Citat:
Ursprungligen postat av
Pad
...
Jaså? Då måste du läsa ganska slarvigt, för nu är det nog åttonde gången som jag ställer den här frågan, jag citerar från inlägg #8130 (men som sagt, det är långt ifrån första gången jag ställde den):
Citat:
Ursprungligen postat av pad frågar stebe saker han ignorerar...
Jag provar att för sjunde gången (eller vad det nu kan vara) fråga hur du tolkade det faktum att ingen av de tre personer du namngav höll med dig om din återgivning av deras åsikt. Jag förstår att det sitter långt inne, för du har ju AKTIVT ignorerat denna fråga. Anledningen till det torde stå ganska klar för alla som läser tråden.
Jag har förklarat i ganska många inlägg nu att jag fortfarande står för att jag har uppfattat att du och Wooten m fl anser det som jag syftade på. D v s att urvalet på något indirekt sätt kan påverka, styra och rikta att egenskaper uppkommer som passar i olika miljöer och hur dessa egenskaper förändras och utvecklas.
Jag kan inte ljuga och börja påstå att jag inte uppfattat att detta är er uppfattning.
Du har dessutom i flera inlägg klart deklarerat att du menar att urvalet indirekt kan påverka, styra och rikta så att egenskaper uppkommer, förändras och utvecklas.
Men du svajar och snurrar till det och vill inte ens svara på denna förtydligande fråga om du anser eller inte anser att urvalet på något indirekt sätt kan påverka utvecklingen.
Citat:
Sen såg jag heller inget klart svar på den här frågan från inlägg #8167
Citat:
Ursprungligen postat av pad frågar fler saker som stebe inte verkar vilja svara på...
Försöker du antyda att kommendanten inte är välutbildad nog? Det är en simpel ja/nej-fråga, och följdfrågan blir givetvis hur mycket utbildning du själv har för att vara kompetent att avgöra den frågan? Har du studerat fler eller färre år av relevanta ämnen än kommendanten på universitetsnivå?
Jag har egentligen inte någon anledning att tvivla på tillförlitligheterna i uppgifterna om vilken utbildning Kommendanten skall ha genomfört. Men jag utgår ifrån att han talar sanning att han läst biologikurser. Hans insatser här på debatten är dock ganska blandad.
Argumenten som framförs bör inte bedömas eller värderas utifrån om debattören inte genomgått grundskolan eller doktorerat i molekylärbiologi. Argument och tankar måste kunna bedömas utifrån sin egen rimlighet. Därför är det ovidkommande om jag har mer eller mindre biologipoäng lästa än vad Kommendanten har.
Citat:
Och från samma inlägg (förvisso glömde jag frågetecknet, men du fattar kanske ändå att det är en fråga):
Citat:
Ursprungligen postat av pad är frågvis
Vad har du hittat för biologer som inte anser att det naturliga urvalet kommer att peka ut vilken riktning en art kommer utvecklas i.
Jag hoppas att du uppfattat att det kan vara samma biologer som menar att evolutionen inte har någon övergripande riktning som menar att urvalet kan påverka och styra i vilken riktning som olika egenskaper utvecklas.
Jag tror att du egentligen håller med om samma sak. Men att du är ointresserad av att förtydliga vad du egentligen menar.
Har jag svarat på de frågor du nämnt i de senaste inläggen eller är det ytterligare nån fråga som du behöver svar på?
Jag har ju också flera frågor som jag gärna vill att du svarade på och förtydligade. Men det är uppenbart att du inte är intresserad av detta. Men säg till när du är redo att gå vidare i diskussionen kring urvalets möjlighet att påverka utvecklingen.
stebe2