2014-05-06, 23:05
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Bra sida som tar upp fejkade ryska nyheter och vederlägger dem.

Ett tips till alla rysskramare här är att först kolla om era nyhetsuppgifter finns med där, innan ni postar det här i tråden?

http://www.stopfake.org/en/

Här får du artikel som pratar om vad det verkligen och vad det alltid handlar om:"pengar" läs och meditera.

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2014/05/view-from-moscow-what-us-endgame-20145511365262750.html

Är det inte jobbigt för Er att vara en obstinat konflikthetsare i alla lägen...Har någon ryss putat upp något i dig eller vad är det frågan om?

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 23:55.
2014-05-06, 23:06
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hartarbete
Men förbövelen själv. Jag har ju inte ifrågasatt möjligheten att folk blivit dödade innan branden.

Men vem har isåfall gjort det?

Då är din och några andra individers slutsats att någon/högra sektorn/ sprungit in genom den brinnande dörren i huset där tungt beväpnande skjutglada pro-ryssar och andra lojala kamrater gjort sig hemma, bara för att strypa en gravid kvinna, bryta nacken av några ungdomar, våldta en kvinna, skjutit någon i ansiktet med 3 skott trots att de haft ont om kulor, osv. Sedan har de snabbt sprungit ut genom elden igen. (sedan har de tydligen återkommit dagen efter och flyttat ett lik 2 meter så att det blir spår i askan, för det kan ju inte varit brandmännen som ville in genom en dörr)

Detaljen som gör att du tror på detta är en bild där någon målat dit högra sektorn armbindlar på några stillbilder. Armbindeln har en inbyggd kloakingdevice som gör att de inte syns på rörliga bilder.

Du ska inte tala om för mig vad jag fattar mina ståndpunkter ur för det är så att mina vetskaper de går djupare än vad du begriper.

Det fanns högersektor folk inuti byggnaden en bra tid och de viftade med den Ukrainska flaggan i slutet, den skrikande kvinnan skrek i ångest o panik länge o väl och är man trängd så skriker man på hjälp, frågar du mig så låg hon under behandling och visste att hjälp fanns inte att få och återigen så faller scenariot på ritual och symbolik, någon lät kvinnan skrika.

Det fann inte och det finns inte ett antal politiska options i Ukraina och det är irrationella softcore grupperingar typ Kumba Jaa we shall overcome.. som är nazisternas rov, inga vapen är funna i den aktuella byggnaden, hade de varit insatta i villkoren och beväpnade så hade scenariot sett helt annat ut.
2014-05-06, 23:08
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Och?

Jaha, spelar det roll vad jag länkar till? Huvudsaken är inte att det är Kiev eller Moskva.

Sajten är ju registrerad i Kiev, läser du inte?

Overview for stopfake.org
Registrant Contact Information:
Name: Whois privacy protection service
Organization: Internet Invest, Ltd. dba Imena.ua
Address 1: Gaidara, 50 st.
City: Kyiv
Zip: 01033
Country: UA
Phone: +380.442010102
Fax: +380.442010100
Email: Email Masking Image@imena.ua
2014-05-06, 23:10
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venem
Lille gubben du kollar inte ens dina källor! Sidan tillhör http://vk.com/margo_gontar som stödjer majdan kuppen.
Förväntar du dig att vi ska tro på ngn sådan partisk? Du e inte klok gubben.
Kommer du någonsin sluta med dina partiska källor?

Kan du inte ens ta en titt på ett par artiklar där för att sedan avgöra om den är partisk eller inte?
Även om den är partisk, så kan den likväl förmedla sanningsenlig information, eller hur?

Det sidan gör är att de tar upp falska nyheter och beskriver på vilket sätt nyheten är falsk. Detta görs genom att presentera motbevisning.

