2015-04-14, 10:45
Bannlyst
Fast CaptHaddock förstår nog inte att "normal" bara betyder "enligt normen", alltså det vanligaste. Det har ingen som helst metafysisk eller liknande betydelse utan betyder bara att man är som majoriteten. "Onormalt" i hårddragen mening är allt som <50% av alla människor inte är eller sysslar med.
Citera
2015-04-14, 12:21
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptHaddock
Man väljer inte att bli heterosexuell,Normala människor föds straight för att bilda familj och skaffa barn så att arten kan fortleva

De enda man kan beskylla för att det finns homosexuella människor är ju de heterosexuella. Det är ju de som får homosexuella barn. Så mycket för den artens fortlevnad LMAO
Citera
2015-04-14, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esant
De enda man kan beskylla för att det finns homosexuella människor är ju de heterosexuella. Det är ju de som får homosexuella barn. Så mycket för den artens fortlevnad LMAO

Kaptenen visar de heterosexuellas höga intelligens

Jag menar, bögar och bisexuella är ju inte så klyftiga eller lyckade, som Platon, Julius Caesar, Michelangelo, Leonardo da Vinci, drottning Kristina, Fredrik den store, Greta Garbo, Wittgenstein, Pasolini m.fl. Det är ju kaptenen och hans helstraighta polare som har hjärnorna här i världen
Citera
2015-04-14, 14:55
Medlem
HerbertMarcuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Fast CaptHaddock förstår nog inte att "normal" bara betyder "enligt normen", alltså det vanligaste. Det har ingen som helst metafysisk eller liknande betydelse utan betyder bara att man är som majoriteten. "Onormalt" i hårddragen mening är allt som <50% av alla människor inte är eller sysslar med.

Ja och nej, då "normal" också är ett begrepp med normativa konnotationer. Dvs, så som människor bör vara.

Det intressanta med "normal" som statistiskt begrepp är att alla människor blir normala och avvikande på samma gång. Jag är exempelvis vit, vilket gör mig normal i Sverige, men jag har också sålt sex vilket gör mig rätt onormal och så kan jag fortsätta i evigheter om vad som gör mig normal/onormal. Det intressanta är således vilka "normaliteter", eller vad man ska kalla dem, och vilka avvikelser som får större betydelse än andra, vilka det är som det talas mycket om och vilka problem de anses ha och varför just sådana diskurser (som just skapar hierarkier i denna fråga) uppkommer. I 1700-talets Sverige så tyckte man uppenbarligen att det var helt ointressant att sätta värde på homosexualitet eller sex mellan människor av samma kön, man pratade knappt om det öht och ansåg att sådant tillhörde det privata mellan de som utförde sådana handlingar. 100 år senare var det helt plötsligt en statlig angelägenhet och människor skulle spärras in, straffas och möjligtvis behandla för att passa in i "den sunda sexualiteten" som vetenskapen propagerade för.

Huruvida någonting är en psykisk störning eller ej är ju en social konstruktion: dvs, det är enbart omgivningen som kan avgöra om ett fenomen, vare sig det är att höra röster eller känna attraktion för människor av samma kön, är en psykisk störning. I ett samhälle där ett sådant fenomen inte skapar någon friktion mot hur människor förstår och upplever världen så är givetvis det heller ingen störning.
Citera
2015-04-23, 17:03
Medlem
CaptHaddocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallKaften
Ja staten borde inte tillåta att två st män adopterar ett barn, för det är klart som fan att även du vet vad som händer iframtiden då, eller?

Blunda på bara.
Citera
2015-04-23, 17:05
Medlem
CaptHaddocks avatar
Citat:

Löjliga människa sug kuk Lol
Citera
2015-04-23, 17:08
Medlem
CaptHaddocks avatar
Citat:
Kaptenen visar de heterosexuellas höga intelligens

Jag menar, bögar och bisexuella är ju inte så klyftiga eller lyckade, som Platon, Julius Caesar, Michelangelo, Leonardo da Vinci, drottning Kristina, Fredrik den store, Greta Garbo, Wittgenstein, Pasolini m.fl. Det är ju kaptenen och hans helstraighta polare som har hjärnorna här i världen

Barnslig skadeglädje !!! Only in Sweden.....
Citera
2015-04-23, 21:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptHaddock
Löjliga människa sug kuk Lol

Moget.
Citera
2015-04-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esant

Du känner inte till samhällsutveckling, politik och såna grejer?
Citera
2015-04-23, 23:20
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du känner inte till samhällsutveckling, politik och såna grejer?

Grejerna känner jag till och eftersom du använder ordet "utveckling" så antar jag att du ser just samhällsutvecklingen som något positivt?

Problemet är bara att isåfall förstår jag inte poängen med ditt svar på min kommentar.

Utveckla, tack.
Citera
2015-04-25, 10:56
Medlem
CaptHaddocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abort-Mission
Homosexualitet har alltid funnits. Så på så sätt är det normalt.

Pedofiler har alltid funnits. Så på så sätt är det normalt.

Är homosexualitet en störning? "NEJ!"

Är pedofili en störning? "JA!"

Det är väl lite hur man väljer att tolka det som. Observera att man inte ska ta in kärleksaspekterna alternativt barnafördärvandet. Det är irrelevant i frågan om homosexualiteten och pedofilin är "en störning" eller något helt naturligt.

Homosexualitet har alltid funnits för att det har alltid funnits mentalt störda som tänker med kuken eller fittan istället för hjärnan,Have a straight day.
Citera
2015-04-25, 11:16
Medlem
CaptHaddocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadSaDuNu
hmm, TS resonemang leder till att då borde också många män som gillar analsex med tjejer eller andra former av sex som att få avsugning av tjejer också vara psykiskt sjuka, (eftersom vi är skapta för att föröka oss med varandra). Om man går på TS linje alltså.

Nu är du bra löjlig tölp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in