Citat:
Ursprungligen postat av
Rockoletta
...och..? Det är inte första gången utrikes människor gråter ut i svensk media och inte sista gången svenska "samhället" skall stå som syndabockar för något som man som förälder är ytterst ansvarig till. Du får förlåta att jag låter cynisk, men det har gått inflation i detta daltande, tyvärr. Allt är skolans fel, polisens fel, socialens fel, "samhällets" fel.. det står mig upp i halsen!!
Det är möjligt att människor från andra kulturer inte tycker det är konstigt att skicka en småunge runt halva jordklotet under ytterst betänksamma omständigheter, men JAG hade hellre lagt mig framför ett tåg än utsätta min dotter för något liknande!! Och det gör inte min kultur och mina värderingar sämre än dina!
Alvarligt talat!
Vem har sagt att: ”ALLT är skolans fel, polisens fel, socialens fel, "samhällets" fel..”?
Tror du är den ända som inte verkar fatta att det är gärningsmännen/kvinnans fel att flickan är död! Däremot är det faktiskt så att de ska snappas upp av- skolan, polisen, socialen och samhället, när ett barn har de så miserabelt och far så otroligt illa som hon faktiskt hade det/gjorde! Så är det bara. PUNKT! Att det dessutom fanns så otroligt många och tydliga signaler, mer ”serverat på ett fat” kan man ju fan inte få de! De är deras jobb, därför har vi myndigheter som tex Soc, de är liksom därför dom finns..
Om Man inte fattar med dessa tydliga signaler, när fattar man då? Hur många signaler ska behövas!
Undrar om du hade resonerat likadant om detta hade handlat om en vanlig wt familj från Stockholm som tex hade lämnat sin dotter till släktningar i Skåne, för en tid? Tex vart mobbad eller annat problem i sina egna hemtrakter i Stockholm. Hade de vart lika illa tycker du? Antar att dina barn aldrig sovit borta utan dig, de vore extremt ansvarslöst av dig i så fall, med tanke på hur du resonerar.