2014-05-07, 16:27
Medlem
Flaskpost23s avatar
På min skola har skolledningen stängt av toan, vad ska man göra åt de? hela avloppsystemet har tydligen gått sönder över hela skolan så de blivit nån läcka i övervåningen. Man hinner inte hem och skita och man kan heller inte sätta sig i buskarna på baksidan.

Nu till min frågeställning, hur ska jag göra för att gå emot skolledningen så busluten tas rätt?

Ursäkta om jag har lagt tråden fel
Citera
2014-05-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
På min skola har skolledningen stängt av toan, vad ska man göra åt de? hela avloppsystemet har tydligen gått sönder över hela skolan så de blivit nån läcka i övervåningen. Man hinner inte hem och skita och man kan heller inte sätta sig i buskarna på baksidan.

Nu till min frågeställning, hur ska jag göra för att gå emot skolledningen så busluten tas rätt?

Kan man misstänka att de öppnar toan igen så fort problemet med avloppssystemet är åtgärdat?
Citera
2014-05-07, 16:30
Medlem
gato12s avatar
Antingen ställer ni en plasthink i ett hörn i klassrummet eller också kräver ni att få använda muggen i lärarrummet.

Jag skulle rösta för det senare alternativet.
Citera
2014-05-07, 16:34
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Antingen ställer ni en plasthink i ett hörn i klassrummet eller också kräver ni att få använda muggen i lärarrummet.

Jag skulle rösta för det senare alternativet.

Lärarrummet ligger rimligtvis i skolans lokaler..
Citera
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23

Det finns ingen restaurang i närheten du kan springa in o bajsa på?
Citera
Medlem
Spackelackans avatar
Bajamajjor? Kan nog bli lätt kaotiskt om skolan är full av busungar dock
Citera
2014-05-07, 16:36
Medlem
Du kan ju fortfarande skita i en toalett. Strunta bara i att spola.
Citera
2014-05-07, 16:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Lärarrummet ligger rimligtvis i skolans lokaler..

Joo, läste slarvigt. Då får det bli en plasthink då. Inte så farligt man vänjer sig fort. Fick själv en hemma när min lägenhet skulle stambytas. Med lite strö i botten.
Citera
2014-05-07, 16:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Bajamajjor? Kan nog bli lätt kaotiskt om skolan är full av busungar dock

Många kommuner har en portabel toalettvagn i sina beredskapsförråd. Det går också att hyra sådana och de är lite bättre än bajamajor.
Citera
2014-05-07, 21:01
Medlem
Tja, vill du seriöst göra något åt detta så är det bara att skriva till ditt elevskyddsombud (som bör vara en i elevrådet) och så får denne ta och hänvisa till arbetsmiljölagens paragrafer. Troligtvis finns det mer än en toalett i hela skolbyggnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in