Citat:
Ursprungligen postat av
The Beach boy
Jag ska leta fram undersökningen som användaren i tråden Pedofil är ingen psykisk sjukdom pratade om. Jag skrev att barn tar skada av homoadoptioner, en annan påstod att homosexuella ger andra HIV (HIV kallades föressten för bögsjukan), jag sa att barn tar skada av prideparader. Lidande är någonting som är omöjligt att exakt säkerställa vetenskapligt i vanliga fall dessutom hindrar dagens vetenskapsetik undersökningar av homosexuella vilket begränsar andelen forskning. Den mest tillförlitliga forskning som gjorts och då främst utanför Sveriges gränser har visat att barn tar skada av att växa upp med homosexuella.
Leta gärna fram undersökningen.
Få sen nu...
1. "Barn tar skada av homoadoptioner". Kan du ge en källa på det? Dvs en undersökning som visar att de drabbas av ohälsa pga att de adopterats av ett samkönat par. Adopterade har ju högre ohälsa än icke-adopterade när det gäller heteroadoptioner så undersökningen måste jämföra förekomsten av ohälsa jmf heteroadopterade personer. Du kanske kan räkna ut själv att en sådan undersökning är svår att finna. Homoadoptioner är ett såpass nytt fenomen att det inte finns särskilt många som adopterats och nu är vuxna och kan undersökas. Men hitta den gärna...
Logiken säger att ditt påstående bygger på åsikter, inte fakta.
2. "Homosexuella sprider HIV".
Till att börja med har jag aldrig hört att lesbiska personer är mer benägna att föra HIV-smitta till en annan person än heterosexuella. Med tanke på den minskade smittrisken i och med hur de har sex är kanske lesbiska mindre smittbenägna än heterosexuella.
När det gäller bögar så stämmer det att risken för att drabbas av HIV är större om man är homosexuell, statistiskt. En anledning är att analsex överför HIV i större grad än vaginalt sex. En anna anledning är att en del av gruppen bögar har haft ett större antal partners än vad som är vnaligt bland heterosexuella män.
Det är dock inte ett argument. De flesta som drabbas av HIV-smitta får det av en heterosexuell man, för den sakens skull kan du inte påstå att heterosexualitet skadar andra?
Clamydia är vanligt bland heterosexuella. Innebär det att heterosexualitet är "skadligt".
3. Barn lider av att se Prideparaden.
Som du säger så är det svårt att undersöka vetenskapligt. En företeelse som sker en gång per år, i en stad, som ses av en försvinnande liten del av befolkningen.
Kanske kan du berätta varför du har en teori om att det kan skada barn. Som jag frågade förut:
Hur skadas en 5-årig flicka av att se två halvnakna män dansa till Eurotechno på ett lastbilsflak? Hur skadas en 11-årig pojke av att se en lång man, i bikini med lösbröst dansa i fjäderboa i en Prideparad?
När du ändå svarar på det, för du vill väl argumentera för din teori, säg gärna något om hur samma barn påverkas av att en gång i veckan se på film där musen Jerry slår katten Tom i huvudet med ett tennisracket eller Harry Potter attackeras av vålnader.