Citat:
Ursprungligen postat av
tvafragor
Så, alla i hela Sverige ska DNA-testas, alltså. Hur ska detta projekt finansieras? Hur ser planen ut för alla som inte klarar testet? Utvisning? Hur ska den enorma förlusten av arbetskraft hanteras och hur ser den rent ekonomiska lösningen ut?
Jag tror inte att man behöver dna testa samtliga eller ens majoriteten i befolkningen. DNA test behövs exempelvis inte för att förstå att ex en neger som nyligen invandrat till Sverige inte är en svensk och då kan man helt enkelt bara slänga ut personen ifråga baserat på regeln sist in först ut. DNA test lär väl bara bli aktuella i undantagsfall då det råder tveksamheter om personens faktiska börd eller andra specialfall.
Egentligen så behövs nog inte dna test alls i de flesta fall då du med dina egna ögon för det mesta kan avgöra vem som är svensk eller inte. DNA test uppfattar jag mest som ett sätt att rättfärdiga proceduren vetenskapligt men det räcker att man kan göra det teoretiskt och att möjligheten finns men det är inte samma sak som att man faktiskt behöver använda sig av det. Det är ju annars ganska onödigt att dna testa en neger och komma fram till att jovisst, det var en neger man testade och då ska han ut, när det egentligen räcker med att bara använda ögonen se efter för att komma fram till samma sak.
Nu är jag ju förstås ingen officiell företrädare för SvP så detta är förstås bara mina egna reflektioner kring frågan.