2014-05-06, 14:31
Medlem
Iobberknolls avatar
Kanske det är en korkad fråga, men varför har de samma tolk? Finns det inga risker med det?
Citera
2014-05-06, 14:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Häktningsprotokollen

Båda två har samma gardering på rubriceringen.
Första hand mord, andra synnerligen grov misshandel och vållande.

https://anonfiles.com/file/97b44e7f60b7a7e1c64294caf83a241f
https://anonfiles.com/file/716df8992e16ca8c385762539c2611a6
Till trådstarten.

/Mod
Citera
2014-05-06, 14:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Han kom officiellt till Sverige 120730 i från Israel gifte sig 090823 .
Yara kom officiellt 130107 från okänt land.
Hon kom 120127 från okänt land. Hon har uppgett en kvinna som sin mor
Mohamm*d nej*m nej*m zakia *=e

Källa Folkbokföringen.
Citera
2014-05-06, 14:52
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Denna kommentar ger mig tillfälle att (visserligen oombedd) säga något också om detta

"Ursprungligen postat av Remark
Här frodas fördomar så man blir upprört förvånad.

Caracallas
Kan du utveckla det? Beskriv vad du menar med fördomar."

Vad jag personligen menar med fördomar är bl.a. en total ovilja att tro människor om gott bara för att de har en annan "kultur" eller utbildning eller hudfärg osv.
Att förutsätta att "dom", till skillad från oss, inte har normala mänskliga känsloregister även om de kanske tar sig annorlunda uttryck.
Det är fördomsfullt och elakt att alltid först tolka allt till det sämsta om andra människor bara för att man själv inte känner igen sig i dem, utan att förstå att det man frånkänner andra av mänsklighet och medmänsklighet är något som man sannolikt också saknar själv (i all sin futtighet)

Ni får skrika till himmelen, jag svarar inte mer, men ber åtminstone någon av er fundera på detta:
"Hon har varit här sen 2012. Först NU saknar dom henne. " Vad är det för skitsnack! Hur halvsmält är den tanken? Föreställ dig att man saknar den som är bortrest på ett sätt och den som är död på ett helt annat sätt.
Din kommentar stinker av illvilja.
Och den här tråden är full av liknande smörja.
En pappa som spelar på datorn medan han väntar på besked är inte konstigare än jag, som lägger patiens medan jag väntar på telefon ibland.
Hur farao småaktig kan man vara?!

Eller huuuuuur?! Håller med till hundra.
Vissa beter så barnsligt o vill göra det värre; som om det vi vet inte är tillräckligt hemskt o dramatiskt.
Citera
2014-05-06, 14:53
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Man kanske skulle bli tolk riktigt bra betalt för nån dags jobb....
Citera
2014-05-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det kan väl också vara så att MTGM sagtt att flickan ramlat ut från balkongen, sen bar de upp henne? För att förklara skadorna.
Förutsatt att det var MTGM som ringde förstås.
Det förklarar ju undersökning av balkong och områden nedanför.

Polisen har säkerligen breddat sina olika områden där brottet "kan" ha skett. Då det kan ha skett utan vittnen så är det väldigt viktigt att så lång möjligt skapa sig en bild av händelseförloppet med teknisk bevisning. Det är väl knappast troligt att någon av dem erkänner utan förmodligen blir det ord mot ord och då kan bra teknisk bevisning ge en god vink om vad som hänt.
Citera
2014-05-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Kanske det är en korkad fråga, men varför har de samma tolk? Finns det inga risker med det?

Håller med dig till 100%! Ska myndigheterna klanta sig här också!?

I och för sig är ju (förhoppningsvis) tolken inte ensam med förövarna men ändå!
Senast redigerad av Konfycius 2014-05-06 kl. 15:01. Anledning: felsyftning
Citera
2014-05-06, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Det brukar vara en tolk som har jouren. Om makar häktas får båda därför samma tolk. Är det en auktoriserad rättstolk brukar det inte vara några problem.
Citera
2014-05-06, 15:47
Medlem
Minimois avatar
Helt isolerad verkar inte Madi ha varit. Vem var hennes vuxna partner-in-crime, som Madi ensam tog straffet för? Övervakningsbild: https://anonfiles.com/file/9cd231b517e4a010dfd78e68b843726f

Citat:
INLEDNING

Patrull 64-8220 med pa Niklas Ryhle samt Kim Svantesson blir av LC-syd

beordrade till Coop Forum i Landskrona med anledning av att en väktare där

gripit en kvinna som stulit.

BROTTET

Den misstänkta kvinnan samt ytterligare en kvinna har tillsammans olovligen

stoppat gods på sig och sedan passerat sista betalningsmöjligheten utan att

betala för detta gods. De har därmed gjort sig skyldiga till stöld då

godsets värde uppgår till 5583,35 SEK.