Du avfärdar alltså en källa innan du ens tittat på informationen där? Det säger en hel del om din källkritiska förmåga. Allt Putin-vänligt är korrekt, men allt som är kritiskt är det inte ens värt att beakta?
2014-05-06, 23:13
Medlem
durruttis avatar
Det är sånt Nulands "5 billion" bl a går till. Psyops

http://www.globalresearch.ca/american-conquest-by-subversion-victoria-nulands-admits-washington-has-spent-5-billion-to-subvert-uk raine/5367782
http://www.informationclearinghouse.info/article37599.htm

Om man nu ska sätta upp en "anti-rysk propaganda" sajt ska man för helvete inte registrera den i Kiev?
Klantiga, dumma och inkompetenta som jag sa.
Senast redigerad av durrutti 2014-05-06 kl. 23:18.
2014-05-06, 23:16
Medlem
Netherworlds avatar
Hej alla ryssvänner!

Jag tycker att folket i Ukraina har rätt till att själva få bestämma vilka som ska få ha makten i deras land, utan att Ryssland lägger sig i under tiden. Oavsett om det blir högerextremt, liberalt eller vänster till slut.

Vad tycker ni?
2014-05-06, 23:17
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Tymosjenko är en föredetting.

Och detta är framtiden: Svenskt/ Ukrainskt 4 rike samarbete....flagorna är ju nästan lika....

https://www.youtube.com/watch?v=bhQ6pEsOjE0

---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt anser jag att Carl Bildt bör omgående tvångsmedicineras, så han inte får chansen till att starta ett tredje världskrig!!!!!!
Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 23:53.
2014-05-06, 23:19
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hej alla ryssvänner!

Jag tycker att folket i Ukraina har rätt till att själva få bestämma vilka som ska få ha makten i deras land, utan att Ryssland lägger sig i under tiden. Oavsett om det blir högerextremt, liberalt eller vänster till slut.

Vad tycker ni?

Att det är naivt att tro att inte ryssar eller amerikaner kommer försöka kontrollera regionen på alla sätt dom kan.
2014-05-06, 23:23
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
So folk slipper skämmas som dig då du dagligen länkar till euromaidanpr, sbus uttalanden och Forbes ?

Tvivlar på singularis i detta fall, snarare pluralis som åkt till Kiev och blivit utsatt för långvarig indoktrinering av värsta sort. Typ Clock work orange fast tvärt om.. Lyssna på stollarna:

Senast redigerad av naturtvål 2014-05-06 kl. 23:52.
2014-05-06, 23:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Att det är naivt att tro att inte ryssar eller amerikaner kommer försöka kontrollera regionen på alla sätt dom kan.

Men tycker du det är rätt av Ryssland att försöka se till att det Ukrainska folket inte ska få möjlighet att tryggt visa vad de tycker i en folkomröstning?
2014-05-06, 23:38
Medlem
trodomintes avatar
Man har pratat om deeskalering. Samtidigt gör Ukrainska armén en massiv upptrappning utanför Slavyansk. Stridsvagnar, artilleri, missiler.
http://youtu.be/mJdt-tDchBA

Vilka är det man har tänkt skjuta på?
Om dom som hittills har dödats skulle ha varit Spetsnaz eller andra stridande från Ryssland så hade vi säkert fått se dessa i massmedia.

Om det är så att ukrainska armén sätts in mot den egna befolkningen måste de ansvariga åtalas som krigsförbrytare.
2014-05-06, 23:40
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Kan du inte ens ta en titt på ett par artiklar där för att sedan avgöra om den är partisk eller inte?
Även om den är partisk, så kan den likväl förmedla sanningsenlig information, eller hur?

Det sidan gör är att de tar upp falska nyheter och beskriver på vilket sätt nyheten är falsk. Detta görs genom att presentera motbevisning.

Du avfärdar alltså en källa innan du ens tittat på informationen där? Det säger en hel del om din källkritiska förmåga. Allt Putin-vänligt är korrekt, men allt som är kritiskt är det inte ens värt att beakta?

Det kommer verkligen från fel håll, hos Er är tunnelseendet så extremt att jag nästan börja undra om Ni inte är en extremistisk talibanisk nassekult där balans, objektivitet och sans är bannlysta....

Tycker Ni argumenterar precis lika som dessa :

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in