2014-05-07, 13:11
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Varför nämner man aldrig judarna på den sidan?

Trams. Motgift/Radio Framåt har nämnt "judarna" i princip varje avsnitt sedan starten.
Citera
2014-05-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Trams. Motgift/Radio Framåt har nämnt "judarna" i princip varje avsnitt sedan starten.

Ja, men i artiklarna. Det kanske finns juridiska saker som står i vägen?

Hur som helst var det förhastat skrivet av mig.
Citera
2014-05-07, 13:39
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:

Jo det är mycket möjligt, framförallt med tanke på att Dan som driver det hela bor i Berlin, Tysklands lagstiftning är ju helt sinnessjuk rörande förintel$en som statsreligion.
Citera
2014-05-07, 13:57
Medlem
Citat:

Borde inte både radion och artiklarna falla under svensk HMF-lagstiftning? Kan de som bor i andra länder än Sverige dömas där de bor för text eller tal som publicerats i Sverige?
Citera
2014-05-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Är du möjligtvis en person som saknar tillräcklig kunskap om och förståelse av judefrågan?

Har en del kunskap. Dock tycker jag i egenskap av nationalist att det är fel att beskylla hela judiska befolkningen för något som endast en liten del av judarna håller på med.

Det är som att påstå att alla norrmän är som Breivik. Och du ska veta att jag inte hyser någon förkärlek till judar då jag är katolik och har väldigt svårt för folk som skor sig på andras tillgångar.

Men att helt enkelt anklaga judar för allt ont i världen är faktiskt inte sunt eller korrekt - Det får dig och likasinnade att framstå som sjuka konspiratörer fast i 30talets Tyskland.

Citat:
Ja, jag är besatt av judar. Precis som Duke, Pierce, MacDonald.

Tack för ditt erkännande. Kanske dags att rikta din uppmärksamhet mot flera grupper i samhället? Liberaler, kapitalister och identitärer och även personer inom den nationalistiska rörelsen som tjänar pengar på sin nationalism och utnyttjar yngre förmågor för sin egen vilja medan de själva inte riskerar något. Kan vara en bra början iallafall.

Mvh Johan
Citera
2014-05-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Borde inte både radion och artiklarna falla under svensk HMF-lagstiftning? Kan de som bor i andra länder än Sverige dömas där de bor för text eller tal som publicerats i Sverige?

Jag vet inte, det beror väl på i vilket land hemsidan är registrerad i. Annars är det lite förvånande att inga vänstertomtar har - såvitt jag vet - anmält Motgift/Radio Framåt för HMF. De brukar ju hålla på så oavsett om det faktiskt begåtts eller ej. Jag tror inte det har begåtts här faktiskt. De har varit skickliga på att hålla sig på rätt sida om linjen.
Citera
2014-05-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Har en del kunskap. Dock tycker jag i egenskap av nationalist att det är fel att beskylla hela judiska befolkningen för något som endast en liten del av judarna håller på med.

Det är som att påstå att alla norrmän är som Breivik. Och du ska veta att jag inte hyser någon förkärlek till judar då jag är katolik och har väldigt svårt för folk som skor sig på andras tillgångar.

Men att helt enkelt anklaga judar för allt ont i världen är faktiskt inte sunt eller korrekt - Det får dig och likasinnade att framstå som sjuka konspiratörer fast i 30talets Tyskland.

Juden angriper våra folk på ett kollektivt plan. Då måste naturligtvis lösningen också vara på ett kollektivt plan.

Du kanske skall fundera på varför Hitler, Goebbels, Streicher, Duke, Pierce och MacDonald var och är "besatta av judar" istället? Du framstår ju som en sjuk icke-konspiratorisk tänkare.

Citat:
Tack för ditt erkännande. Kanske dags att rikta din uppmärksamhet mot flera grupper i samhället? Liberaler, kapitalister och identitärer och även personer inom den nationalistiska rörelsen som tjänar pengar på sin nationalism och utnyttjar yngre förmågor för sin egen vilja medan de själva inte riskerar något. Kan vara en bra början iallafall.

Mvh Johan

Juden är bidrottningen som numera när alla dessa otäcka typer vid sin barm. Innan juden trädde in med full kraft på arenan så var det helt självklart för alla (européer och amerikaner) oavsett ideologisk hemvist att tänka etniskt medvetet, "rasistiskt" och "anti-semitiskt". Men i takt med att juden tog över alla propagandakanaler som tv-kanaler, Hollywood, tidningar och bokförlag så har en massiv propaganda bedrivits där vi drivs till att hata och se ner på oss själva. Utan juden hade detta aldrig skett. Därav min "besatthet" av judar. Får vi kontroll - och tar bort judarnas kontroll - över våra medier, parlament och universitet igen så kommer väldigt stora delar av problemen vi har idag lösas inom kort.
Citera
2014-05-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
De flesta motsätter sig inte den judiska agendan utan stödjer den passivt (och ofta även aktivt). Naturligtvis finns det undantag, dvs judar som verkar emot den judiska agendan, och dessa ska såklart hyllas som hjältar och modiga förebilder. Det rör sig dock om ganska få individer och är undantag, snarare än regel.
Citera
2014-05-07, 16:06
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Jag tror inte det har begåtts här faktiskt. De har varit skickliga på att hålla sig på rätt sida om linjen.
Å ena sidan nej; jag tycker personligen de har varit väldigt försiktiga, många gånger har jag ansett att de är alldeles för passiva och borde vara mer raka och radikala.

