexuella "föräldrar" inte klarar sig lika bra som andra barn.
Senast redigerad av The Beach boy 2014-05-07 kl. 15:53.
Citera
2014-05-07, 17:36
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Det är förklaringen till att det inte finns så många forskningsrapporter om homosexualitet. Varför skulle det inte finnas nytta av att veta om homoadoptioner skadar barnen? Har du något exempel när någon har ansökt om forskning gällande psykos då det avslagits? Ska tillägga också att till skillnad från vad du verkar tro så är det att diagnosticering har kritiserats för att vara en reflektion på samtiden(som homosexualitet) och inte bara att psykisk sjukdom skulle bero på miljön. Just det forskningen jag syftade på var "How different are the adult children of parents who have same-sex relationships?" av Mark Regnerus som publicerats tidigare i denna tråd". Han(Mark Regnerus menar att bar som växer upp med 2 homosexuella "föräldrar" inte klarar sig lika bra som andra barn.
Nej, det förklarar inte varför det finns få studier (om någon) av vetenskaplig karaktär om hur det påverkar ett barn att adopteras av samkönade par. Den viktigast förklaringen är logisk, att homoadoptioner inte varit tillåtet särskilt länge i särskilt många länder (något mer land än Sverige?). Så hur skulle man kunna studera det? Om det skett "olagligt" så finns ju inga register att hitta dessa personer i. Den som ombeds svara skulle i så fall erkänna ngt olagligt.
Jag har endast läst berättelser/intervjuer av barn som växt upp med homosexuella personer, dock ej som adoptivbarn. Det är ngt annat och dessutom inte en vetenskaplig undersökning. De berättelser jag läst har dessutom varit mer eller mindre positiva skildringar av en person som nu hunnit bli vuxen.

Låt säga att en forskare sökt tillstånd att genomföra en studie om sambandet mellan låg IQ och homofobi. Låt säga att ansökan inte innehöll en rimlig hypotes och det dessutom ansågs att de etiska nackdelarna (homofober kan känna sig kränkta om de ombeds IQ-testas). Etiknämnden avslår ansökan.
Enligt ditt resonemang skulle detta förklara varför det inte finns någon bra forskning som undersöker om låg IQ har ett samband med homofobi. Vilket är ett logiskt felslut.

Själva frågan, att man borde forska på konsekvenserna av homoadoptioner. tja, om man har en vettig hypotes, om forskningen kan leda till något som förbättrar för individer eller samhälle och det inte gör skada så gärna för mig! Hoppas någon lämnar in en ansökan som håller vetenskapligt.

Det finns många frågor som är mer etiskt problematiska än annan psykologisk forskning. Sådant som berör kön, ras, sexualitet, religiositet osv.
Det kan tyckas onödigt eller "PK" men det bör nog förstås utifrån ett historiskt perspektiv. "Forskning" har ju använts för att av politiska eller kulturella skäl bevisa något i syfte att förtrycka en grupp individer. Diskriminering pga ras, kön, religion är inte så långt bakom oss i Sverige och ännu mindre i ett internationellt perspektiv.
Senast redigerad av loungepuppy 2014-05-07 kl. 17:39.
Citera
2014-05-07, 18:18
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Nej, det förklarar inte varför det finns få studier (om någon) av vetenskaplig karaktär om hur det påverkar ett barn att adopteras av samkönade par. Den viktigast förklaringen är logisk, att homoadoptioner inte varit tillåtet särskilt länge i särskilt många länder (något mer land än Sverige?). Så hur skulle man kunna studera det? Om det skett "olagligt" så finns ju inga register att hitta dessa personer i. Den som ombeds svara skulle i så fall erkänna ngt olagligt.
Jag har endast läst berättelser/intervjuer av barn som växt upp med homosexuella personer, dock ej som adoptivbarn. Det är ngt annat och dessutom inte en vetenskaplig undersökning. De berättelser jag läst har dessutom varit mer eller mindre positiva skildringar av en person som nu hunnit bli vuxen.

Låt säga att en forskare sökt tillstånd att genomföra en studie om sambandet mellan låg IQ och homofobi. Låt säga att ansökan inte innehöll en rimlig hypotes och det dessutom ansågs att de etiska nackdelarna (homofober kan känna sig kränkta om de ombeds IQ-testas). Etiknämnden avslår ansökan.
Enligt ditt resonemang skulle detta förklara varför det inte finns någon bra forskning som undersöker om låg IQ har ett samband med homofobi. Vilket är ett logiskt felslut.

Själva frågan, att man borde forska på konsekvenserna av homoadoptioner. tja, om man har en vettig hypotes, om forskningen kan leda till något som förbättrar för individer eller samhälle och det inte gör skada så gärna för mig! Hoppas någon lämnar in en ansökan som håller vetenskapligt.

Det finns många frågor som är mer etiskt problematiska än annan psykologisk forskning. Sådant som berör kön, ras, sexualitet, religiositet osv.
Det kan tyckas onödigt eller "PK" men det bör nog förstås utifrån ett historiskt perspektiv. "Forskning" har ju använts för att av politiska eller kulturella skäl bevisa något i syfte att förtrycka en grupp individer. Diskriminering pga ras, kön, religion är inte så långt bakom oss i Sverige och ännu mindre i ett internationellt perspektiv.
Kan det inte vara både på grund av att forskning på homoadoptioner avslås och att homoadoptioner inte varit tillåtet länge. Det säger sig självt att det är svårt att forska på någonting som inte tillåts forska om. Tror du inte att de barn som eventuellt lider av homoadoptioner skulle få det bättre om det bedrevs forskning på området. Jag vet att det är en hypotetisk fråga, men om homoadoptioner orsakar lidande för barn är det väl bra om det blir känt. En sak som sätter det bortom alla tvivel att det handlar om politisk korrekthet är att det är regeringen som tillsätter etikprövningsnämnden som vi pratar om.
Citera
2014-05-07, 18:48
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Andra männsikor i tråden har länkat till studier som visar att barn tar skada av att uppfostras av homosexuella dessutom har flera användare smulat sönder bögförespråkarnas forskning som ni hänvisat till. Ni har inte länkat till någon väl underbyggd forskning. Forskningsetiken i Sverige har ju hindrat sådana som vill forska om homosexuella.
Haha, nej det har ni inte. Det enda som har hänt i den här tråden är att jag et al. har dominerat dig, intelligenskvot med flera. Ni har postat en (1) studie som har blivit sågad längs fotknölarna och jag har, för gäves, efterfrågat fler. http://www.vgmemes.com/wp-content/uploads/2012/04/come-at-me-bro.jpg
Senast redigerad av VonFanderblad 2014-05-07 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in