Citat:
Ursprungligen postat av
stebe2
Jag har förklarat i ganska många inlägg nu att jag fortfarande står för att jag har uppfattat att du och Wooten m fl anser det som jag syftade på. D v s att urvalet på något indirekt sätt kan påverka, styra och rikta att egenskaper uppkommer som passar i olika miljöer och hur dessa egenskaper förändras och utvecklas.
Så jag kan säga att jag uppfattat att du har nazistiska värderingar och sen bara fortsätta upprepa det tycker du? Hör du hur galet det låter?
Citat:
Jag kan inte ljuga och börja påstå att jag inte uppfattat att detta är er uppfattning.
Nej, men vad du kan göra är att grunna lite på varför folk protesterar mot din tolkning och leta efter BELÄGG för din uppfattning. Jag och många med mig har tydligt deklarerat exakt vad vi tror och det matchar inte din beskrivning av vad vi tror.
Citat:
Du har dessutom i flera inlägg klart deklarerat att du menar att urvalet indirekt kan påverka, styra och rikta så att egenskaper uppkommer, förändras och utvecklas.
Urvalet dikterar riktningen är vad jag har sagt, inte att specifika egenskaper uppstår. Om du vill kan jag göra en lista på alla gånger jag tydligt skrivit detta, men jag tror tyvärr inte att det skulle fastna ändå, för du har ju murat in dig i din uppfattning av vad vi tror.
Dessutom var det egentligen inte något svar på min fråga, jag frågade hur du reagerade på att SAMTLIGA som du tillskrev åsikter protesterade. Jag är nyfiken på om det ringde någon varningsklocka någonstans i huvudet på stebe eller om du helt enkelt var så van att tycka att du har rätt att du bara körde på utan några betänkligheter.
Citat:
Men du svajar och snurrar till det och vill inte ens svara på denna förtydligande fråga om du anser eller inte anser att urvalet på något indirekt sätt kan påverka utvecklingen.
Tvärtom, jag svarade så exakt det gick. Det är du som snurrar till det Självklart påverkar urvalet utvecklingen, men det är inte samma sak som du beskriver i förra delen jag citerar ovan. Eftersom du hoppar så fram och tillbaka så går det inte att svara JA eller NEJ på dina frågor, för oavsett vilket lämnar du dig själv fullt tolkningsutrymme (vilket som sagt oftast går stick i stäv med vad resten av oss uppfattar, konstigt va?).
Citat:
Jag har egentligen inte någon anledning att tvivla på tillförlitligheterna i uppgifterna om vilken utbildning Kommendanten skall ha genomfört. Men jag utgår ifrån att han talar sanning att han läst biologikurser. Hans insatser här på debatten är dock ganska blandad.
Argumenten som framförs bör inte bedömas eller värderas utifrån om debattören inte genomgått grundskolan eller doktorerat i molekylärbiologi. Argument och tankar måste kunna bedömas utifrån sin egen rimlighet. Därför är det ovidkommande om jag har mer eller mindre biologipoäng lästa än vad Kommendanten har.
I princip håller jag med dig, men det är du som flertalet gånger i diskussionen har gjort en appeal to authority, inte jag. Jag lät dig bara smaka på konsekvenserna av det.
Jag tycker för övrigt att dina argument inte är rimliga.
Citat:
Jag hoppas att du uppfattat att det kan vara samma biologer som menar att evolutionen inte har någon övergripande riktning som menar att urvalet kan påverka och styra i vilken riktning som olika egenskaper utvecklas.
Jag frågade hur många, det där var inte något svar på den frågan.
Citat:
Jag tror att du egentligen håller med om samma sak. Men att du är ointresserad av att förtydliga vad du egentligen menar.
Jag skulle snarare säga att du är ointresserad av att läsa svenska som är skrivet i klarspråk svart på vitt. Jag har förtydligat EXAKT vad jag menar, flera gånger. Det faktum att alla andra debattörer här verkar ha kopplat det utan problem antyder kanske att problemet ligger i din egen läsförståelse?
Citat:
Har jag svarat på de frågor du nämnt i de senaste inläggen eller är det ytterligare nån fråga som du behöver svar på?
Jag vet inte om jag kan kalla det svar på frågorna, men du väljer ju själv vilken bit text du skickar in.
Citat:
Jag har ju också flera frågor som jag gärna vill att du svarade på och förtydligade. Men det är uppenbart att du inte är intresserad av detta. Men säg till när du är redo att gå vidare i diskussionen kring urvalets möjlighet att påverka utvecklingen.
stebe2
Du menar upprepningarna av frågan som jag redan svarat på? Om jag skulle kopiera in mitt svar en gång till, kommer du att förstå det bättre då?