..Samtidigt är HMF-paragrafen ett jävla skämt. Mer tramslag - som endast existerar för att förtrycka nationalister - får man leta efter...
Citera
2014-05-07, 17:19
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Jag vet inte, det beror väl på i vilket land hemsidan är registrerad i. Annars är det lite förvånande att inga vänstertomtar har - såvitt jag vet - anmält Motgift/Radio Framåt för HMF. De brukar ju hålla på så oavsett om det faktiskt begåtts eller ej. Jag tror inte det har begåtts här faktiskt. De har varit skickliga på att hålla sig på rätt sida om linjen.
Om det vore så enkelt...

Faktum är att det hela är beroende av hur respektive länder, Tyskland och Sverige, ser på sin jurisdiktion i yttrandefrihetsbrott. Om vi utgår från att det endast är Dan som är ansvarig så kan det sägas att han svarar även inför svensk lag när det gäller yttrandefrihetsbrott. Rent generellt så tar Sverige sig väldigt stor frihet när det gäller jurisdiktion, det är till och med så att en utlänning boendes utomlands kan straffas i Sverige för brott begångna utomlands mot en annan utländsk medborgare. Förutsatt att Sverige får tag på personen det vill säga. I realiteten så sker det sällan, men det har hänt - då oftast att någon neger mördat hejvilt hemma i negerland och sedan flyttat till Sverige för att därefter bli upptäckt av offrets anhöriga som också flyttat till Sverige.

Vi tar en titt på lagen:
Citat:
Om tillämpligheten av svensk lag
2 kap 2 § För brott som begåtts utom riket döms efter svensk lag och vid svensk domstol, om brottet begåtts

1. av svensk medborgare eller av utlänning med hemvist i Sverige,
2. av utlänning utan hemvist i Sverige, som efter brottet blivit svensk medborgare eller tagit hemvist här i riket eller som är dansk, finsk, isländsk eller norsk medborgare och finns här, eller
3. av annan utlänning som finns här i riket och på brottet enligt svensk lag kan följa fängelse i mer än sex månader.

Första stycket gäller inte, om gärningen är fri från ansvar enligt lagen på gärningsorten eller om den begåtts inom område som inte tillhör någon stat och enligt svensk lag svårare straff än böter inte kan följa på gärningen.
HMF är ett brott som kan ge strängare straff än böter och en bestämmelse liknande HMF finns säkerligen i den tyska lagstiftningen också. Detta innebär att Dan står både under tysk och svensk lagstiftning i det här hänseendet. Däremot är det så att om Sverige skulle inleda en förundersökning om HMF och Dan skulle vägra infinna sig i Sverige så skulle han antagligen inte bli utlämnad till Sverige från Tyskland då brottets allvarlighet inte är tillräckligt för Sverige ska kunna tvinga Tyskland att lämna ut Dan enligt en europeisk arresteringsorder. Huruvida tyskarna frivilligt skulle lämna ut honom kan jag inte svara på, jag är inte insatt i hur Tysklands regler kring utlämning ser ut.

Det lustiga i sammanhanget är att television är undantaget dessa bestämmelser genom en särskild text i Yttrandefrihetsgrundlagen. Det innebär att Dan skulle kunna sitta och begå HMF i en tysk tevekanal som kan tas in i Sverige.
Senast redigerad av LuxVeritatis 2014-05-07 kl. 17:24.
Citera
2014-05-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
Om det vore så enkelt...
Jag ser inget på Motgifts sida om att sidan skulle ha utgivningsbevis eller ansvarig utgivare. Är det då personen som äger hemsidan som är ansvarig eller de som eventuellt begår "yttrandefrihetsbrott" som är personligt ansvarig för "brotten"? Kan det variera hur det funkar mellan olika länder?
Citera
2014-05-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Jag ser inget på Motgifts sida om att sidan skulle ha utgivningsbevis eller ansvarig utgivare. Är det då personen som äger hemsidan som är ansvarig eller de som eventuellt begår "yttrandefrihetsbrott" som är personligt ansvarig för "brotten"? Kan det variera hur det funkar mellan olika länder?

Den som begår brotten är själv ansvarig,varför tror du nationell.nu undgått åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in