Citat:
Gripen 121122 kl. 19:35 efter beslut av pa Niklas Ryhle.

Kroppsvisitation 121122 kl. 20:25 efter beslut av IB Nils-Erik Svensson.

SIGNALEMENT

Kvinnan som kom undan beskriver vittnet som följande: kraftig kroppsbyggnad,

utländskt utseende, 33-35 år, cirka 160 cm lång, bar en stor grå mössa, grå

hoodtröja, svart jacka, mörkblå jeans, vita strumpor , svarta skor och hade

en brun handväska.

ÖVRIGT

Övervakningsfilm finns.

Från 2012-11-22 så det var efter Willysstölden i augusti. Senaste sonen skulle födas i april 2013. Madi satt anhållen i nära ett dygn, topsades och hamnade i DNA-registret.

Citat:
Ursprungligen postat av PM
Stöld Coop Forum Landskrona 121122

Uppgift

Detta pm upprättas med anledning av en stöld på coop forum i Landskrona. När patrullen är på

plats så har en okänd man kommit till Coop och i ingången vid julgranen droppat 4000:- i

hundralappar samt den gripne kvinnans legitimation. Väktaren berättade att den gripna

kvinnan ringt ett samtal och förmodligen till hennes man för att få honom att komma med

pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av PM
Sinnestämning under förhöret med misstänkt.

Uppgift

Den misstänkte gråter hejdlöst i omgångar och vill framstå som väldigt förtvivlad.

Hon uttrycker flertalet gånger att om maken eller familjen får reda på detta så är det stor skam.

Pa Adler frågar henne med hjälp av tolk om det är risk för att maken gör henne någonting.

Risken där är att han förskjuter henne på grund av att hon är tjuv.

I svaret så utläser Pa Adler mer att hon är orolig för hennes egen familj, särskilt modern och

fadern.

Den misstänkte vill varken ha brev eller annat från någon då hon inte vill att det skall synas

någonstans vad det är som hon har gjort.

Säger flera gånger att hon kommer att utmålas som dålig kvinna och tjuv, det är en stor skam

som hon drar över familjen.

Gravid Madi:
https://anonfiles.com/file/adace906d243f5d2ceaa5a3b16a640f5
Senast redigerad av Minimoi 2014-05-06 kl. 16:12.
Citera
2014-05-06, 16:18
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Helt isolerad verkar inte Madi ha varit. Vem var hennes vuxna partner-in-crime, som Madi ensam tog straffet för? Övervakningsbild: https://anonfiles.com/file/9cd231b517e4a010dfd78e68b843726f
Citat:
INLEDNING
Patrull 64-8220 med pa Niklas Ryhle samt Kim Svantesson blir av LC-syd
beordrade till Coop Forum i Landskrona med anledning av att en väktare där gripit en kvinna som stulit.

BROTTET

Den misstänkta kvinnan samt ytterligare en kvinna har tillsammans olovligen stoppat gods på sig och sedan passerat sista betalningsmöjligheten utan att betala för detta gods. De har därmed gjort sig skyldiga till stöld då godsets värde uppgår till 5583,35 SEK.

Inom parentes, här blir man ju lite nyfiken på vad som stulits. I en matvaruaffär. När jag och min sambo handlar så kommer vi sällan ens upp halva den summan även om vi har en stor kundvagn fullsmockad med varor, och vi handlar gärna dyra produkter när andan faller på.
Citera
2014-05-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han kom officiellt till Sverige 120730 i från Israel gifte sig 090823 .
Yara kom officiellt 130107 från okänt land.
Hon kom 120127 från okänt land. Hon har uppgett en kvinna som sin mor
Mohamm*d nej*m nej*m zakia *=e

Källa Folkbokföringen.
Nu är jag totalt oinsatt vad det gäller hur man invandrar så detta kan komma som en extremt dum fråga med vad räknas egentligen som att man kommer officiellt till Sverige? När man knatat upp till Migrationsverket och säger att man är här? Eller det datumet beslutet om folkbokföring kommit (alltså när man har varit här ett tag)? Eller något helt annat? Hans två första cover photos visar nämligen Karlskrona och de är daterade den 28/7-12, alltså två dagar innan han officiellt kom hit. De var ju tydligen redan gifta och kvinnan här sen tidigare så det är väl troligt att han varit här tidigare än vad som officiellt sägs, men det är ändå rätt intressant.
Senast redigerad av thenyoufadeaway 2014-05-06 kl. 16:22.
Citera
2014-05-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Inom parentes, här blir man ju lite nyfiken på vad som stulits. I en matvaruaffär. När jag och min sambo handlar så kommer vi sällan ens upp halva den summan även om vi har en stor kundvagn fullsmockad med varor, och vi handlar gärna dyra produkter när andan faller på.

Det var väl en hel del kläder har jag för mig så då är det inte svårt att komma upp i den summan. Gummistövlar, sport-bh:ar etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in