Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-06, 23:03
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrurbjan
kan du definiera vad som utger en svensk?
Alla som åkt tunnelbana i Sthlm?
Citera
2014-05-06, 23:03
Medlem
mrurbjans avatar
jag tycker wikipedias förklaring är rätt grundläggande:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_people

var det fegt av mig kanske? å ba linka wikipedia? duno

men din tur!

edit: då kultur kan vara svårt att ta till sig (så som andra språk, å då syftar jag på engelskan i länken ovan) så länkar jag samma information, fast på svenska här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurder
för dig med tunnelseende
Senast redigerad av mrurbjan 2014-05-06 kl. 23:06.
Citera
2014-05-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ett DNA-test är enkelt att göra och extremt träffsäkert. Pröva själv får du se.

Så, alla i hela Sverige ska DNA-testas, alltså. Hur ska detta projekt finansieras? Hur ser planen ut för alla som inte klarar testet? Utvisning? Hur ska den enorma förlusten av arbetskraft hanteras och hur ser den rent ekonomiska lösningen ut?
Citera
2014-05-06, 23:05
Medlem
Citat:
kan du definiera vad som utger en svensk?

Självfallet, en grundläggande egenskap som krävs för att vara svensk är att man har tillräckligt många gener gemensamma med den befolkningsgrupp som traditionellt har kallast svenskar och som traditionellt har bott idet geografiska området Sverige. Man kan förstås även tänka sig att det även finns en kulturell aspekt av detta men den är egentligen sprungen ur våra gener ändå varför den är av mindre betydelse.
Citera
2014-05-06, 23:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvafragor
Så, alla i hela Sverige ska DNA-testas, alltså. Hur ska detta projekt finansieras? Hur ser planen ut för alla som inte klarar testet? Utvisning? Hur ska den enorma förlusten av arbetskraft hanteras och hur ser den rent ekonomiska lösningen ut?

Ett enkelt salivprov räcker, polisen gör det hela tiden. Hur ser den rent ekonomiska lösningen ut för tillfället tycker du? Enligt Docent Jan Tullberg så kostar invandringen 250 miljarder per år. Så hur lång tid tror du att det tar innan landet kollapsar ekonomiskt?
Citera
2014-05-06, 23:09
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Självfallet, en grundläggande egenskap som krävs för att vara svensk är att man har tillräckligt många gener gemensamma med den befolkningsgrupp som traditionellt har kallast svenskar och som traditionellt har bott idet geografiska området Sverige. Man kan förstås även tänka sig att det även finns en kulturell aspekt av detta men den är egentligen sprungen ur våra gener ändå varför den är av mindre betydelse.

okay, för då undrar jag:

om pelle föds i sverige och har två föräldrar som har bott hela sina liv i sverige och inte har någon erfarenhet av att bo någon annanstans; MEN pelles föräldrars föräldrar, dvs mormor/morfar/farmor/farfar var ifrån andra sidan jorden; säg brasilien.

är pelle då svensk? om så: varför? om inte: varför inte?
Citera
2014-05-06, 23:11
Medlem
Citat:
okay, för då undrar jag:

om pelle föds i sverige och har två föräldrar som har bott hela sina liv i sverige och inte har någon erfarenhet av att bo någon annanstans MEN pelles föräldrars föräldrar, dvs mormor/morfar/farmor/farfar var ifrån andra sidan jorden; säg brasilien.

Det beror på om hans brasilianska mor- eller farförälder var typ av heltysk bakgrund eller fullblodsneger (man kan ju hitta båda i Brasilien).
Citera
2014-05-06, 23:12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
okay, för då undrar jag:

om pelle föds i sverige och har två föräldrar som har bott hela sina liv i sverige och inte har någon erfarenhet av att bo någon annanstans; MEN pelles föräldrars föräldrar, dvs mormor/morfar/farmor/farfar var ifrån andra sidan jorden; säg brasilien.

Hur många brasilianare tror du kom till Sverige för typ ett halvt sekel sen? Eller några andra icke-europeer för den delen?
Citera
2014-05-06, 23:14
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det beror på om hans brasilianska mor- eller farförälder var av heltysk bakgrund eller fullblodsneger (man kan ju hitta båda i Brasilien).

haha XD
ok vi säger att pelles far å morföräldrar i sydamerika sen hur-jävla-länge-sen-som-helst. de bodde i skogen och har aldrig haft någon kontakt med omvärlden. de åt pinnar å bär.
Citera
2014-05-06, 23:14
Medlem
Fjodorovs avatar
289 besökare i forumet nu, väldigt märkligt med så höga besökarantal. Är det intervjun som orsakade det eller vad är det frågan om?
Citera
2014-05-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvafragor

Jag tror inte att man behöver dna testa samtliga eller ens majoriteten i befolkningen. DNA test behövs exempelvis inte för att förstå att ex en neger som nyligen invandrat till Sverige inte är en svensk och då kan man helt enkelt bara slänga ut personen ifråga baserat på regeln sist in först ut. DNA test lär väl bara bli aktuella i undantagsfall då det råder tveksamheter om personens faktiska börd eller andra specialfall.

Egentligen så behövs nog inte dna test alls i de flesta fall då du med dina egna ögon för det mesta kan avgöra vem som är svensk eller inte. DNA test uppfattar jag mest som ett sätt att rättfärdiga proceduren vetenskapligt men det räcker att man kan göra det teoretiskt och att möjligheten finns men det är inte samma sak som att man faktiskt behöver använda sig av det. Det är ju annars ganska onödigt att dna testa en neger och komma fram till att jovisst, det var en neger man testade och då ska han ut, när det egentligen räcker med att bara använda ögonen se efter för att komma fram till samma sak.

Nu är jag ju förstås ingen officiell företrädare för SvP så detta är förstås bara mina egna reflektioner kring frågan.
Citera
2014-05-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ett enkelt salivprov räcker, polisen gör det hela tiden. Hur ser den rent ekonomiska lösningen ut för tillfället tycker du? Enligt Docent Jan Tullberg så kostar invandringen 250 miljarder per år. Så hur lång tid tror du att det tar innan landet kollapsar ekonomiskt?

Att svara min fråga med en fråga är inte ett svar. Hur ska vi lösa arbetskraftsbristen efter en massutvisning? Hur löser vi då en omfattande industrikollaps? Vad händer med exporten, som är en utav Sveriges största inkomster?

Ett billigt DNA-test kostar runt tusenlappen. Det blir några kronor för hela befolkningen, hur ska det finansieras?

Jag tar gärna några seriösa svar istället för trams, ge mig en värdig diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in