2014-05-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Kanske det är en korkad fråga, men varför har de samma tolk? Finns det inga risker med det?

Jo, självklart! Rädda den som räddas kan av dina egna, lyder väl muslimernas ordspråk?
Citera
2014-05-06, 23:46
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Ännu en idiotisk artikel.

Nej, eftersom det råder förundersökningssekretess. Ibland får de anhöriga vänta i 10-15 år.

Nej, det finns ingen anledning att ge dem det direkt. Inte sällan förordnas målsägarbiträden strax innan åtal väcks. T ex Englas pappa fick sitt mb mycket sent.

Så inget av detta är märkligt.
Kanske kan stämma något för någon slant?

Inte fan hade jag suttit med media om något av mina barn dött eller familjemedlem.
Vad får familjen för de exklusiva intervjuerna a v expressen?
Blääää
Citera
2014-05-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bådas släktingar finns i Sverige. Men kvinnans (Am*ni) är mer identifierbara, och ja det är ett jävla pyssel med att få ihop alla namnen som vänds och vrids som både efternamn och förnamn.
Kvinnan hade en adress innan det finns en del släkt där kvar än i dag, och det va väl i Landskrona där den ena stölden begav sig.
Det väller ju in och tydligen så är det ganska lätt att få till god man och en massa statliga bidrag för tex ett barn som kommer ensam och statslös. Vårdnadshavarna lyfter sedan en del bidrag i sin tur. Det är då fan inte billigt att tillhandahålla den här typen av flyktingar. Och det kostar då dom begår brott det står ganska klart.

Att hon - med sex syskon - har en mängd av släktingar här. Det begriper även jag.

Men frågan kvarstår - vilka släktingar har han? I Sverige. Det är min fråga.
Citera
2014-05-06, 23:49
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Ursäkta men nu blir lögnen fr vederbörande helt klar, även för dumma.

Hoppas inte på för mycket. Bakåtsträvarna i tråden kommer fortsätta att anklaga Willys-Therese för mened, tro att det går flera hungriga, riskakesnattande småflickor med Ys signalement på samma lilla Karlskronaskola, tro att Therese inte har sett någon av alla löpsedlar med foton av Y osv - och naturligtvis, fortsätta älta sin bibel Facebook.

http://www.karlskrona.se/sv/Grundskolor/Tullskolan/

Till skillnad från oss som försöker gräva i fallet och synliggöra flickan istället för att förneka hennes existens och lidande som papperslös 2012.

Madi uppger att hon har åtta syskon, varav sex i Sverige.
Citera
2014-05-06, 23:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Kanske kan stämma något för någon slant?

Inte fan hade jag suttit med media om något av mina barn dött eller familjemedlem.
Vad får familjen för de exklusiva intervjuerna a v expressen?
Blääää

Det är ren spekulation om att dom får en massa betalt. Media är tredje statsmakten, så familjen gör sig hörda i media. Det är bara bra att man får se hur svenska myndigheterna gör bort sig gång på gång i det här ärendet. Rena pinsamheterna. Och det är så mellanmjölkslagom att tro dom får betalt för att tala om sin mördade dotter. Usch!
Citera
2014-05-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Gråta och låtsas eller vara förtvivlad. Vissa tårar brukar kallas "krokodiltårar".

Ja, mycket vill ha mer. Det här är människor som aldrig, aldrig kommer att bli nöjda.
Citera
2014-05-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här var nog ett äktenskap dömt att misslyckas. Alldeles säkert har de slutat umgås med andra som ett par och kanske rent av med varandra. Kan du tänka dig ett familjegräl av det handgripliga slaget, där Yara försökt gå emellan och där medlingsförsöket slutade så här illa?

Jag tror jag förstår hur du tänker där. Nej. Det är ett mycket välvilligt försök och jag önskar det var så. Men har svårt att se det. Och oberoende av hur det såg ut mellan paret så är släkten en annan historia. Eller hur. Om nu hennes släkt ägnar sig åt stöld i lite mer organiserad form så att säga så undrar man ju hur det äktenskapet blev till. Med respektive släkt. Är väl bara att konstatera att det är ett märkligt par. Och kanske märkliga släkter.
Citera
2014-05-06, 23:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hoppas inte på för mycket. Bakåtsträvarna i tråden kommer fortsätta att anklaga Willys-Therese för mened, tro att det går flera hungriga, riskakesnattande småflickor med Ys signalement på samma lilla Karlskronaskola, tro att Therese inte har sett någon av alla löpsedlar med foton av Y osv - och naturligtvis, fortsätta älta sin bibel Facebook.

Till skillnad från oss som försöker gräva i fallet och synliggöra flickan istället för att förneka hennes existens och lidande som papperslös 2012.

Är det viktigt för brottet vem som va med som ett barn på 6 år? Vem är ansvarig menar du?
Snattat? Stöld löd rubriceringen, så det är bara en ansvarig för stölden och det är Am*ni.
Synliggöra flickan? Du menar då du skriver av handlingar och gör din egna tolkningar utan att andra kan läsa samma handlingar? Det tror jag handlar om uppmärksamhet och inte att synliggöra ett skit.
Citera
2014-05-06, 23:56
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är ren spekulation om att dom får en massa betalt. Media är tredje statsmakten, så familjen gör sig hörda i media. Det är bara bra att man får se hur svenska myndigheterna gör bort sig gång på gång i det här ärendet. Rena pinsamheterna. Och det är så mellanmjölkslagom att tro dom får betalt för att tala om sin mördade dotter. Usch!

ja, vi kommer aldrig få veta vad artiklarna var värda, men ja, jag tror fortfarande att det handlar om pengar. Vi får se. Tiden lär väl visa ...
Ändå tragiskt situation för inblandande.. USCH!!
Citera
2014-05-07, 00:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
ja, vi kommer aldrig få veta vad artiklarna var värda, men ja, jag tror fortfarande att det handlar om pengar. Vi får se. Tiden lär väl visa ...
Ändå tragiskt situation för inblandande.. USCH!!

Jag tycker det är hemskt oavsett. Det är nog så att man inte insett vem man utsett och godtagit som vårdnadshavare. Jag tror inte dom här människorna är så känslolösa att dom inte bryr sig om sin flicka.
Eller att allt handlar om pengar. Däremot så har Sverige tagit in båten så då måste också myndigheterna ro båtjäveln i hamn, och det har man inte direkt lyckats med. Sen kan man tycka att det ser lätt ut att få uppehållstillstånd för att man lever i krig, men åker ändå fram och tillbaka till sitt sk statlösa land.
Det är en tragisk historia och det är oerhört synd om flickan och för dom som förlorat henne. Nu vill jag ha reda på vem av asen som är ansvarig för den här systematiska misshandeln som slutat i mord. Är det båda eller en av dom?
Citera
2014-05-07, 00:07
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Förutom att du har lika tråkig ton som bakåtsträvarna och facebookfanatikerna så håller jag med dig om det mesta.
Citera
2014-05-07, 00:08
Medlem
En artikel på arabiska, så förstår inte mycket, men enligt översättning står det väl något om flyktvägen till Sverige?

http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/05/03/532182.html

Kanske varit uppe tidigare, ber i så fall om ursäkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in